"מפלצת הכסף" – ביקורת

"מפלצת הכסף". ג'ורג' קלוני.

"מפלצת הכסף". ג'ורג' קלוני.

"מפלצת הכסף" הוא סרט מותח עם תסריט מהודק. הסרט כל הזמן מתקדם, מתפתח ומעניין, ומצליח לעסוק במצב העולם והכלכלה עם מינון נכון של הומור.

"מפלצת הכסף" הוא שמה של תכנית טלוויזיה כלכלית יומית בשידור חי שבמהלכה פורץ לאולפן אדם חמוש ומשתלט על השידור. לי גייטס (ג'ורג' קלוני) הוא המנחה תחת סכנה ופאטי (ג'וליה רוברטס) היא במאית התכנית שמלווה את לי באמצעות האוזנייה שבאוזנו.

קלוני מגלם תפקיד שמתאים לו מאוד, גלגול נוסף של הפרסונה הקולנועית שהוא מרבה לשחק. הפעם כמנחה טלוויזיה, רודף שמלות, שחצן ומלא ביטחון עצמי שעושה מה שבא לו. קלוני ממשיך להפיק סרטים שעוסקים בנושאים חשובים, סרטים שמזכירים את הסרטים המובילים משנות ה-70 כמו "רשת שידור" ו"אחר הצהריים של פורענות".

רוב הסרט דמותה של רוברטס יושבת בחדר הבקרה, מדברת אל אנשים באוזנייה ומגיבה למה שנאמר ונעשה מחוץ לחדר, תפקיד לא פשוט ונראה שהיא עושה זאת בקלות. גם ג'ק או'קונל ("לא נשבר" של אנג'לינה ג'ולי) מצוין בתפקיד החמוש.

יפה מאוד לראות סרט שבסיסו בשלוש דמויות מובילות שבו כמעט כל דמות משנה מקבלת אישיות וצבע משלה, ודברים מתגלים ונחשפים לנו בצורה מעודנת וחכמה. הכול עובד טוב ומשתלב יפה בזכות בימוי, צילום ועריכה מדויקים וחדים, בלי משחקים מיותרים. לא במקרה הבמאית ג'ודי פוסטר גייסה לצילום את מת'יו ליבּאטיק, שהיה הצלם גם של "האיש שבפנים" שבו השתתפה לפני עשור. כמו סרטו של ספייק לי, "מפלצת הכסף" מתרחש במהלך יום אחד ולאורך אירוע אלים של לקיחת בני ערובה במבנה בניו יורק, קטעים ברחובות העיר ועם השוטרים האחראים על משא ומתן וכניסה למבנה. גם המוזיקה מתאימה גם אם לא יוצאת מן הכלל.

דירוג: ★★★★☆

מפלצת הכסף (ארה"ב, 2016)
בימוי: ג'ודי פוסטר | תסריט: אלן די'פיורה, ג'ים קוף, ג'יימי לינדן | משחק: ג'ורג' קלוני, ג'ק או'קונל, ג'וליה רוברטס, דומיניק ווסט, קטריאונה בלפה, גיאנקרלו אספוסיטו
הפצה: א.ד.מטלון, החל מה-19.05.2016 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?