ביקורת: משחק כפול

קלייב אוון וגוליה רוברטס, משחק כפול

קלייב אוון וג'וליה רוברטס, משחק כפול

"משחק כפול" אמור להיות סרט ריגול רווי מתח, פעולה וספינים למכביר, ועל אף שיכול היה להיות סרט "הפוך-על-הפוך" מאד מהנה, התוצאה היא אנקדוטה טיפשית ובזבוז זמן, המעוטרת במספר נקודות שיא, אשר ממש לא מצדיקות את הצפיה הלא-כל-כך קצרה בו.

את הסרט כתב וביים טוני גילרוי, האיש שכתב את התסריט לטרילוגית "זהות אבודה" (המשמימה ביותר לדעתנו). הוא אף כתב וביים את "מייקל קלייטון", סרט נוסף בעל פוטנציאל אדיר, אך עם תוצאה מאכזבת ביותר. ב"משחק כפול", גילרוי מציג יכולת יוצאת דופן ליצירת סצינות מיוחדות במינן, ובאופן מקורי ביותר (בלי להפעיל את אזעקת הספויילרים, מי שיצפה בסרט מתבקש לשים לב לסצינת הריב בין שני המנכ"לים המתחרים). אולם, כמו בסרטים הקודמים בהם לקח גילרוי חלק פעיל, גם הפעם אנו רואים המון פוטנציאל ורגעי חסד נדירים, אך בשורה התחתונה: פשוט פספוס נוראי.

עלילתו של "משחק כפול" הינה סבוכה ביותר, ומתגלה בכל "הדרה" רק ממש לקראת סופו. כדי לא לקלקל יותר מדי (ספויילר-לייט) כן נגלה לכם שעלילת הסרט עוסקת במאבקן של שתי חברות תמרוקים מתחרות (כן, עולם התמרוקים הוא אכן עולם מלא אינטריגות ואקשן סמוי….. -לא!), אשר התחרות בינן כבר מזמן ירדה לפסים אישיים בין שני המנכ"לים מתחרים (טום ווילקינסון ופול ג'יאמטי), ואין הם בוחלים בשום אמצעי על מנת לגנוב מידע אחד מהשני, ואף (ובעיקר) על-מנת להשפיל אחד את רעהו.

לתוך "זירת הקרב" זו, נוחתים שני יריבים ותיקים מסוכנויות ביון מתחרות, ריי קובל מה-MI6 (קלייב אוון), וקלייר סטנוויק מה-CIA (ג'וליה רוברטס), אשר מועסקים כראשי האבטחה בחברות המתחרות, ואחראים בין היתר על אבטחת המידע, איש-איש בחברתו (עד כאן נורא מותח…. כן, גם אנחנו הרגשנו בדיוק כך). לא נוסיף חטא על ספויילר, אך רק נוסיף כי כמו כל סרט ספינים מצוי (והרשו לנו לשאול לרגע ביטוי מהרובוטריקים), There's more then meets the eye.

גוליה רוברטס וקלייב אוון, משחק כפול

חלקן של שתי הדמויות הראשיות בסרט, שמגולמות בידי רוברטס ואוון, לא מיוחד ואפילו משעמם. למעשה, כלל לא הורגש שדמויות אלה גולמו בכישרון כלשהו או חשק, לצורך הענין. לעומתם, טום ווילקינסון ופול ג'יאמטי המוכשרים מוכיחים באופן חד משמעי ופעם נוספת כי לא צריך לעשות 30 סרטים בשנה; לא צריך לגרוף משכורות עתק; וממש לא צריך פיגורה מושכת, חצי אנורקסית וסקס אפיל מיוחד – על מנת להיות שחקן מהשורה הראשונה, אשר שווה את משקלו בפסלוני אוסקר (שלא תבינו לא נכון – אין שום סיכוי שהסרט הזה יזכה בפרס כלשהו, אך זאת לא באשמתם של שני שחקנים אלו).

אז כמו שכבר ציינו, ישנן מספר נקודות אור בודדות מבחינה אמנותית (סצינת הריב בין המנכ"לים שהמלצנו להקדיש לה תשומת לב), אך מעבר לכך, מדובר בסרט חסר יחוד, סתמי, בעל עלילה סבוכה ומפותלת, אשר לא מחדשת, ולא מפתיעה יתר על המידה. סרטים כגון "משחק כפול" רק מזכירים לנו כמה במאים אחרים, כגון גיא ריצ'י, סקורסזה וטרנטינו, אכן ראוים להערצתנו והערכתו בשל גאוניותם והיכולת האומנותית שהם מציגים בעבודתם. פשוט פספוס אמיתי – למול מה שיכול היה להיות – אך עדין לא סרט גרוע וניתן אפילו להנות מצפיה בו. פשוט אל תצפו לכמעט שעתים של הנאה, כי אם להרבה פחות. מומלץ למי שמרגיש משועמם, וממש לא מסוגל לחכות לדיוידי.

דירוג: ★★½☆☆

משחק כפול
ארה"ב, 2009
110 דקות.
הפצה: גלובוס גרופ, החל מיום 19.03.2009 בקולנוע.
בימוי:
טוני גילרוי
תסריט:
טוני גילרוי
שחקנים:
ג'וליה רוברטס
קלייב אוון
טום ווילקינסון
פול ג'יאמטי

שירה

ראיתי את הסרט ואמרו שהוא קודמיה וזה פשוט מפגררררר
כל הזמן מריצים ת'זמן אחורה מרראים דברים מפגרים לא מובניםםם אני לא מבינה מי הגרוע שכתב את זה מה הפואנטה של הסרט המפגר הזה בכלל !?
כול האנשים יצאו ואמרו 'איכ.עלק קודמיה סרט מגעיל'
רק בסוף הסרט מבינים משוע ל במבה וזהוו

ל-א לראות

טלי

חרא סרט. אם יש אפשרות ללכת לסרט אנימציה לילדים בני שנתיים, הייתי שורדת שם יותר מאשר בסרט הזה.
ניסיתי בכל הכח להתחבר, לתת צ’אנס אבל זה היה כל כך סרט מתיש וגרוע.
ובכל זאת, אם אתם מחפשים סרט שאפשר לישון בו, זה הסרט המושלם לכך

סיימון

לא ללכת לסרט הזה!!!
הציון לסרט צריך אפס כוכבים.
אחד הסרטים הגרועים שראיתי בימי חיי..וראיתי הרבה.
פשוט סרט מטופש, בלי עלילה שמנסה להיות מתוחכם ולכן לא נותן לך להבין על מה מדובר במהלך שעה ורבע.
וגם שאתה כבר מבין אתה מגלה שסו וואט!!!

רועי

זה סרט טוב אתם פדוט לא הבנתם כלום…

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?