סרטי הקולנוע של וודי אלן: 36- "סקופ" (2006)

"סקופ". וודי אלן, סקרלט ג'והנסון, יו ג'קמן.

"סקופ". וודי אלן, סקרלט ג'והנסון, יו ג'קמן.

"סקופ" משלב שתי אהבות של וודי אלן: פשע וקסמים. אחרי שסקרלט ג'והנסון כיכבה בסרטו הקודם של אלן, "נקודת מפגש", הוא כתב תסריט שבו יוכלו לשחק יחד. "אגם הברבורים" של צ'ייקובסקי מתנגן על רקע כתוביות הפתיחה וגם הנעימה החוזרת של הסרט.

הסרט נפתח בלוויה בכנסייה של העיתונאי ג'ו סטרמבל (איאן מקשיין מלא הנוכחות, "דדווד"). לאחר מכן חבריו העיתונאים של ג'ו יושבים בבר ומדברים עליו. חששתי שהם עומדים לספר את מה שאנחנו הולכים לראות. במקום זה עוברים אל ג'ו המת על סיפון סירה עם מלאך המוות (לבוש שחורים, כולל ברדס גדול ונושא חרמש בידו) שמוביל קבוצת מתים. על הסירה הוא משוחח עם מזכירתו של פיטר ליימן, שחושדת שהיא הורעלה כי עלתה על כך שפיטר הוא רוצח.

בינתיים, בארץ החיים: סונדרה פרנסקי (סקרלט ג'והנסון), סטודנטית פטפטנית לעיתונות מברוקלין, נהנית משהייה בלונדון אצל משפחה עשירה ומקושרת שמשפחתה מיודדת עמה. כמו ב"נקודת מפגש", היא מספרת על אחותה אך לא רואים אותה. סונדרה הולכת עם חברתה ויויאן (רומולה גראי, "כפרה") ואחיה למופע קסמים. 10 דקות מהתחלת הסרט עולה לבמה הקוסם סידני ווטרמן (וודי אלן), שאשתו עזבה אותו והוא אינו יודע לשחות (כפי שיודע כבר מי שראה את "ישנוני" או את "מנהטן"). כמו ב"רסיסי אדיפוס" הדמות הראשית בסרט נבחרת לעלות לבמה. סונדרה משתתפת בקסם ובדרך פלא ג'ו המת מצליח ליצור אִתה קשר למספיק זמן כדי לספר לה על החשדות נגד פיטר ליימן. ו-24 דקות מהפתיחה סונדרה וסידני מתחזים לבת ואביה מפאלם ביץ' כדי להתקרב אל פיטר (יו ג'קמן), איש עסקים מצליח, בן של לורד (ג'וליאן גלובר מ"אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון" בקטע יחיד). הם חושדים שפיטר הוא הרוצח הסדרתי שמחסל זונות ומשאיר לצד הגופות קלף טארוט.

"סקופ". יו ג'קמן.

"סקופ". יו ג'קמן.

פיטר אומר לסונדרה שהוא יוצא מהעיר לכמה ימים לרגל עסקים והיא רואה אותו במקרה ברחוב, בדיוק כמו שכריס (ריס-מיירס) אמר לנולה (ג'והנסון) ב"נקודת מפגש" שהוא נופש ביוון ואז היא רואה אותו במקרה בלונדון. לפיטר ולכריס יש נהג פרטי. כמו בסרטיו בניו יורק, כולם נוסעים כל הזמן במוניות.
רואים את סונדרה מחפשת משהו בגוגל! במחשב! באינטרנט! והיא אפילו אומרת "אינטרנט" לסידני, והוא משתמש בטלפון נייד. מוזכרים: פוטבול, יהדותו של סידני, נואל קאוורד.

סונדרה היא גרסה מסוימת של אלן צעיר חתיכה ובלונדינית, וסידני דומה מאוד לדני רוז ("האיש מברודווי") בחלקלקות שלו, גם הוא קורא לנשים "sweetheart" ובשני הסרטים אחרי שהוא יורד על מישהו (שלא בפניו) הוא מוסיף: And I say that with all due respect [עם כל הכבוד]. כמו ב"תעלומת רצח במנהטן", "נוכלים בגרוש" ו"קללת אבן העקרב הירוקה" אלן ההמום מדברי אישה מדבר אל "קהל" שלא קיים לפניו.
עוד משחקים: צ'רלס דאנס (מהמון סרטים, מיני סדרות וסדרות) כעיתונאי, חבר של אבא של ויויאן, שמופיע בשני קטעים וסיפר שאמרו לו להגיע בבגדים שלו לצילומים; השחקן טובי ג'ונס על סירת המתים והקומיקאי סנג'יב בהסקר מופיעים בקטע אחד כל אחד, שבהם שניהם לא מדברים. ולקראת הסוף אנת'וני הד (ג'יילס ב"באפי") מגלם שוטר.

"סקופ". סקרלט ג'והנסון, איאן מק'שיין.

"סקופ". סקרלט ג'והנסון, איאן מק'שיין.

השעה הראשונה חביבה, הפתרון מוצלח והדמויות חביבות אך החקירה מתנהלת בעצלתיים. מאוחר מדי מוצאים עדה טובה (מדי, לא הגיוני שהיא מנדבת כל כך הרבה מידע מועיל).
במהלך הסרט בן 96 הדקות ועל רקע כתוביות הסיום שומעים את Night at Bald Mountain של מוסורגסקי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?