"משודרג" – ביקורת #1

"משודרג". לוגאן מרשל-גרין.

"משודרג". לוגאן מרשל-גרין

"משודרג" הוא סרט מדע בדיוני עם כמה דברים שחוקים וכמה דברים מקוריים. החלק האחרון מעט חלש אך יש קטעי פעולה מוצלחים ורגעים קומיים טובים מאוד.

אַשה ובעלה גריי גרים בבית עם טכנולוגיה מתקדמת. בעוד היא נוסעת במכונית אוטונומית, הוא מתקן מכוניות מהדור הישן.
הוא מוכר מכונית שתיקן לארון קִין, יזם עשיר שמסתגר בביתו התת-קרקעי. בדרך חזרה מביתו של קין תקלה במכונית שלה גורמת לתאונה, שאחריה אשה וגריי מותקפים בידי חמושים, כשהכול מתועד ברחפנים של המשטרה. בעקבות התאונה גריי עובר שדרוג רפואי ניסויי.

הסרט פורט על החשש מהשתלטות הטכנולוגיה על החיים שלנו, בינה מלאכותית ושילוב של אדם ומכונה. לכל אורך הסרט יש שימוש יפה ברעיונות עתידניים, ולוגאן מרשל-גרין ("ספיידרמן: השיבה הביתה", "פרומתיאוס") מוצלח בתפקיד הראשי.

"משודרג".

"משודרג".

הסרט הרוויח רק 11 מיליון דולר בארה"ב אך זה מהסרטים שאולי יתגלו מאוחר יותר. הוא יותר טוב מהרבה סרטים שהרוויחו הרבה יותר מזה בסוף השבוע הראשון שלהם בקולנוע. מרשל-גרין אינו כוכב שמושך קהל, והוא השחקן המפורסם ביותר בסרט.

לי ואנל כתב וביים את הסרט. לפני כן כתב את ושיחק בסרטי "המסור", וזה סרטו השני כבמאי אחרי סרט האימה "הרוע שבפנים 3". ב"משודרג" יש כמה וכמה מיתות אכזריות וגרפיות שמזכירות סרטי אימה מדממים.

"משודרג". לוגאן מרשל-גרין.

"משודרג". לוגאן מרשל-גרין

למרבה הצער, הפתרון חסר מעוף, ומשום מה יש צלילים פוסקים של טפטוף מים בבית של גריי ואשה. אני לא יודע איך חיים ככה. גם מוזיקה טובה היתה משפרת את הסרט, אולי אפילו… משדרגת אותו. זה סרטו העלילתי השלישי של המלחין ג'ד פאלמר, וגם שני הסרטים הקודמים היו סרטי מדע בדיוני אוסטרליים דלי תקציב.

דירוג: ★★★½☆

משודרג (אוסטרליה, 2018)
בימוי: לי ואנל | תסריט: לי ואנל | משחק: לוגאן מרשל-גרין,כריסטופר קירבי, לינדה קרופר, ריצ'ארד קוות'ורן | מוסיקה מקורית: ג'ד פאלמר | צילום: סטפן דוסיו
הפצה: טוליפ אנטרטיימנט, החל מה-23.08.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

[…] "משודרג". ובעיקר הקרב בבית שהוא מתגנב לתוכו. הביקורת שלי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?