"משימה בלתי אפשרית 6: התרסקות" – ביקורת #2

"משימה בלתי אפשרית 6: התרסקות". טום קרוז.

"משימה בלתי אפשרית 6: התרסקות". טום קרוז.

"משימה בלתי אפשרית: התרסקות" מהנה ומבדר, והנעימה האלמותית של לאלו שיפרין מנצחת כתמיד ומוסיפה המון לכל קטע שבו היא מתנגנת.

זהו הסרט השישי והארוך ביותר בסדרת סרטי "משימה בלתי אפשרית" בכיכובו של טום קרוז שהחלה ב-1996! המקור, כמובן, הוא שתי סדרות הטלוויזיה (משנות ה-60 בכיכובו של מרטין לנדאו, ומסוף שנות ה-80). כריסטופר מקוורי, שביים את הסרט הקודם, "משימה בלתי אפשרית 5: אומת הנוכלים", וכתב את "החשוד המיידי". הוא הראשון שמביים שני סרטים בסדרה. הרביעי ("משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים"), שביים ברד בירד, עדיין האהוב עליי.

וינג ריימס בצוות של אית'ן האנט (קרוז) מאז הסרט הראשון מ-96' (בסרט הקודם לא ממש היה לאית'ן צוות), סיימון פג אתו מאז הסרט השלישי. רבקה פרגוסון ושון האריס כאלסה פאוסט וסלומון ליין (בהתאמה) ואלק בולדווין ממשיכים מהסרט הקודם. ליין נראה לפעמים שהוא מגלם את מארק ריילנס ("גשר המרגלים", "דנקרק").
לצוות "משימה" מצטרף הפעם אוגוסט ווקר (הנרי קאוויל ששוב מגלם אמריקאי), הנחתה של אריקה סלואן (אנג'לה באסט בתפקיד קטן מאוד). נהדר ולא צפוי החלק הרגשי עם ג'וליה מיד (מישל מונהאן), שהופיעה בסרטים 3 ו-4 בסדרה. משום מה היא ורבקה עוברות ללחישה בקטע הדרמטי של כל אחת מהן עם אית'ן.

"משימה בלתי אפשרית 6: התרסקות". וינג ריימס, טום קרוז, רבקה פרגוסון, סיימון פג.

"משימה בלתי אפשרית 6: התרסקות". וינג ריימס, טום קרוז, רבקה פרגוסון, סיימון פג.

אני בטוח שהסרט יצליח ואני מאמין שיהיה עוד אחד (אחרון?) עם קרוז בשנים הקרובות. בסוף הסרט הקודם הסתמן שג'רמי רנר יטול ממנו את המושכות אך למרבה המזל זה לא קרה. רנר לא חסר לאף אחד בסרט "הנוקמים" האחרון ולא רצו שימשיך את מורשת ג'ייסון בורן אחרי "זהות גנובה" כי רנר בלתי מזיק אך אינו כוכב שמושך צופים. לקרוז, לעומת זאת, עדיין יש את "זה".

לזכות היוצרים הלכו על הפקה מרשימה ועמדו במשימה הזאת. העלילה היא כמו תירוץ, החוט ההכרחי להחזיק את חרוזי קטעי הפעולה הגדולים (מה שנקרא set pieces). הסרט מתחיל עם הרבה הסברים מילוליים והעלילה מתרחשת בפריז, בלונדון ובחבל קשמיר.
רוב הסרט צפוי מאוד (יותר מדי). כשאופנוע רודף אחריהם -למשל- ברור מי מאחורי הקסדה הכהה. אין שום דבר הגיוני בחלק על נטרול הפצצות הגרעיניות ואסור להרהר בהמצאה התסריטית השרירותית והמפורכת, צריך פשוט ליהנות מההתרחשות, מהפעולה, מעבודת הצוות. וכשמנסים להפליל את אית'ן והוא חס על שוטרת תמימה אמרתי לעצמי: "הנמלט" עם הריסון פורד היה סרט מעולה.

המרדפים (על אופנוע, ברגל ובמסוקים) וגם הקרבות מוצלחים מבחינה טכנית. החיתוכים לא מהירים מכדי שנבין מה קורה; בקטע הצניחה זה נראה כמו שוט אחד ארוך וזה עובד, זה תופס. טום קרוז אוהב מאוד לרוץ בסרטיו ופה הקטע שהוא רץ כדי להשיג מישהו הוא מוצלח מאוד.
ההומור חביב (אפשר היה יותר ממנו), האפקטים מרשימים וסוף מרדף המסוקים מעולה. הפעלולים מרשימים וזה לא עוד סרט שמרגישים שהכול צולם באולפן והושלם במחשב.

משתמשים בתרגיל של שימוש במסכות כדי להתחזות לאנשים אחרים, בכל פעם בצורה שלא מצליחה להפתיע את הצופים אז אולי כדאי להמשיך להשתמש בטכניקה הזאת מבלי לנסות להפתיע אותנו.
שפמו של הנרי קאוויל הפך בעל כורחו לאחד המפורסמים לרגע כאשר היה צריך לצלם קטעים נוספים ל"ליגת הצדק" ולפי החוזה אסור היה לקאוויל להוריד את הזיפים מפניו ונאלצו להסיר אותם במחשב אחרי זה (כי אי אפשר להדביק שפם בימינו? כמה זמן לוקח לסופרמן לגדל שפם?). אגב, קריאת הפליאה של אלן (בולדווין) לדבריו של האנט היא "Good God", כמו חזר להיות ג'ק מול ליז למון במשרדו ב"רוק 30".

"משימה בלתי אפשרית 6: התרסקות". טום קרוז.

"משימה בלתי אפשרית 6: התרסקות". טום קרוז.

התלת מימד מיותר במיוחד והשם בעברית "התרסקות" לא כל כך מתאים אך מה זה משנה? כמו סרטים עם ג'יימס בונד ועם סופרמן, תמיד יהיו סרטי "משימה בלתי אפשרית". אשמח לעוד סרט "משימה בלתי אפשרית" בכיכובו של קרוז ושיהיה מעט פחות צפוי, עם קצת יותר הומור, ללא סוכנים כפולים ונאמנויות בספק, קטעי פעולה טובים כמו פה, מרדפים מוצלחים ואחת הנעימות הטובות בתולדות הטלוויזיה/קולנוע.

דירוג: ★★★☆☆

משימה בלתי אפשרית 6: התרסקות (ארה"ב, 2018)
בימוי: כריסטופר מק'קורי | תסריט: כריסטופר מק'קורי, ברוס גלר | משחק: טום קרוז, רבקה פרגוסון, הנרי קאוויל, מישל מונאהן | מוסיקה מקורית: ג'ו קרימר
הפצה: אלקו מדיה דיסטרביושן, החל מה-26.07.2018 בבתי הקולנוע.לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

רן

פסקול הסרט הולחן ע"י Lorne Balfe ולא ע"י Joe Kraemer שהלחין את מספר 5.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?