"מהיר ועצבני 6" – ביקורת

"מהיר ועצבני 6".

"מהיר ועצבני 6".

ג'סטין לין אמנם אחראי לסרט הכי חלש בסדרת "מהיר ועצבני" (פרק 3) אבל גם לסרט המוצלח ביותר בסדרה (פרק 5). מה חבל שהוא לא ידע להפסיק בשיא, ואנחנו קיבלנו את "מהיר ועצבני 6" המאכזב, הארוך, והחריג בחוסר-ההיגיון שלו (אפילו בשביל הז'אנר).

אחרי מספר סרטים במולדתו טאיוואן, לין הוציא שני סרטים הוליוודים גדולים ב-2006: "אנאפוליס" הנשכח עם ג'יימס פרנקו, ו"מהיר ועצבני 3: טוקיו דריפט" שניסה לקנות קהל חדש עבור הסדרה הדועכת שאפילו פול ווקר כבר לא רצה להשתתף בה. המהלך לא צלח, קהל חדש לא הגיע – וגם לא הקהל הותיק של המעריצים, ו"מהיר 3" נחל כישלון בדעת הקהל (ובקופות) וודאי שגם בביקורות. באורח פלא, לין הצליח לשכנע את קברניטי אולפני ההפקה להשאיר אותו לביים סרט נוסף, וגם לשכור בחזרה את וין דיזל. לין כבר יצליח להחזיר עטרה ליושנה. ואכן, "מהיר ועצבני 4" הפתיע לטובה. פרק ההמשך, "מהיר ועצבני 5", כבר שבר את שיא ההנאה שהעניקה סדרת הסרטים (והוביל גם את טבלת רווחי הסדרה בקופות), אז טבעי שהאולפנים ביקשו את לין גם לפרק השישי. לצערנו, הוא הסכים.

שיעור לקולנוענים הוליוודים: אם הפתעת פעם אחת, ואז בסרט ההמשך הצלחת להתעלות על עצמך, מה הסיכוי שתצליח לעשות זאת פעם שלישית? כדאי שתשמור על המוניטין שלך ותשתמש בו לדברים חדשים. כמו בכל דבר כמעט, לפעמים זה מצליח יותר (כריסטופר נולן, "התחלה" במקום להשתעבד ל"אביר האפל") ולפעמים פחות (ג'ון פאבריו, "הפלישה למערב" במקום להשתעבד ל"איירון מן").

"מהיר ועצבני 6". וין דיזל, מישל רודריגז.

"מהיר ועצבני 6". וין דיזל, מישל רודריגז.

"מהיר ועצבני 6" מתרחש זמן קצר אחרי סיום הפרק הקודם, ומתקשר לקטע הקצרצר שהוקרן בסופו של ההוא: לטי (מישל רודריגז) חיה. יש צירוף מקרים נחשק מאד: הסוכן הובס (דוויין ג'ונסון) רוצה את הבוס של לטי (לוק אוונס) אבל צריך נהגים מוכשרים שירדפו אחריו; והנהגים המוכשרים בהנהגתו של דום (וין דיזל) מוכנים לעשות הכל למענו ולמען אהובתו שחשב שמתה. בסרטים שהעלילה קצת יותר חשובה בהם, אין סיכוי שאו'קונור (פול ווקר) היה מקבל אישור קל כל כך לעזור לדום, ולהסתכן במוות כשנולד לו תינוק רך, אבל כאן, ג'ורדנה ברוסטר פשוט שמחה שנתנו לה איזו שורה להגיד בסרט.

סרטי "מהיר ועצבני" מעולם לא התהדרו בעלילה חשובה ומעניינת במיוחד, אבל הפרק השישי מחפה על כך עם ים של דיבורים וביטוי אהבה – כך שהסרט מתארך לו אל מעבר לשעתיים (מעין סטנדרט מעצבן בשנים האחרונות), וזה בהחלט מורגש לרעה. יוצרי הסרט, אתם זוכרים שבאנו בשביל אקשן, מכוניות מהירות ונשים סקסיות? האקשן חלש, המכוניות לא מקבלות מספיק תשומת לב, והנשים הסקסיות הרבה פחות סקסיות (עם ניסיון עלוב לשחזר את הסצינה המוצלחת של גל גדות הישראלית מהפרק הקודם: "אני יודעת מה גברים אוהבים").

"מהיר ועצבני 6". גל גדות.

"מהיר ועצבני 6". גל גדות.

האקשן החלש כאמור בסרט, מתבסס על שתי סצינות בולטות: מרדף אחרי מטוס שלא מצליח להמריא מעל מסלול הטיסה הארוך ביותר בעולם, ומרדף אחרי טנק בכביש המהיר. להגיד "אהה… חבר'ה, יש להם טנק" זה די מגניב בטריילר וגם שדרוג הגיוני לסצינת הכספת הנהדרת של הפרק הקודם, אבל במבחן התוצאה – לא מדובר בסצינות שמגרדות את הלהט של הסצינות בסרט הקודם. בהחלט אפשר לפסוח על הפרק הזה, ולהמתין לפרק הבא.

דירוג: ½☆☆☆☆

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?