בעלי "יס פלנט" רוכשים את רשת "ריגאל" האמריקאית ליצירת רשת בתי הקולנוע השניה בגודלה בעולם

לוגו ריגאל

לוגו ריגאל

מחזיקת בתי הקולנוע הבריטית 'סינוורלד' (Cineworld) רוכשת את רשת בתי הקולנוע האמריקאית 'ריגאל' (Regal Entertainment Group) ליצירת רשת בתי הקולנוע השניה בגודלה בעולם, עם כ-9,500 מסכים (שעיקרם בארה"ב ובאירופה). סכום העסקה נאמד ב-3.6 מיליארד דולרים, וסינוורלד תגייס את הסכום בהנפקת זכויות לבעלת המניות הגדולה ביותר שלה (28%), היא חברת 'גלובל סיטי הולדינגס' הפולנית בבעלות משפחת גרדינגר הישראלית.

משפחת גרדינגר הישראלית (בראשה משה 'מוקי' גרדינגר) מחזיקה דרך 'גלובל סיטי הולדינגס' בחברת 'סינוורלד' כאמור, שדרכה היא מחזיקה ב-2,227 מסכי קולנוע ב-232 מתחמי קולנוע בעולם (ב'דה מרקר' נטען כי היא מחזיקה ב-2,049 מסכים ב-221 בתי קולנוע). 'סינוורלד' בתורה, שהחלה כרשת בתי קולנוע בבריטניה ובאירלנד, רכשה ב-2014 את רשת 'סינמה סיטי' המזרח-אירופאית (לא להתבלבל עם מותג בתי הקולנוע הישראלי), וכך הרחיבה את פעילותה גם לפולין, צ'כיה, סלובקיה, הונגריה, בולגריה ורומניה. בישראל מחזיקה 'סינוורלד' בחברת 'תיאטראות ישראל' שבבעלותה רשת בתי הקולנוע 'יס פלנט', כמו גם חברות ההפצה 'פורום פילם' ו'א.ד. מטלון'. כעת, התרחבותה לארה"ב עם רכישת 'ריגאל' מתאגיד אנשוץ של פיליפ אנשוץ, מוסיפה לה 7,315 מסכים מתוך 561 בתי קולנוע. 'ריגאל' היא רשת בעלת שני מותגי בתי קולנוע: 'ריגל סינמה' (Regal Cinema) ו'הוליווד ת'יאטרס' (Hollywood Theaters), וכמוהם היא מחזיקה בחברת ההפקה 'יונייטד ארטיסטס' (United Artists).

בזכות הרכישה, 'סינוורלד' הופכת כאמור לרשת בתי הקולנוע השניה בגודלה בעולם, אחרי AMC. רשת AMC, בבעלות הקונגלומרט הסיני 'דליאן וונדה' (Dalian Wonda Group), מונה מעל 10,000 מסכים: 8,200 מסכים ב-661 בתי קולנוע בארה"ב, ועוד 2,200 מסכים ב-244 בתי קולנוע באירופה.

[…] והמזרח התיכון (שבהם מעל 11 אלף מסכים). רשת 'ריגל' היא השניה בגודלה בעולם עם מאות בתי קולנוע בארה"ב, אירופה והמזרח התיכון (קצת […]

[…] סכום הרכישה נאמד ב-1.65 מיליארד דולרים במזומן דרך גיוס חוב (יעד מינוף של פי שלושה חובה נקי ל-EBITDA בסוף 2021), לפי שווי פעילות לסינפלקס של 2.1 מיליארד דולרים. סינוורלד מעריכה כי אחרי הרכישה, יחסכו 130 מיליון דולרים מעלויות התפעול של סינפלקס באמצעות איחוד התפעול עם סינוורלד. העסקה יוצאת לדרך רק שנה אחרי שסינוורלד סיימה לרכוש את רשת 'ריגאל' האמריקאית תמורת 3.6 מיליארד דולרים (והוכרזה בדיוק לפני שנתיים). […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?