"בקשה מסתורית" – ביקורת #1

"בקשה מסתורית". אנה קנדריק.

"בקשה מסתורית". אנה קנדריק.

לשמחתי אין לביקורות שלי כותרת מעבר לשם הסרט, אולם אם הייתי צריך לתת שם הפעם זה היה קל: "המופע של אנה קנדריק". סרטיו הקודמים של הבמאי פול פיג היו בעיקר קומדיות עם שחקניות ראשיות, כולל "מכסחות השדים", "מסיבת רווקות", "מרגלת" עם מליסה מקארת'י. "בקשה מסתורית" הוא עירוב נדיר של מתח וקומדיה שרוב הזמן עובד כמו שצריך. הסרט מותח ומצחיק, גם אם לפעמים צפוי מדי. הוא מהנה עם מספר השגות, כולל: האורך שלו ומסיבה לא מובנת יש בו המון שירים בצרפתית. אין רע בשירים עצמם אך הבעיה ב"מסיבה לא מובנת".

אנה קנדריק מגלמת את סטפני, אלמנה (ואי אפשר סתם להיות אלמנה; היא אלמנה עם סיפור, סוד ופלאשבקים) שמתחברת אל אמילי (בלייק לייבלי, "העידן של אדליין", "אחת שיודעת") דרך בניהן שלומדים באותה כיתה בעיירה קטנה.
אמילי עסוקה מאוד בעבודה בשביל דניס ניילון (רופרט פרנד, "הומלנד", בתפקיד שמזכיר את ג'וני דפ כג'ק ספארו) ונשואה לשון (הנרי גולדינג, בסרט השני שלו, הראשון היה "עשיר בהפתעה" המצליח בצורה מוגזמת; אגב, בשני הסרטים יש עניין סביב טבעת שעוברת בירושה במשפחתו!).

סטפני מעלה לאינטרנט סרטונים שבהם היא מדברת למצלמה ומיועדים לקהל של אמהות. והיא מספרת להן שחברתה הטובה אמילי נעלמה, שהיא מגלה שהיא לא ממש הכירה את החברה הכי טובה שלה ועל התקדמות החקירה.

קנדריק היתה מועמדת לפרס הטוני בגיל 13 ואחרי עשר שנים פרצה לקולנוע עם תפקיד ב"דמדומים". שנה אחרי זה היתה מועמדת לאוסקר על תפקיד משנה ב"תלוי באוויר" (2009) עם ג'ורג' קלוני. היא קטנת קומה, מה שמוסיף למראה הנערתי שלה, היא יודעת לשיר (שלושת סרטי "פיץ' פרפקט", "אל תוך היער"), היא מצחיקה, מתוקה וכובשת (נקודת האור ב"טרולים" המצויר). למי שאוהב את קנדריק זה סרט חובה. אני בטוח שמציעים לה תפקידים ראשיים בהמון סדרות. יש משפטים שיוצאים מפיה מצחיקים שלא בהכרח היו קומיים אחרת, ויש קטע נהדר מול פקידת הקבלה של דניס ניילון.

"בקשה מסתורית". בלייק לייבלי, אנה קנדריק.

"בקשה מסתורית". בלייק לייבלי, אנה קנדריק.

מעבר לקנדריק הנפלאה ולייבלי המוצלחת יש גם את ג'ין סמרט בתפקיד אורח ואת אנדרו ראנלס בתפקיד קטן של אתנחתא קומית, שמפליא שהוא עדיין בוחר אחרי ההצלחה של "בנות". השעה הראשונה טובה בהרבה מהשנייה. הסרט ארוך מדי ובקלות אפשר היה לקצר אותו. אמילי ממציאה קללה על משקל motherfucker שהתסריטאית ו/או הסופרת גאה בה והתלהבה ממנה יותר מדי. בהתעמלות מכשירים מורידים ניקוד אם באלמנטים מסוימים המתעמלים פותחים את הרגליים בפישוק רחב. המקביל אצלי לפישוק רחב בסרט זה פלאשבק למשהו שראינו מוקדם יותר בסרט, כאילו לא צפינו בסרט בלבד בשעה האחרונה אלא היינו עסוקים בדברים אחרים ולא ליווינו את הדמות עם השינויים וההתקדמות שהיא עוברת.

דירוג: ★★★☆☆

בקשה מסתורית (ארה"ב, 2018)
בימוי: פול פייג | תסריט: פול פייג, ג'סיקה שרזר, דרסי בל | משחק: אנה קנדריק, בלייק לייבלי, הנרי גולדינג, רופרט פרנד | מוסיקה מקורית: תאודור שפירו | צילום: ג'ון שוורצמן
הפצה: פורום פילם, החל מה-13.09.2018 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?