רשת בתי הקולנוע "סינוורלד" תרכוש את "סינפלקס" להפוך לרשת הגדולה בצפון אמריקה

סינוורלד (Cineworld). תמונה באדיבות Elliott Brown, cc-by-2.0

סינוורלד (Cineworld). תמונה באדיבות Elliott Brown, cc-by-2.0

רשת בתי הקולנוע הבריטית 'סינוורלד' (Cineworld) בשליטת משפחת גרידינגר הישראלית ובהובלת מוקי גרידינגר, הודיעה היום (ב') לבורסה על כוונתה לרכוש את רשת בתי הקולנוע הקנדית 'סינפלקס' (Cineplex). בכך, תעקוף 'סינוורלד' את רשת 'איי-אם-סי' (AMC) ותהפוך לרשת הגדולה בצפון אמריקה (ארה"ב וקנדה) לפי כמות מסכי הקולנוע בהפעלתה.

לסינפלקס שפועלת רק בקנדה והיא הרשת הגדולה ביותר במדינה עם נתח שוק של 75 אחוזים, יש 1,695 מסכים ב-165 בתי קולנוע. על פי הדיווח, לסינוורלד יש 7211 מסכים בארה"ב (דרך המותג 'ריגאל', Regal). ביחד מנין המסכים שלהן יגיע ל-8,906 בצפון אמריקה ו-11,204 מסכים בכל העולם (ארה"ב, בריטניה, אירלנד, פולין, צ'כיה, סלובקיה, הונגריה, בולגריה, רומניה, וישראל עם מותגי 'יס פלאנט' ו'רב חן' תחת חברת 'תיאטראות ישראל'). יצוין כי אין מספרים רשמיים על סינוורלד או על AMC, וישנן הערכות בענף כי לרשת AMC ישנם כיום בין 8,043 ל-8,380 מסכי קולנוע בצפון אמריקה ו-15,750 מסכים בכל העולם (דרך החברה-האם הסינית 'קבוצת וונדה', Wanda Group), בעוד לסינוורלד ישנם בין 7,178 ל-7,361 מסכים בצפון אמריקה ו-9,498 בכל העולם (טרם הרכישה).

סכום הרכישה נאמד ב-2.1 מיליארד דולרים, מתוכם 1.65 מיליארד דולרים ישולמו במזומן. הסכום יתקבל דרך גיוס חוב (יעד מינוף של פי שלושה חובה נקי ל-EBITDA בסוף 2021). סינוורלד מעריכה כי אחרי הרכישה, יחסכו 130 מיליון דולרים מעלויות התפעול של סינפלקס באמצעות איחוד התפעול עם סינוורלד. העסקה יוצאת לדרך רק שנה אחרי שסינוורלד סיימה לרכוש את רשת 'ריגאל' האמריקאית תמורת 3.6 מיליארד דולרים (והוכרזה בדיוק לפני שנתיים).

[…] הישראלית ובהובלת מוקי גרידינגר, הודיעה כי היא נסוגה מכוונתה לרכוש את רשת בתי הקולנוע הקנדית 'סינפלקס' (Cineplex) תמורת 2.1 מיליארד דולרים (1.65 מיליארד במזומן). ביטול […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?