"פיגומים" חצה את רף מאה אלף הצופים

"פיגומים". אשר לקס, יעקב כהן.

"פיגומים". אשר לקס, יעקב כהן. צילום: בייטוש בייניאק

סרט הדרמה הישראלי "פיגומים" של מתן יאיר משך כמאה אלף צופים בשלושת שבועותיו באקרנים בישראל. "היה ברור לי כי קורה כאן משהו מיוחד כש'פיגומים' עשה בסוף השבוע הראשון ליציאתו כ-25 אלף צופים," מסרה מנהלת ההפצה של יונייטד קינג, לירון אדרי (הדגשות שלי, א.ש.). "ההישג הגדול של הסרט הוא העובדה שהוא מצליח לגעת בקהלים רבים, אבל ההפתעה הגדולה היא הצעירים שמוצאים בדמותו של אשר מקור להזדהות ואהדה."

הסרט מבוסס על חויות אישיות של היוצר בתור מורה לספרות ולהיסטוריה בתיכון. הוא מתאר את סיפורו של אשר בן ה-17 (אשר לקס, תלמיד לשעבר של היוצר), בשנתו האחרונה בתיכון. אשר תמיד היה הנער 'המופרע' בבית ספר – ביסודי, בחטיבה ובתיכון. הוא גר עם אביו מילו (יעקב כהן), בעל עסק לפיגומים, איש קשה ודומיננטי, שנוהג איתו ביד קשה. אשר עובד כל יום עם אביו בפיגומים, ומילו מצפה ממנו שייכנס להחליף אותו בעסק. כשמורה חדש לספרות בשם רמי (עמי סמולרצ'יק), נכנס לכיתה של אשר, הוא מוצא בו מודל לחיקוי, ולראשונה מצליח לדמיין לעצמו עתיד אחר ממה שאביו הכתיב לו.

"פיגומים" הוקרן בפסטיבל קאן, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר של פסטיבל ירושלים (ופרס לשחקן וציון לשבח לצלם), והשתתף בפסטיבל טורונטו. לפני זמן קצר נודע כי הסרט נמכר להפצה בארה"ב.

[…] "פיגומים" הוקרן בפסטיבל קאן, זכה בפרס הסרט הטוב ביותר של פסטיבל ירושלים (ופרס לשחקן וציון לשבח לצלם), זכה בפרס אופיר לשחקן המשנה, השתתף בפסטיבל טורונטו, ונמכר להפצה בארה"ב. הסרט הצליח יפה בקופות בארץ, משמשך כ-25 אלף צופים בסופ"ש הבכורה שלו, ובתוך שלושה שבועות כבר הגיע למאה אלף צופים. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?