"הכול אבוד" – ביקורת

"הכל אבוד". רוברט רדפורד.

"הכל אבוד". רוברט רדפורד.

אם אתם רוצים -ויש לכם סבלנות- לראות סרט שכולו רוברט רדפורד לבדו בלב ים, ללא דיבורים – זה הסרט בשבילכם.

בסרט שכל כולו נשען על שחקן אחד צריך להתחיל באותו שחקן: הבחירה ברוברט רדפורד היא מבריקה. תחילה היתה זו בחירה נבונה מאוד (ואמיצה) להתמקד בדמות של אדם מבוגר (מאוד). לו היו בוחרים שחקן צעיר ומושך מבחינת מראה ומבחינת קהל, יכול להיות שהסרט היה מצליח יותר. הגיוני שאיש בא בימים יביא אתו גישה אחרת לחיים ולסיטואציה הקשה שהוא נקלע אליה. כשהוא נתקל בבעיות הראשונות בסרט הוא לא נלחץ, הוא לא מגיב בהיסטריה. הוא איש ים בעל ניסיון, שקול ומחושב.

הסרט מתקדם יפה ומצליח לספר ללא דיאלוגים (כמה כיף לא לראות אותו מדבר אל עצמו!) סיפור. לא מדובר בסיפור על הדמות, אנחנו לא לומדים עליו דבר, אלא סיפורו בהווה, ההתמודדות שלו בלב ים, סיפור ניסיון ההישרדות שלו. זה נעשה באמצעות העריכה המצוינת, ותודות לתסריט והבימוי הטובים של ג'יי-סי שאנדור. ממש לא אהבתי את סרטו הקודם (והראשון) "התמוטטות". היו בו לא מעט דמויות ודיאלוגים מלאים נתונים כלכליים. "הכול אבוד" נטול דיאלוגים; כל כולו התמודדות של אדם (חסר שם) עם חור בסירה שלו. אך באיזשהו שלב… נגמר העניין, זה מתחיל להיות משעמם, ולמזלו של הסרט- לקראת הסוף הוא שוב צובר תאוצה.

גם בפרקים של סדרות טלוויזיה ובסרטי טלוויזיה מיצתה את עצמה השיטה של פתיחה קצרה ואחריה הכתובית "X ימים לפני כן", ובמקרה הזה לא ברור למה הדבר מוסיף. הדברים של רדפורד בהתחלה, המכתב שהוא קורא, מרגשים מאוד. בניגוד ל"חיי פיי" אין פה אפקטים מנקרי עיניים או טבע מרהיב- וגם שם היתה לי הרגשה שהעניינים קצת חוזרים על עצמם לפני השיפור והעניין לקראת הסוף.

דירוג: ★★★☆☆

הכל אבוד (ארה"ב, 2013)
בימוי: ג'יי-סי צ'נדור | תסריט: ג'יי-סי שנדור | משחק: רוברט רדפורד | מוסיקה מקורית: אלכס אברט | צילום: פרנק ג. דה'מרקו
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-12.12.2013 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

[…] ששנאתי, "הכול אבוד" עם רוברט רדפורד (בלבד) שהיה טוב, ו"שנה קשוחה מאוד" (עם אוסקר אייזק) שהיה בעיקר […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?