"משודרג" – ביקורת #2

"משודרג". לוגאן מרשל-גרין.

"משודרג". לוגאן מרשל-גרין.

סרט המדע הבדיוני "משודרג" מאוד לא אחיד ברמתו. לרגעים מדובר בסרט נפלא ולרגעים בסרט ממש מביך. זה חבל במיוחד לנוכח הפוטנציאל הגדול הטמון בו. עם זאת הוא עדיין מספיק מעניין בכדי שאמליץ עליו.

זהו סרטו השני כבמאי של לי ואנל (הידוע ככותב של "מסור" הראשון) והוא גם כתב את התסריט לסרט זה, כך שאני מניח שאפשר להפיל עליו את האחריות לדברים הרעים שבסרט, אך גם לזקוף לזכותו את הדברים הטובים.

הסרט מתרחש בעתיד ומספר את סיפורו של גריי, בחור אנלוגי בעולם דיגיטלי, שמתקן מכוניות ישנות עבור מיליונרים. חייו משתנים כשהוא ואשתו מעורבים בתקרית אלימה בה היא נרצחת והוא נשאר משותק לחלוטין.

כשהוא מבין שהמשטרה לא מתקדמת בקצב הרצוי, לדעתו, בחקירת הרצח, הוא מתנדב להיות שפן נסיונות להמצאה של מליונר אקצנטרי. אל עמוד השדרה שלו מוחדר שבב אלקטרוני בעל אינטליגנציה מלאכותית. לא רק שהשבב הזה מאחה את הבעיה בעמוד השדרה שלו ומאפשר לו שוב ללכת אלא שהשבב גם יכול לדבר אליו ולשלוט בגופו.

מפה אנחנו יוצאים לסרט נקמה קלאסי במהלכו גריי יצוד את האחראים למות אשתו ויגיע, בסופו של דבר, אל גילוי מפתיע.

"משודרג". לוגאן מרשל-גרין.

"משודרג". לוגאן מרשל-גרין.

כסרט בתקציב קטן יחסית (5 מליון דולר) העיצוב שלו מרשים מאוד. העולם הויזואלי אותו הוא בונה מצליח להיראות עשיר ואמין. במהלך החלק הראשון של הסרט זה הדבר הטוב היחידי שהיה לי לומר עליו, כי מה שמתרחש על המסך בכל הקשור לדרמה היה חלש ביותר.

מעבר לעובדה שהכתיבה היתה גרועה מאוד והדיאלוגים בלתי נסבלים, גם המשחק היה חלש מאוד, הן מצד מלאני ולחו, השחקנית שמשחקת את אשתו של גריי, ובמיוחד מצד האריסון גילברסטון, שמשחק את המליונר האקסנטרי שפיתח את השבב שמושתל בגבו של גריי. הוא מצליח להיות כל כך נלעג שרק על ההישג הזה הייתי נותן לו פרס כלשהו.

"משודרג". לוגאן מרשל-גרין.

"משודרג". לוגאן מרשל-גרין.

מנגד נמצא לוגאן מרשל גרין בתפקיד הראשי, שעושה עם התפקיד שנכתב לו כמיטב יכולתו, ובחלקים הטובים של הסרט גם מצליח להוכיח שהוא יותר מסתם כפיל טום הארדי במראהו.

אז מה הם החלקים הטובים של הסרט, אתם שואלים? כשם שקטעי הדרמה חלשים כל כך, כך קטעי הפעולה וההומור מוצלחים מאוד. הקטעים בהם השבב האינטליגנטי שולט בגריי נפלאים במיוחד ולא מפסיקים להצחיק ולהסעיר לאורך הסרט. יש גם מרדף מכוניות מסעיר ובאופן כללי האקשן מצוין. זה מדגיש אף יותר את החולשה של קטעי הדרמה, כי כל פעם אחרי מנת אדרנלין גדולה, הצופה נאלץ להתמודד עם רגעים מביכים של משחק ודיאלוג רדוד.

אם אתם מוכנים לשלם מס של דרמה גרועה כדי לקבל אקשן והומור משובחים, זה הסרט בשבילכם.

דירוג: ★★★☆☆

משודרג (אוסטרליה, 2018)
בימוי: לי ואנל | תסריט: לי ואנל | משחק: לוגאן מרשל-גרין,כריסטופר קירבי, לינדה קרופר, ריצ'ארד קוות'ורן | מוסיקה מקורית:ג'ד פאלמר | צילום: סטפן דוסיו
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-23.08.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?