"התחלה חדשה" – ביקורת

"התחלה חדשה". קירה נייטלי.

"התחלה חדשה". קירה נייטלי.

"התחלה חדשה" הוא סרט כובש ומקסים והוא לא לכל אחד, כלומר- אני אבין אם אנשים ישתעממו בחלקים מהסרט. לא קל בימינו לראות אנשים שרים שירים מקוריים (חדשים לאוזן) מבלי שיהיו עניינים מיוחדים תוך כדי, כמו ריקודים או פעלולים כלשהם.

ג'ון קרני, שכתב וביים את הסרט, מביא את אהבתו הגדולה למוסיקה לסרט ומצליח להציג אותה בדרך ויזואלית וסוחפת. סרטו הנודע ביותר של קרני, "פעם אחת", זכה באוסקר בקטגוריית השיר הטוב ביותר בזכות השיר המקסים Falling Slowly. לו היו השנה מספיק סרטים עם אסופה של שירים מקוריים, "התחלה חדשה" ודאי היה זוכה באוסקר בקטגוריה של הסרט עם פסקול השירים הטוב ביותר- פעם אחרונה שהקטגוריה הזאת (שלפי החוקים עדיין יכולה להתקיים אם יש מספיק סרטים מתמודדים ראויים) זה קרה היה לפני 30 שנה בדיוק ו"גשם סגול" זכה בפרס.

ב"התחלה חדשה" יש מפגש של שתי דמויות שכל אחת מהן מגיעה לשפל מסוים בחייה וצריכה להתחיל מחדש. גרטה (קירה נייטלי), כותבת שירים אנגלייה, מצטרפת לביקור בניו יורק של חברה הזמר המצליח (אדם לוין, סולן להקת Maroon-5 הבלתי נסבלת). כשהיא מופיעה עם שיר אחד שלה בבר קטנטן היא זוכה לתשומת לבו של דן, בעל חברת תקליטים חובב אלכוהול (מארק רופאלו המצוין). אנחנו פוגשים גם את ידידה האנגלי סטיב (הקומיקאי-השחקן ג'יימס קורדן), את אשתו של דן (קת'רין קינר) ובתו תלמידת התיכון (היילי סטיינפלד, "אומץ אמיתי" של האחים כהן) שמלווים את ההיכרות של דן וגרטה ואת תהליך העבודה המשותפת שלהם.

יש מספר קטעים נפלאים, רגישים ומרגשים ומספר שירים שיכולים להיות להיטים ברדיו. אני לא משתגע על קירה נייטלי אך היא מוצלחת פה מאוד (מרגישה טבעית ואמינה), מארק רופאלו מצוין וקת'רין קינר נפלאה כתמיד ומצליחה להוציא כל כך הרבה גם מתפקיד קטן. בתסריט יש דברים יפים כמו העצירה של דן עם המכונית שלו מול בית אשתו לשעבר, לצד דברים הוליוודיים מיותרים.

כמו הרבה יותר מדי סרטים (לאחרונה יותר ויותר), הסוף קצת נמתח והיה מועיל לסרט לו היו מקצצים לפחות 10 דקות ממנו (עד ששקלתי להוריד חצי כוכב מהניקוד הסופי של הסרט). עם זאת, אל תמהרו לקום כי על רקע כתוביות הסיום הסרט ממשיך עם מספר קטעים חשובים לעלילה (אחד מהם הוליוודי מיותר כמוזכר לעיל).

דירוג: ★★★★☆

התחלה חדשה (ארה"ב, 2013)
בימוי: ג'ון קרני | תסריט: ג'ון קרני | משחק: מארק רופאלו, קירה נייטלי, היילי סטיינפלד, אדם לוין, קתרין קינר
הפצה: החל מה-28.08.2014 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

מירי

עבודתו של הצלם – דירקטור אוף פוטוגרפי, ירון אורבך (בוגר מגמת הקולנוע בתיכון אלון ברמת השרון) המתייחסת לחזות העיר ניו יורק כשחקן נוסף בסרט, ראויה לציון.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?