"הנוקמים 2: עידן אולטרון" – ביקורת #1

"הנוקמים 2: עידן אולטרון". סקרלט ג'והנסון, כריס אוואנס, ג'רמי רנר, כריס המסוורת'.

"הנוקמים 2: עידן אולטרון". מימין: ג'רמי רנר, סקרלט ג'והנסון, רוברט דאוני ג'וניור כאיירון מן, כריס המסוורת', כריס אוואנס ומארק רופאלו כהענק.

"הנוקמים: עידן אולטרון" הוא, כמובן, סרט ההמשך של אחד הסרטים המצליחים ביותר אי פעם, "הנוקמים"- הסרט הראשון שניקז אליו את גיבורי-העל של מארוול וגרף מיליארד דולר ברחבי העולם. סרט ההמשך הוא מוצר עשוי היטב שמספק את הסחורה אבל לא מעבר לכך. חשבתי שהראשון בינוני וגם זה, בסופו של דבר, לא פחות או יותר מכך.

רוברט דאוני ג'וניור, מארק רופאלו, כריס המסוורת', כריס אוונס וסקרלט ג'והנסוןג'רמי רנר) מגלמים את איירון-מן, הענק הירוק, ת'ור, קפטן אמריקה והאלמנה השחורה (והוקאיי, Hawkeye). חלק מהנוקמים כיכבו לפני כן ובין שני "הנוקמים" בסרטים משלהם והם כולם פה שוב לסרט -הקצר בשתי דקות מהסרט הקודם- שכתב וביים ג'וס וידון. כמו רוב הסרטים של מארוול, "הנוקמים: עידן אולטרון" בסדר אבל לא יותר מזה. הוא מרשים (באפקטים שלו) אך לא מלהיב, מעניין ברובו אך לא מרתק, יש הומור והסרט מתקדם כל הזמן, אבל אין בו דברים בלתי נשכחים.

הסרט מתחיל כמו שצריך, ישר ולעניין, עם קרב שבו משתתפים כולם. בהמשך מעוררים-יוצרים רשע (אולטרון, בקולו של ג'יימס ספיידר) ובין קרבות ויריות יש מעט קטעים על הקשרים הרומנטיים של חלק מגיבורי העל. החלק האחרון הארוך הוא בעצם גרסה מודרנית עם אפקטים של סיפור "שבעת הסמוראים" ובו גיבורי-על מגנים על תושבי עיר מפני מתקיפים (במקרה הזה גם מצילים תוך כדי כך את העולם, כמובן).

בסרט יש הופעות אורח סתמיות של דמויות מסרטים קודמים, ושני בעלי כוחות חדשים מצטרפים אלינו: האחים התאומים וונדה ופייטרו מקסימוב, שאותם מגלמים אליזבת' אולסון ואהרון טיילור-ג'ונסון. המבטא הבא והולך שלה ממש מרגיז.

מעבר לחוסר אחידות בסרט המורכב הזה, יש חורים פה ושם ובקרבות לא תמיד ברור מה קורה, והסרט גם סובל ממוסיקה שלא מוסיפה לו דבר. זהו סרט שמוסיקה טובה היתה יכולה לרומם ולהוסיף לו הרבה מאוד. כמו כן, חוסר השימוש בתלת מימד הוא נפשע. זאת דוגמה מובהקת לכך שזו סתם דרך לסחוט יותר כסף על כל כרטיס קולנוע, כי לא חסרים קטעים שבהם אפשר היה להבליט ולגרות את העין. באופן משונה וצורם יותר מפעם אחת דוחפים תוכן שיווקי (כלומר: פרסומות למוצרים) באופן גס, דבר מגוחך במיוחד בסרט שעלה 250 מיליון דולר וברור שיצליח ושני סרטי ההמשך שיצולמו יחד כבר בהיכון.

דירוג: ★★★☆☆

הנוקמים 2: עידן אולטרון (ארה"ב, 2015)
בימוי: ג'וס ווידון | תסריט: ג'וס ווידון | משחק: כריס אוואנס, רוברט דאוני ג'וניור, לואיס ד'אספוסיטו, כריס המסוורת', סקרלט ג'והנסון, ג'יימס ספיידר, מארק רופאלו | מוסיקה מקורית: בריאן טיילר
הפצה: פורום פילם, החל מה-23.04.2015 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?