"טובת הילד" – ביקורת

"טובת הילד". אמה תומפסון.

"טובת הילד". אמה תומפסון

מהדרמה הבריטית מאוד "טובת הילד" ייהנה מי שמסתפק בתצוגת משחק טובה, כי מלבד אמה תומפסוןסטנלי טוצ'י) אין פה הרבה עניין.

אמה תומפסון נפלאה כמו תמיד, ומזמן לא היה לה תפקיד דרמטי טוב וראוי לכישרונה. היא מגלמת את פיונה מיי, שופטת בית משפט לענייני משפחה (מתמחה בענייני ילדים, הורים, משמורות וזכויות). בעלה האוהב ג'ק (סטנלי טוצ'י) מרגיש שהיא מרוחקת ומזניחה אותו מזה זמן רב.

רואים מספר מקרים שמגיעים לאולם בית המשפט שלה ואת סביבת העבודה מאחורי דלת אולם בית המשפט (סביבה גברית בעיקר), ומתמקדים בפרשה של אדם הנרי (פיון וייטהד, "דנקרק"), בן 17 חולה לוקימיה שהוריו מסרבים שיקבל עירוי דם במסגרת הטיפול בסרטן כי זה נוגד את אמונתם הדתית.

בית החולים מגיש בקשה לבית המשפט כדי שיפעל לטובת הילד הקטין ויוכלו להציל את חייו. על השופטת מיי להחליט אם לאשר לבית המשפט לתת לילד עירוי דם שיכול להציל את חייו בניגוד לעמדת הוריו. את אביו של אדם מגלם בן צ'פלין, שלפני 20 שנה נדמה בעקבות "הקו האדום" (1998) שיהפוך לכוכב בריטי. זה לא קרה.

הורים שמסרבים לטיפול רפואי שיכול להציל את חיי ילדיהם מסיבות דתיות הם חומר לדילמות ולמשפטים בטלוויזיה מדורי דורות, כולל The Defenders משנות ה-60 ופרק של "פרקליטי אל-איי" בשנות ה-90. בכלל, נדמה שהדמות של תומפסון וקורותיה היו יכולים להתאים בימינו לשישה פרקי טלוויזיה מוערכים. הפרשיות המשניות בסרט מרגישות תלושות מדי. מטרתן להראות לנו את המקצוע והתחום של תומפסון בלבד, אין בהן דרמה כי הן משמשות רק כרקע, לא נכנסים מספיק לדמויות או לסוגיה המשפטית כדי שנהיה מעורבים רגשית. גם לא נראה שהיחסים עם בעלה מטרידים את מיי במיוחד.

"טובת הילד". פיון ווייטהד.

"טובת הילד". פיון וייטהד

את הסרט ביים ריצ'רד אייר, שסרטיו "אייריס וג'ון" (2001) ו"רמז לסקנדל" (2006) זיכו את שחקניהם במועמדויות לאוסקר (ג'ים ברודבנט אף זכה על הראשון), אך קשה להאמין ש"טובת הילד" יקבל תשומת לב כלשהי בסיכומי הקולנוע השנה.

התסריט של איאן מקיואן ("כפרה"), על פי ספרו מ-2014. גם לא אהבתי את "על חוף צ'זיל" שראיתי השנה, עוד סרט על פי ספר של מקיואן. נדמה שלא ידעו איך לסיים את הסרט, ובעצם זה לא מפליא כל כך כי גם האמצע לא-משהו. זה עשוי טוב אבל מלבד מספר קטעים בודדים מדי, פשוט לא כל כך מרתק כפי שהדילמות וההתמודדות של שופטת בתיקים האלה יכולות וצריכות להיות.

דירוג: ★★½☆☆

טובת הילד (בריטניה, 2017)
בימוי: ריצ'ארד אייר | תסריט: איאן מק'אוון | משחק: אמה תומפסון, סטנלי טוצ'י, פיון ווייטהד, בן צ'פלין | מוסיקה מקורית: סטיבן וורבק | צילום: אנדרו דאן
הפצה: לב סרטים ובתי קולנוע, החל מה-20.09.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

אמה תומפסון פשוט נהדרת כאן.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?