הוכרזו הסרטים הישראלים בתחרות הפיצ'ינג של פסטיבל ירושלים 2018: שירה גפן, אסף סבן ומיכל ויניק

"בתולים".

"בתולים" של מאור זגורי, מתוך מסלול הפוסט-פרודקשן. צילום: רונן בן טל

תחרות הפיצ'ינג פיצ'פוינט של פסטיבל ירושלים תיערך זו הפעם ה-13 במטרה לקדם סרטים ישראלים הנמצאים בשלבי פיתוח והפקה שונים, ולהפגיש את יוצריהם עם אנשי מפתח בתעשיה העולמית כדי לעודד שיתופי פעולה בין-לאומיים וקו-פרודוקציות. חבר השופטים שיעניק את הפרסים בתחרות (בינהם פרס חדש בגובה 20 אלף אירו של מותג התכשיטים גורלסקה, Goralska) מונה את קירסטין ניהוס (מנהלת קרן הקולנוע של ברלין), צ'דומיר קולר (מפיק, "פוקסטרוט", "שטח הפקר"), דומיניק ולינסקי (מפיקה), תמרה טטישווילי (מפיקה ונציגת גיאורגיה ביורימאז') וגאבור גריינר (מנהל הרכש של חברת 'פילמס בוטיק').

תחרות הפיצ'ינג תתקיים בין ה-26 ל-29 ביולי. פסטיבל ירושלים 2018 (ה-35 במספר) כולו, יתקיים בין ה-26 ביולי ועד ה-5 באוגוסט.

רשימת הפרויקטים המשתתפים במסלולי הפיצ'פוינט של פסטיבל ירושלים 2018:

מסלול הפקה

"הורה מלווה", בימוי: שירה גפן, הפקה: אלעד גביש (מרקר פילמס)
סיפורה של מיה בת השלוש עשרה, היוצאת לטיול בת מצווה בית ספרי. אביה אייל, מתנדב להצטרף כהורה מלווה, רק כדי לברוח ממערכת היחסים המדורדרת עם טליה אשתו. מיה מוצאת עצמה בתווך שבין הוריה וכתוצאה מכך מתבגרת בלילה אחד.

"כאילו מעולם לא היית פה", בימוי: אתי ציקו, הפקה: אמיר הראל, איילת קייט (למה הפקות)
אישה זרה, מגיעה לכפר קטן ושכוח אל בצפון גאורגיה, באישון לילה. היא נושאת עמה סוד.

"ילדי הרכבת", בימוי: תאופיק אבו ואיל, הפקה: אברהם פרחי, חיליק מיכאלי ((UCM, קובי עזרן (שטוקה סאנוק)
יונה (32) ילד עיראק גר בלוד בשכונת הרכבת עם אמו הנכה. במקום עבודתו במפעל קרטונים, הוא פוגש את מרים (34) אלמנה מוסלמית ומתאהב בה. אמו של יונה מתנגדת לקשר. יונה נאבק בה ומתחתן עם מרים. המגורים המשותפים של הזוג עם האם, גורמים לעימותים חריפים.

"רעידת אדמה", בימוי: עידן חגואל, הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב, אלונה רפואה (בלאק שיפ)
יהודית גליק מורה אלמנה מהפרברים, שורדת רעידת אדמה בקטמנדו. היא שבה לישראל ונאלצת להתמודד עם אסון טבע נוסף – היציאה שלה לפנסיה.

"עיד", בימוי: קאיד אבו לטיף, יוסוף אבו מעידם, הפקה: שלומי אלקבץ, גלית כחלון, (דו בו גרסו פילמס), אלעד פלג, חגי ערד ( דרומה הפקות)
עיד, גבר צעיר מרהט שהותקף מינית בילדותו חולם ליצור תאטרון. הוריו מבשרים לו ששודך בנישואי בדל (זוג אחים ממשפחה אחת המתחתן עם זוג אחיות ממשפחה אחרת וגורל הזוגות נקשר לעד). עיד יוצא למאבק על החופש ועל הגשמת חלומו.

"אשת לוט", בימוי: אבישי סיון, הפקה: רונן בן טל (פלאן בי הפקות)
אחרי שנים של עקרות, נולד לזוג חרדים ילד עם שני ראשים הנקראים נוח ולוט. נוח הוא טוב לב ולוט זדוני. עם השנים מת נוח ומופרד מהגוף המשותף. לכל הסובבים חשש מלוט. אך היות והוא כמהה לאחיו החסר, הוא חייב להתנגד לטבעו.

"המשלחת", בימוי: אסף סבן, הפקה: יואב רועה (גם סרטים)
סיפורה של קבוצת בני נוער בכיתה י"א, היוצאת למסע ברחבי פולין, בין מחנות ההשמדה ואתרי הזיכרון.

