עניינים של קולנוע ישראלי: "ואלס" עם בלו-ריי; "המנון" מצליח; ועוד

ואלס עם באשיר על בלו-ריי BLURAYזה קורה מחר (ב'): "ואלס עם באשיר" מופץ על גבי תקליטורי בלו-ריי (BluRay) והופך להיות הסרט הישראלי הראשון שהופץ בפורמט המתקדם. מחירו הבסיסי* של הסרט בבלו-ריי יעמוד על כ-169.99 ש"ח, ומלבד אריזה מהודרת תוכלו למצוא עם הסרט גם סצינות שנחתכו בעריכה ו-70 דקות של מאחורי הקלעים, גם הן בבימויו של ארי פולמן.

אגב (1): אנשי יחסי הציבור של הסרט הפסיקו לכנות אותו סרט תיעודי והחליפו את הניסוח ב"סרט מסע". בעיני התיאור "סרט תיעודי" מעולם לא היה תקין ואני שמח על השינוי.
אגב (2): "ואלס עם באשיר" גבר על שני יריבים ראוים בדרך להיות הבלו-ריי הישראלי הראשון. לפני קצת יותר מחצי שנה, אמרו ש"ביקור התזמורת" יהיה זה שיחטוף את התואר, אך לבסוף המפיצה האמריקאית שלו, "סוני", נטשה את הרעיון ובארץ לא 'הרימו' אותו חזרה. היו גם דיבורים קצרצרים על "בופור" ועל "איים אבודים", אבל אלו לא נסקו.

—–

סרט הסטודנטים הקצר, "המנון", המשיך וגרף את הפרס השביעי שלו אמש בפסטיבל הסרטים NEXT בבודפשט, רומניה. סרטו של אלעד קידן גרף גם בפסטיבל קאן 2008 את פרס ה"סינפונדסיון"; פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל הבינלאומי לסרטי סטודנטים בת"א; בציון לשבח בפסטיבל הקולנוע ירושלים; במקום השני בתחרות סרטי הסטודנטים בפסטיבל סאן-סבסטיאן, ספרד;  בפרס הראשון בפסטיבל סרטי הסטודנטים של לודג', פולין; ובפרס הראשון לסרטי סטודנטים VGIK במוסקבה.

—–

הסרט "בית אבי" של דני רוזנברג יוקרן בערוץ 10 בערב פסח (יום ד', 8.4). המבקרים בארץ אהבו (ובכללם גם מאיר שניצר, שבואו נודה בעובדות – כמה זה כבר קורה?), ושווה לפנות 40 דקות החל מהשעה 15:05 כדי לצפות בסרט שדובר כולו ידיש.

—–

חברת גלובוס גרופ חנכה בסוף השבוע האחרון בית קולנוע חדש בקניון העמקים בעפולה. בבית הקולנוע שלושה אולמות המקרינים נכון להיום שישה סרטים (וכמובן יתעדכנו במלאי לפי הסרטים שיצאו לחברה).

—–

ההרשמה לתחרות יצירת סרטים תיעודיים בזמן קצוב בשם "דוקו-צ'אלנג'" החלה. מדובר בהפקת סרטים באורך 4-7 דקות על העיר תל אביב, שיוקרנו בפסטיבל דוקאביב במאי, בסינמטק תל אביב ובאולמות האוזן השלישית. להרשמה ופרטים לחצו כאן.

—–

* מחירו של הסרט עשוי להשתנות מחנות לחנות. המחיר הנקוב הוא המחיר המומלץ לצרכן.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?