סדרות בת: הדור הבא

"כדאי שתתקשר לסול". בוב אודנקירק.

"כדאי שתתקשר לסול". בוב אודנקירק.

לאחרונה עלו דיבורים על סדרת בת ל"נשואים פלוס" (1997-1987) שרצה במשך 11 עונות, ובמרכזה יעמוד השחקן דיויד פאוסטינו, שגילם את באד. את שאר חברי המשפחה יכולנו לראות במשך השנים מאז שהסדרה ירדה. אד אוניל (אל באנדי) מככב ב"משפחה מודרנית", קייטי סגל (פג) ב"ילדי האנרכיה" (שהחלה את עונתה האחרונה), וכריסטינה אפלגייט (קלי) הופיעה בסרטים פה ושם והיו לה כמה סדרות שלא ממש הצליחו, והם בוודאי יופיעו בתפקידי אורח בעת צרה.
בשנה הבאה תעלה לשידור Better Call Saul, שבה מגלם בוב אודנקירק את עורך הדין סול גודמן שהוא גילם בסדרה עטורת הפרסים "שובר שורות" (2013-2008). בסדרות בת עוקבים אחרי מעלליה של דמות אהובה, בדרך כלל משנית שהופכת לדמות ראשית, כמו "מרפאה פרטית" שיצאה מ"האנטומיה של גריי". עוד הבדל בין סדרה רגילה על בחור רווק, בחורה שחוזרת לעיירת הולדתה או כל רופא/עורך דין לבין סדרת בת היא הקלות של מכירת הרעיון לקהל. הם יודעים, כביכול, מה הם הולכים לקבל, איזה עולם הם הולכים לראות בסדרה (גם אם זו יכולה להיות שונה לגמרי באופייה מהסדרה המקורית).

השנה החלה וזוכה להצלחה הסדרה "ילדה פוגשת עולם" שבמרכזה בתו של "ילד פוגש עולם" בכיכובו של בן סאבג'. סדרת הבת עוסקת בבת שלו, והוא מופיע בסדרה יחד עם אהובתו מהסדרה משנות ה-90 שרצה 7 עונות (הסדרה החדשה משודרת בערוץ אחר מהמקורית; שתיהן שייכות לחברת דיסני). "דגראסי- הדור הבא" בדרך לעונה ה-14(!) עונות, כבר 9 עונות יותר מהסדרה המקורית מסוף שנות ה-80; בעונה הראשונה שלה הופיעו שחקנים מהסדרה המקורית. ו"דאלאס", שסיימה את דרכה ב-91', שבה למסך לפני שנתיים ורצה כבר 3 עונות עם שחקנים מהצוות המקורי. היא רחוקה מההצלחה של הסדרה המקורית, אבל כל עולם הטלוויזיה השתנה מאז.

ואז חשבתי- אילו סדרות בת נוספות יכולות לעבוד?

1. נכדות גילמור
אתם יכולים לדמיין את לורליי כסבתא? רורי (אלכסיס בלידל) יולדת תאומות ומגדלת אותן עם בעלה בסביבה של אמה (לורן גרהם, "הורים במשרה מלאה" שעומדת לסיים את דרכה אחרי שש עונות) וסבתא-רבתא (קלי בישופ) מהסדרה המקורית שרצה במשך 7 עונות (2007-2000). עם כל הפטפוטים האינסופיים סביבן הבנות ילמדו לדבר תוך רגע -אם יצליחו להשחיל מילה זו כבר שאלה אחרת. כל מעריץ של הסדרה המקורית ישמח לשמוע שוב את הדיאלוגים האינסופיים של בנות גילמור. ואת בעלה של רורי יכול לגלם וינסנט קרטיזר, בעלה במציאות של אלכסיס, שבימים אלו גמר לגלם את פיט קמפבל ב-Mad Men.

2. פרדריק
סדרת בת של סדרת בת היא סדרת נכדה? "פרייז'ר" רצה במשך 11 עונות (2004-1993) ברגע ש"חופשי על הבר" ירדה אחרי 11 עונות (1993-1982). למה שלא יבנו עולם וחברים סביב פרדריק, הבן של הפסיכיאטרים פרייז'ר קריין ולילית' סטרנן? שחקני האורח קלסי גרמר וביבי ניוורת' כהורים שלו מובטחים, דוד שלו (דיויד הייד פירס) וחברים מהבר יכולים לקפוץ לבקר גם הם.

3. מרקורי – ציידת הערפדים
נכון, היה לנו את "אנג'ל" למשך 5 עונות, ודיברו על שתי סדרות בת אחרות: "פייג'" בכיכובה של אלייזה דושקו וסדרה על הצופים של ציידות הערפדים באנגליה סביב דמותו של ג'יילס, שלא נשמעה מעניינת במיוחד על הנייר אך הן לא יצאו לפועל. אנחנו כבר יודעים שיש יותר מ"קוטלת" אחת, אז למה שלא נעקוב אחרי מישהי חדשה בעיירה כלשהי בארצות הברית? מאז ש"באפי" ירדה (2003-1997) זומבים ושאר חיות כבשו את המסך, אבל ערפדים תמיד יהיו באופנה. ואפשר שווילו (אליסון הניגן שסגרה 9 עונות ב"איך פגשתי את אמא") תהיה יועצת של הקוטלת החדשה ב-13 הפרקים הראשונים.

4. עשרים ומשהו
מאוחר מדי לעשות סדרה על אית'ן וסטון, הבן של ננסי ואליוט כי הוא כבר בן "שלושים ומשהו", אבל ליאו -הבן הצעיר של הופ ומייקל סטדמן- נולד ב-1990 ולראות אותו חי בפילדלפיה בגיל 25 נשמע לי נהדר. וכל כך חסרה סדרה דרמה אנושית שכתובה טוב; אנושית במובן של: ללא אקדחים, ללא אירועים גדולים, ללא תעלומות בלשיות, סדרה מהחיים על בני אנוש רגילים כמו ב"שלושים ומשהו" ו"שולחן לחמישה".

5. תיקים באפלה: הדור הבא
ויליאם, הבן של מולדר וסקאלי מהסדרה שרשת פוקס סירבה להוריד בזמן (תשע עונות, 2002-1993), נולד בנסיבות מסתוריות ונמסר לאימוץ בסוף הסדרה. אך טבעי שתהיה לו אובססיה למקרים שעוסקים בעולם הבא, בעל-טבעי ובאנשים עם כוחות מיוחדים, מה גם שנרמז שיש לו כוחות מסוימים. הוא יכול להיות סוכן אף-בי-איי בשביל זה, אבל לא חובה. (ואף מילה על הסדרה המיותרת "מלניום")

6. מקגיוור
שם הדמות הראשית שלה הפך למטבע לשון בשימוש עד היום, ולא ברור איך עוד לא עשו סרט על הדמות שיכולה להפוך קיסם שיניים ומשחת נעליים לפצצה. דווקא עם עולם הטכנולוגיה של היום, מישהו שיודע לאלתר ולהשתמש בדברים מהיום-יום כדי להרכיב דברים נשמע לי נהדר. הסדרה, ששודרה בין השנים 1992-1985, פספסה את רמת ההפקה והתקציבים של הסדרות החל משנות ה-90 ויכולה להיות הצלחה גדולה היום, יותר מ"הוואי 5-0" חסר הייחוד. (ואף מילה על איך שריצ'רד דין אנדרסון, מקגיוור המקורי, נראה היום.)

שורת רווח

אילו מהסדרות האלה מעניינת אתכם? יש סדרת בת אחרת שהייתם רוצים לראות?

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?