"השחיין", בימוי: אדם קלדרון, הפקה: נעמה פיריץ (Ingenue productions)
ארז כוכב עולה בשמי השחייה הישראלית. הוא מגיע למחנה אימונים, בפנימייה נידחת, במטרה להילחם על כרטיס כניסה בודד למשחקים האולימפיים. בפנימייה, הוא פוגש את נבו יפה התואר, אלוף בעל נתונים מרשימים. בארז מתעוררות תשוקות לא מודעות ופחד מפני מימושן.

"אתה החיים שלי", בימוי: מיכל ויניק, הפקה: גל גרינשפן, מאיה פישר (גרין פרודקשנס)
קומדיה שחורה על אם העושה הכל כדי למנוע מבנה, להתגייס לצבא ולהיות לוחם.

"קריוקי", בימוי: משה רוזנטל, הפקה: אפרת כהן (גאודאמוס הפקות)
מאיר ויהודית, הם זוג נשוי, בשנות החמישים לחייהם. עולמם מתערער, כאשר בבניין מגורים המנומנם שבו הם גרים, משתכן איציק מרציאנו (50), רווק נהנתן, ביסקסואל וחובב קריוקי.

מסלול פוסט-פרודקשן (עבודה בתהליך)

"אפריקה", בימוי: אורן גרנר, הפקה: איתי עקריב
מאיר (68) יוצא למאבק שקט ורב עצמה על תחושת החיוניות שלו. הוא מסתגר בנגרייה שבחצר ביתו ושוקע בעבודה. פעולותיו הינן מרד בבגידת הגוף ובתחושת חוסר הפשר. מעצם קיומו של המאבק, נולדת משמעות חדשה, שיש בה נחמה ואולי גם גאולה.

"טרילוגיית האהבה – עיניים שלי", בימוי: ירון שני, הפקה: נעמי לבארי, סער יוגב (בלאק שיפ)
חייו של קצין שיטור ותיק מתערערים כשזוג נערים מעליל עליו, שפגע בהם מינית. חוסר האונים שלו מול מערכות החקירה המנוכרות והתסכול הנובע מהכשלון שלו ושל אשתו להביא ילד, דוחפים אותו אל גבולות החיים המוכרים, היכן שהכול יכול לקרות.

"קולות רקע", בימוי: יבגני רומן, הפקה: איתן אבן (אבנסטון), אברהם פרחי, חיליק מיכאלי (UCM)
בני זוג מבוגרים שהיו קולות הזהב של הדיבוב הסובייטי, עולים לישראל בשנת 1990 מברה"מ המתפרקת. הם מנסים לפתוח פרק חדש במדינה שלא ממש זקוקה להם ולכשרונם הייחודי.

"מאמי", בימוי: קרן ידעיה, הפקה: מרק רוזנבאום (טרנספקס הפקות)
מאמי הוא סרט מוסיקלי, ראליסטי ופואטי, המבוסס על אופרת הרוק "מאמי" שהועלתה בישראל בשנות ה-80 והפכה לקאלט. בסרט, עשרים שירים וביניהם סצנות עדינות וחדשות המספרים את עלילותיה של מאמי.

"הבשורה על פי אבא שלי", בימוי: דני רוזנברג, הפקה: סתיו מרון (פרדס סרטים)
כאשר חלה יואל, החל בנו לצלם עמו סרט. בסרט מנסה האב להציל את בני המשפחה ממתקפה איראנית קרבה ויוצא עמם למסע טרגי – קומי הרחק מאימת הטילים. בסיום הסרט, תל אביב עולה בלהבות. עם זאת עולמו של יואל אינו מסתיים בפיצוץ אלא דוהה ונפרם.

"בתולים", בימוי: מאור זגורי, הפקה: רונן בן טל (פלאן בי הפקות)
מתי ילד הופך גבר? כשהוא מתחיל לחשוב על מין ומוות. מחשבה זאת היא המהדהדת בליבו ובמוחו של "ילד" גיבור הסרט. את המשפחה פוקדת טרגדיה נוראית, ול"ילד" לא נותר אלא להציל את עצמו.

"שלושה אחים", בימוי: יונה רוזנקיאר, הפקה: קובי מזרחי (KM הפקות(, אפרת כהן (גאודאמוס הפקות)
לפני היציאה ללבנון, מתאחדים שלושה אחים בקיבוצם שעל גבול הצפון. האח הבכור מאמן את האח הצעיר, בשיטות האלימות, שלפיהן נהג אביהם, לאמן את שני האחים הבוגרים. לאחר אירוע טראגי המסע יוצא משליטה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?