"הצילו! כיווצתי את ההורים" – ביקורת

"הצילו! כיווצתי את ההורים".

"הצילו! כיווצתי את ההורים".

למרות שסרט הילדים הגרמני "הצילו! כיווצתי את ההורים" לא מחדש דבר, ולמעשה אף אין בו טיפת מקוריות, אין לי ספק שהוא יגרום לילדים הנאה ויספק להם שעה וחצי חביבות למדי.

זהו סרט המשך לסרט "הצילו! כיווצתי את המורה", שהוצג לפני שנתיים בארץ, אבל הוא עומד לחלוטין בפני עצמו (אני וילדי לא ראינו את הסרט הראשון וזה לא הפריע לנו כלל).

בסרט זה חוזרים ומתאחדים גיבורי הסרט הראשון. אם בפעם הקודמת כיווצו את המורה שלהם, הפעם יש כיווץ משולש, כשעל בית הספר המכושף משתלטת רוח רפאים של מנהלת מהעבר שרוצה לשנות כל דבר בו. היא מקטינה את מנהלת בית הספר החדשה (אותה מורה שנואה מהסרט הראשון שהפכה לאהודה מאוד) וגם את הוריו של גיבור הסרט, פליקס. פליקס וחבריו יעברו הרפתקאות שונות בדרכם להחזיר את הוריו ואת המנהלת לגודלם הרגיל ולהציל את בית הספר האהוב שלהם. תוך כדי כך, הם ילמדו מהם אחריות, חברות וסובלנות. או לפחות זה מה שאני מניח שהיוצרים רצו שיקרה.

"הצילו! כיווצתי את ההורים".

"הצילו! כיווצתי את ההורים".

כמי שסרטי הילדים של שנות ה-80 חקוקים על לוח ליבו, הסרט הזה שואב מהם לא מעט ואף לעיתים מעתיק ללא בושה. מעבר לעובדה ש"מותק, הילדים התכווצו", שיצא בשנת 1989, זועק מכל עבר (לא שהוא היה הראשון בו הופיעו אנשים מכווצים, אבל יש דמיון בסגנון), סרטים רבים אחרים עולים בזיכרון (למשל "בחזרה לעתיד" בסצינה שמתרחשת על מבנה, ליד שעון ענק, כשהאדן עליו עומדת גיבורה מתחיל להתפרק. מזכיר לכם משהו?)

הבעיה המרכזית היא שאין הרבה בשר בתסריט ובדמויות. הסרט נעדר דרמה אמיתית ולכן הוא אינו באמת מפחיד או מרגש. גם הנסיונות להעביר מסרים חינוכיים נעשים בעדינות של פיל ולכן עוברים מעל הראש. לזכותו של הסרט ניתן לומר שהוא כן הצליח להצחיק את קהל הילדים שנכח בהקרנה, ואני מניח שזה לא מעט.

"הצילו! כיווצתי את ההורים".

"הצילו! כיווצתי את ההורים".

הסרט מוצג בדיבוב בלבד. לילדים שלי זה פחות הפריע. עבורי זה היה קרוב לבלתי נסבל, אז קחו זאת בחשבון.

אז ממליץ או לא ממליץ? שאלה לא פשוטה. זה לא סרט טוב. זה לא סרט רע. זה סרט. אם אתם מחפשים להעביר שעה וחצי נחמדות עם ילדים בני 6 עד 11 ועוברים ליד בית הקולנוע, הסרט הזה יכול להיות אופציה לא רעה. לא משהו שיישאר חקוק בזיכרונם, אבל יומית נחמדה.

דירוג: ★★★☆☆

הצילו! כיווצתי את ההורים (גרמניה, 2018)
בימוי: טים טרגסר | תסריט: גריט הרמנס | משחק: אוסקר קיימר, ג'וליה הרטמן, לינה הוסקר
הפצה: החל מה-17.05.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?