סרטי הקולנוע של וודי אלן: 37- "חלומה של קסנדרה" (2007)

"חלומה של קסנדרה". קולין פארל, יואן מק'גרגור.

"חלומה של קסנדרה". קולין פארל, יואן מק'גרגור.

אחים (ולא אחיות, לשם שינוי) עומדים במרכז "חלומה של קסנדרה", שאותם מגלמים יואן מקגרגור וקולין פארל (שאמר שאם אלן יפגוש אותו לא בטוח שהוא יזכור אותו). אחרי המלחין מרווין המליש, שעבד על שני סרטיו הראשונים, אלן השתמש בסרטיו במוזיקה קלאסית ובשירים ישנים. הפעם, באופן יוצא מן הכלל, עבד עם המלחין פיליפ גלאס ("השעות", "רמז לסקנדל").

זהו הסרט השלישי ברציפות שאלן צילם באנגליה. בשלושתם אין פלאשבקים או מישהו שמדבר על משהו שקרה לו לפני כן ורואים את זה, אולם בסרטו הבא, "ויקי כריסטינה ברצלונה", אלן כבר חוזר למנהג הזה שלו. בראשון ("נקודת מפגש") מתרחש רצח אחרי יותר מחצי סרט, השני ("סקופ") הוא על לכידת רוצח סדרתי, והסרט הזה עוסק בדילמה מוסרית בנוגע לרצח שעל האחים לבצע.

הסרט נפתח בריצתם של האחים איאן וטרי בלייק בעלי התסרוקות התואמות. הם לא בורחים ממשהו אלא מתלהבים כילדים לראות שוב במעגנה סירת מפרש שאותה הם רוצים לקנות. הסירה והסרט נקראים "חלומה של קסנדרה" כשם הכלב שעליו טרי הימר במרוצים והרוויח בזכותו הרבה כסף. קסנדרה, שהיתה דמות ב"אפרודיטה הגדולה" (1995), היא נביאה במיתולוגיה היוונית שאף אחד לא מאמין לנבואותיה.

"חלומה של קסנדרה". קולין פארל, היילי אטוול, יואן מק'גרגור, סאלי הוקינס.

"חלומה של קסנדרה". קולין פארל, היילי אטוול, יואן מק'גרגור, סאלי הוקינס.

איאן (מקגרגור) לא אוהב לעבוד במסעדה של אביהם בריאן. הוא שם רק כדי לעזור אחרי שלאב היה התקף לב. איאן, "המוח" בין האחים, חובב מכוניות יוקרה, רוצה להיכנס לעסקי המלונות בקליפורניה. בזמן שהוא מבלה עם מלצרית מהמסעדה ונוסע במכונית עם גג נפתח הוא עוזר לאנג'לה (היילי אטוול בסרטה הראשון; בהמשך: "הדוכסית", "קפטן אמריקה" ו"כריסטופר רובין" עם יואן מקגרגור), שנתקעת עם המכונית שלה. בתמורה אנג'לה נותנת לו זוג כרטיסים להצגה שבה היא משחקת. יש לה חבר, היא דוברת צרפתית ובהמשך נראה אותה מצטלמת כדוגמנית בפארק שעשועים בברייטון.
טרי (פארל) המוסכניק, "הכוח" בין האחים, בתקופה טובה. הוא מרוויח כסף בפוקר ובמרוצי כלבים, ומתכוון לעבור לגור עם חברתו קייט (סאלי הוקינס בבלונדיני), מלצרית בפאב. ג'ים קרטר (לימים המשרת הראשי ב"אחוזת דאונטון") מגלם את בעל המוסך שבו טרי עובד.

"חלומה של קסנדרה". קולין פארל, יואן מק'גרגור, טום ווילקינסון.

"חלומה של קסנדרה". קולין פארל, יואן מק'גרגור, טום וילקינסון.

אחרי שמדברים עליו מספר פעמים, בדקה ה-31 מגיע לביקור דודם העשיר האוורד (טום וילקינסון), בדיוק ליום הולדתה של אחותו דורות'י. הוא מתגורר בקליפורניה ומסתובב בכל העולם, נשוי לקוני ולשניים אין ילדים. בתמורה לסיוע כספי הוא מבקש מאיאן וטרי שיחסלו בשבילו את מרטין ברנז (פיל דיויד, "ורה דרייק" של מייק לי), איש עסקים גרוש שעדותו עלולה להפליל את האוורד ולשלוח אותו לכלא להרבה שנים.
הרעיון מזעזע את טרי. הוא מהוסס, מתחבט לגבי מה שהם מתכננים לעשות, בעוד איאן בטוח, קר רוח ונחוש יותר ודוחף לביצוע המעשה. יש להם שלושה שבועות עד שהאוורד יחזור מהמזרח הרחוק. הם נתקלים במקרה במרטין ומבינים שחלון ההזדמנויות שלהם קטן יותר.
מהר מאוד מעייפים רגשות הקנאה של איאן כלפי אנג'לה, שאותה הוא מאשים בפלרטטנות יתר ותוהה מה היא מוכנה לעשות כדי להצליח בעולם המשחק.

"חלומה של קסנדרה". היילי אטוול, יואן מק'גרגור.

"חלומה של קסנדרה". היילי אטוול, יואן מק'גרגור.

בסוף המעשה שהם מבצעים גורם לטרי לסיוטי לילה, זה מכביד על מצפונו והוא רוצה להתאבד. הוא מוצא מפלט בשתיית אלכוהול. כמו ב"נקודת מפגש", אחרי המעשה הפלילי מתבוסס הסרט ונמשך יותר מדי. גם לא ברור בשביל מה רואים את הוריה של אנג'לה מגיעים ללונדון ברכבת. אף אחד, חוץ מצמד השחקנים ויקיריהם, לא היה מרגיש בחיסרונם בסרט בן 108 הדקות.
מוזכרים: הסרט "בוני וקלייד", גורל, רוע, מזל, אלוהים, מדיאה. והרבה פעמים מזכירים חלומות, ליליים ושל שאיפות לעתיד.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?