סרטי הקולנוע של וודי אלן: 18- "רסיסי אדיפוס" (39 דקות) מתוך "סיפורי ניו יורק" (1989)

"סיפורי ניו יורק". מיה פארו, וודי אלן.

"סיפורי ניו יורק". מיה פארו, וודי אלן

שלושה במאים מיתולוגיים נרתמו לצלם סרטים קצרים לסרט "סיפורי ניו יורק". אחרי סרטיהם של מרטין סקורסיזה ופרנסיס פורד קופולה מגיע החלק השלישי והאחרון של וודי אלן. כמו ב"שושנת קהיר הסגולה" הוא משתמש באלמנט של פנטזיה. השם במקור, Oedipus Wrecks, הוא משחק מילים על שם המחזה של סופוקלס Oedipus Rex ("רקס" זה "מלך" בלטינית).

הסרט בן 39 הדקות מתחיל בעורך הדין הגרוש שלדון (וודי אלן) שמספר לפסיכולוג שלו על חלום שבו אמו מתה. ליסה (מיה פארו), ארסותה של שלדון, עובדת במשרד פרסום ויש לה שלושה ילדים מנישואים קודמים. אחותה גרה בוורמונט (שם הבית ב"ספטמבר").
שלדון, אמו סיידי, ליסה וילדיה הולכים למופע קסמים ואמו נבחרת לעלות לבמה ולהשתתף בקסם שבסופו היא נעלמת ולא חוזרת. אחרי היעדרות שעושה רק טוב לשלדון היא שבה וצצה בגודל ענק בשמי מנהטן ומדברת עם אנשים, בעיקר על שלדון. הוא שוכר בלש פרטי (פול הרמן, היחיד שמופיע בשלושת "סיפורי ניו יורק", וגם מופיע ב"שושנת קהיר הסגולה", "ימי הרדיו", "קליעים מעל ברודווי" ובסרטים של קופולה וסקורסיזה) ואחרי 26 דקות הולך למדיום (ג'ולי קבנר, האמא ב"ימי הרדיו") שרצתה להיות שחקנית. הם מבלים הרבה יחד בניסיון לפתור את הבעיה של אמו ולהורידה חזרה לקרקע.

לדודה של שלדון קוראים סיל, כשם דודתו ב"ימי הרדיו". הוא יורד על קליפורניה, אומר שהוא רוצה להתאבד, ועולה השאלה של מדע מול הלא-נודע (כמו ב"קומדיה סקסית של ליל קיץ"). שומעים את Sing, Sing, Sing של בני גודמן, עם התופים הנהדרים שמקדימים את כלי הנשיפה הנפלאים והמאיימים ואז כולם יחד מצטרפים למוזיקת סווינג סוחפת ושמחה. הקטע הופיע ב"ימי הרדיו" ויופיע ב"תעלומת רצח במנהטן".

את אמו שעולה לשמים מגלמת מיי קוויסטל, שידועה יותר כקולה של בטי בופ ואוליב אויל המצוירות, ושרה את אחד השירים המקוריים ב"זליג".
איירה וילר מגלם את בייטס במשרד עורכי הדין, סרטו הרביעי מתוך עשרה של אלן. לארי דיויד ("סיינפלד", "תרגיע") בקטע אחד כמנהל האולם שבו מופיע הקוסם. ובתפקיד עצמו: אד קוץ', ראש עיירית ניו יורק דאז.

סרט חמוד, קטן, עם רעיון חביב, ביצוע מוצלח ובסוף הוא ופארו לא יחד.
"סיפורי ניו יורק" הוקרן בארה"ב במרץ ו"פשעים ועבירות קלות" באוקטובר של אותה שנה.

"סיפורי ניו יורק". מרטין סקורסזה, וודי אלן, פרנסיס פורד קופולה.

"סיפורי ניו יורק". מרטין סקורסזה, וודי אלן, פרנסיס פורד קופולה

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?