"נקמה חריפה" – ביקורת #1

"נקמה חריפה". ג'ניפר גארנר.

"נקמה חריפה". ג'ניפר גרנר

אין שום דבר טוב בסרט הפעולה (כביכול) "נקמה חריפה"; אפילו השם שלו מורה על חוסר המעוף והעצלנות שבו.

נסלח שהכול צפוי ואין שום דבר מקורי, גם סרט כזה יכול להיות מבדר, מהנה, מצחיק, מעניין, מסקרן, מותח ומילות תואר אחרות שמתחילות במ"ם, אך הכול פה רע: הבימוי, הצילום, העריכה, חוסר ההיגיון, השימוש החוזר בהילוך אטי (שרק מאריך את הסבל).

זה אינו הסרט הראשון או האחרון על דמות ראשית שבעלה/אשתו וילדיהם נרצחים שיוצאת למסע חיסול של האחראים לכך (כולל "אזרח שומר חוק" עם ג'יימי פוקס וג'ררד באטלר; ו"המעניש" עם תומאס ג'יין). במקרה הזה מדובר בריילי נורת' (ג'ניפר גרנר), שהדבר האחרון שבתה אוכלת בפארק שעשועים ביום הולדתה זה גלידת מנטה (peppermint) אשר נותנת לסרט את שמו במקור.

הרשעים שירו בבעלה ובתה נעצרו ושוחררו, והעוול המשפטי (חוסר הצדק) מוציא אותה מדעתה. אחרי שנים של אימונים (שלא רואים אותם) היא חיה ברחוב, והיא מתחילה לירות ולפוצץ את שלושת היורים וכל מי שקשור לארגון הפשע שעבדו בשבילו.
שני בלשי משטרה (שחקנים מוכרים מהטלוויזיה: ג'ון גלאגר ג'וניור מ"חדר החדשות", וג'ון אורטז) וסוכנת FBI מתחקים אחר נתיב הגופות שריילי משאירה.

יש פלאשים מיותרים שבהם ריילי רואה את בתה המתה (חיסרונו של בעלה פחות משפיע עליה), הסברים לדברים שאנחנו כבר יודעים היטב (חסרי צורך גם למי שעשה לעצמו טובה וישן בעשרים הדקות הקודמות).
הקרבות נראים רע. הסרט משעמם, חסר פשר; לא ראוי לצפייה גם בטלוויזיה בשלוש לפנות בוקר. אין בו קרבות מיוחדים, צילומים מרהיבים, פעלולים מרשימים, קטע יוצא דופן, דיאלוג מקורי או סיבה לצפות בסרט.

"נקמה חריפה". ג'ניפר גארנר.

"נקמה חריפה". ג'ניפר גרנר

לא צריכה להיות ציפייה או סיבה שהסוף לא יהיה מטופש; זה לא סוף של "המשך יבוא" אלא של "נשמח אם תרצו סרט(י) המשך", משל היה מדובר ב"משאלת מוות" עם צ'רלס ברונסון אך לא יימצא מישהו כזה. לגרנר אין דמות מעניינת. שני המרכיבים היחידים של אישיותה הם כעס ונחישות.

אני מתחיל להרגיש שאני משקיע (זמן) בכתיבת הביקורת הזאת יותר מאשר התסריטאי. אז אסכם בהצעה נוספת: לכו לסרט אחר. אם אתה אוהבים את ג'ניפר גרנר אולי צפו בפרקים של הסדרה "זהות בדויה" שבה נלחמה באנשים באופן קבוע.

דירוג: ★☆☆☆☆

נקמה חריפה (ארה"ב, 2018)
בימוי: פייר מורל | תסריט: צ'אט סנט ג'ון | משחק: ג'ניפר גארנר, ג'ון גלגר ג'וניור, מתוד מן, ג'ון אורטז, חואן פבלו ראבה, אנני אילוז | צילום: דיויד לצברג
הפצה: פורום פילם, החל מה-06.09.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?