רשתות בתי הקולנוע יחרימו סרטי יוניברסל בעולם אחרי "טרולים 2"; באולפנים מחדדים ולא נסוגים

"טרולים 2 מסביב לעולם".

"טרולים 2 מסביב לעולם".

שתי רשתות בתי הקולנוע הגדולות בעולם 'איי-אמ-סי' (AMC) ו'ריגל' (Regal, בבעלות 'סינוורלד' Cineworld של הישראלים-לשעבר שמפעילים גם את יס פלנט בארץ) תוקפות את אולפני יוניברסל בעקבות הערכותיהם כי הצלחת "טרולים 2" ב-VOD בתשלום תשלח סרטים עתידיים של האולפנים במקביל לבתי הקולנוע ול-VOD בתשלום. יוניברסל לא הודיעו כי זו תהפוך למדיניות רשמית, אבל אפשר בהחלט להבין מציטוטי מנכ"ל חברת-האם 'אן-בי-סי-יוניברסל', ג'ף של, סביב ההצלחה כי לשם הרוח נושבת. הרשת הגדולה ביותר בעולם 'איי-אמ-סי' (בעלת מעל אלף בתי קולנוע בארה"ב, אירופה והמזרח התיכון) הגיבה בחריפות הגדולה והודיעה כי תחרים לחלוטין את כל סרטי יוניברסל מעתה. את ההודעה מסר מנהל 'איי-אמ-סי', אדם ארון, במכתב אל יו"ר אולפני יוניברסל, דונה לנגלי (שנשלח גם לתקשורת). הרשת השניה בגודלה 'ריגל' בינתים קוראת ליוניברסל לנהל משא ומתן על צעדיה בנושא חלונות ההפצה לקולנוע ומסתפקת באיום לחרם על סרטים אשר לא יכבדו את ההסכמים (המחייבים את האולפנים להמתין כ-90 יום בדרך כלל, בין ההפצה לבתי הקולנוע ועד ההפצה ל-VOD).

רשת 'איי-אמ-סי' היא הגדולה בעולם עם מעל אלף בתי קולנוע בארה"ב, אירופה והמזרח התיכון (שבהם מעל 11 אלף מסכים). רשת 'ריגל' היא השניה בגודלה בעולם עם מאות בתי קולנוע בארה"ב, אירופה והמזרח התיכון (קצת פחות מעשרת אלפים מסכים). בינתים הרשתות תוקפות את יוניברסל ולא אולפנים אחרים משום התעוזה המוגברת של יוניברסל וההכרזה הפומבית כי הפצה מקבילה תחל מעתה להיות קבועה עבורם, בעקבות ההצלחה הכספית האדירה כאמור של "טרולים 2 מסביב לעולם" ב-VOD בתשלום, שהגיעה ל-100 מיליון דולרים בתוך 19 יום. שאר האולפנים קיצרו את חלונות ההפצה או ביטלו לחלוטין את ההפצה לבתי הקולנוע.

ג'ף של התיחס להצהרות של רשתות בתי הקולנוע, בשיחת הצגת הרווחים (earnings call) לרבעון הראשון של חברת 'קומקאסט' (Comcast), הבעלים של יוניברסל ושל 'אן-בי-סי-יוניברסל': "השאלה היא, כאשר [בתי הקולנוע, א.ש.] יתאוששו [ממשבר הקורונה], מה יהיה המודל? אני מצפה שהצרכנים יחזרו לבתי הקולנוע ואנחנו נהיה חלק מזה. ואני גם מצפה ש-VOD בתשלום יהיה חלק מזה בדרך כלשהי. זוהי אינה חלופה, אלא זה יהיה אלמנט משלים. אנחנו רק נצטרך לראות כמה זמן זה יקח ולאן זה לוקח אותנו. אין שאלה האם הקולנוע יהיה חלק מרכזי בפעילות שלנו ובעסקי הסרטים – זו הדרך שבה אנשים יוצרים את הסרטים שלהם והדרך שבה הם מצפים שיראו אותם."

גם סמנכ"ל הכספים של קומקאסט הוסיף מדבריו: "הנסיבות המסוימות של כל סרט הן מיוחדות ואנו נקבע את ההפצה העתידית שלנו על בסיס כל כותר בנפרד."

שיוכים: שוברי קופות

[…] של שירות הסרטימינג שלהם 'דיסני פלוס' אם יסיימו את מגבלת חלונות ההפצה לקולנוע לפני חג המולד ויעלו לשירות את […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?