"חי בסרט" – ביקורת

"חי בסרט". ג'יימס פרנקו, דייב פרנקו.

"חי בסרט". ג'יימס פרנקו, דייב פרנקו.

"חי בסרט" (במקור: The Disaster Artist) מספר את סיפורם של גרג (דייב פרנקו), בחור צעיר מסן פרנסיסקו ששואף להיות שחקן, וטומי ויזו (ג'יימס פרנקו), שאותו הוא פוגש בשיעור משחק. יחד הם עוברים ללוס אנג'לס ומצלמים סרט שנקרא "החדר". הסרט מבוסס על סיפור אמיתי.

ויזו כתב, ביים, מימן וכיכב בסרט "החדר" (2003), שזה בסדר גמור אם לא שמעתם עליו עד היום. מדובר בסרט עצמאי כושל שהפך לסרט פולחן כי הוא מגוחך וקאמפי. סיפורו של ויזו מזכיר לאן אפשר להגיע ומה אפשר לעשות בעולמנו עם מעט כישרון והרבה כסף. הדמות שלו כל כך מופרכת שלולא היה מדובר באדם אמיתי זה לא היה אמין. הוא מגוחך עד כדי שהוא מצחיק באטימות, באי ההבנה של מה שקורה סביבו, במשחק הגרוע, ברצינות ובתגובות שלו.

על פניו, הסרט מזכיר את "אד ווד" (1994) של טים ברטון שבו גילם ג'וני דפ את הבמאי אד ווד שביים סרטים גרועים בשנות ה-50. "חי בסרט" הולך יותר על הקומדיה והדמות של טומי שונה לגמרי מזו של אד, על אף שגם בדמות שלו יש משהו עצוב.

הסרט מבדר מאוד, נע בקצב טוב ומראה בצורה יפה ומצחיקה את שלבי ההפקה השונים, כולל מבחני הבד ופספוסים בצילומים, מבלי להרגיש שזה שחוק.

שני האחים פרנקו משחקים מצוין. ג'יימס גם ביים את הסרט, שמופיעים בו שחקנים מוכרים רבים בתפקידי משנה ובתפקידים קטנים, כולל סת' רוגן, אליסון ברי, מייגן מולאלי, ג'קי ויבר (עם אחד מהמשפטים היפים בסרט) וג'אד אפאטו.

"חי בסרט". דייב פרנקו, שרון סטון.

"חי בסרט". דייב פרנקו, שרון סטון.

הסרט מועמד לאוסקר לתסריט מעובד (מבוסס על ספר שגרג כתב עם עוד מישהו) והיה מועמד ל-2 פרסי גלובוס הזהב: לסרט הקומדיה הטוב ביותר וזכה לשחקן ראשי (ג'יימס פרנקו, שקרא לאחיו ולטומי לעלות אתו לבמה).

בסוף הסרט יש קטעים מ"החדר" לצד הקטעים ששוחזרו עם שחקנים ל"חי בסרט", וזה רעיון מצוין וחוסך לנו את הצורך לצפות בכל "החדר".

דירוג: ★★★½☆

חי בסרט (ארה"ב, 2017)
בימוי: ג'יימס פרנקו | תסריט: סקוט נוסטדטר, מייקל ה. וובר, גרג ססטרו, טום ביסל | משחק: ג'יימס פרנקו, דייב פרנקו, אליסון ברי, זואי דויטשארי גריינור, זאק אפרון, שרון סטון
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-08.02.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

סרט מצחיק בטירוף. משחק מעולה של ג'יימס פרנקו

ראיתי את הסרט פעמיים. מבוסס על סיפור אמיתי

[…] ו"חי בסרט". אחרי "כלבי מלחמה" (2016) ותוצרת אמריקה" (2017) זו השנה השלישית ברציפות שאני נהנה מסרט שמבוסס על סיפור אמיתי שנשמע מופרך ויש בו הרבה קומדיה. הביקורת שלי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?