מאחורי השם: שחקנים ובמאים ופירוש שמות חברות ההפקה שלהם

שחקנים וקולנוענים עם חברות הפקה. מימין: ג'ניפר לורנס, ספייק לי, בראד פיט ואופרה ווינפרי.

שחקנים וקולנוענים עם חברות הפקה. מימין: ג'ניפר לורנס, ספייק לי, בראד פיט ואופרה וינפרי

ג'ניפר לורנס הקימה לאחרונה חברת הפקות בשם Excellent Cadaver ("גופה מצוינת"). שחקנים עם חברת הפקות אינו דבר חדש בהוליווד. ב-1919 הקימו הבמאים צ'רלי צ'פלין ודי-דאבליו גריפית' עם השחקנים מארי פיקפורד ודאגלס פיירבנקס את United Artists. את Four Stars ייסדו ארבעה כוכבים ב-1952: דיויד ניבן, שארל בויה, דיק פאוול וג'ואל מק'קריה. אז זה נועד כדי לאפשר ליוצרים ולשחקנים שליטה על מה שהם עושים ולהימנע מהתכתיבים של האולפנים ששלטו ביד רמה. שחקנים היו אז תחת חוזה (בדרך כלל לשבע שנים) ולא זכו לבחור את התפקידים שלהם. היום זה בעיקר כדי לאפשר לשחקנים למצוא לעצמם תפקידים טובים, לנהל טוב יותר את הקריירה שלהם ולפתח פרויקטים שאחרת אולי לא היו קורמים עור וגידים, או שלא היו מציעים להם בהכרח. ריס וית'רספון, למשל, החליטה לתת במה ליותר סרטים עם נשים בתפקידים הראשיים כי לא הציעו לה דברים מעניינים, לדבריה, וכך הפיקה את "נעלמת" של דיויד פינצ'ר (והשכילה להבין שהיא לא מתאימה לתפקיד הראשי) ואת "הולכת רחוק" (Wild) שעליו היתה מועמדת לאוסקר לשחקנית ראשית.

לשחקניות ולשחקנים רבים יש חברות הפקה בימינו, חלקם עם שמות רגילים, חלקם עם שמות שהם משחק מילים על השם הפרטי או שם המשפחה שלהם. אלה המיוחדים ו/או המעניינים שבהם:

1492tPictures
של כריס קולומבוס, במאי "שכחו אותי בבית" ושני סרטי הארי פוטר הראשונים. שמו זהה לזה של מי שמכונה מגלה אמריקה, כריסטופר קולומבוס, ו-1492 היא השנה שבה ספינתו חצתה את האוקיינוס והגיעה ליבשה שלא היתה שייכת להודו.

40iAcres & A Mule
של ספייק לי, במאי "האיש שבפנים", "עשה את הדבר הנכון" ו"קדחת הג'ונגל". פרד ו-40 אקרים (כ-160 דונם) הוצעו כתכנית לפיצוי עבדים שחורים אחרי מלחמת האזרחים בארה"ב. הביטוי הפך לסמל כי התכנית שהובטחה לא יצאה לפועל.

Happy Madison
של אדם סנדלר. השם משלב את שמות שני סרטיו הגדולים הראשונים כשחקן ראשי, "גילמור המאושר" ו"בילי מדיסון".

Castle Rock
של רוב ריינר, במאי "כשהארי פגש את סאלי" ו"הנסיכה הקסומה". על שם העיירה בספרו של סטיבן קינג "The Dead Zone" מ-1979. ריינר ביים שני סרטים על פי ספרים של קינג, "אני והחבר'ה" (אחד מארבעה סיפורים בספר שמתוכו גם עובד "חומות של תקווה") ו"מיזרי". חברת ההפקה של ריינר אחראית לסרטים נוספים על פי ספרים של קינג וגם לסדרה החדשה "קאסל רוק" שמאגדת סיפורים קצרים שלו.

Plan B
של בראד פיט. Plan B ("תכנית חלופית") כי הרי בדרך כלל מה שמתכננים משתבש או צריך התאמות.

Harpo
של אופרה וינפרי. זה השם "אופרה" הפוך. על פי הסיפורים שמה הפרטי אמור היה להיות עורפה (ממגילת רות) אבל אבא שלה טעה באיות (Orpah/Oprah). כך או כך היה לה שם ייחודי ומזוהה מאוד.

Vikarious
של אלישיה ויקנדר, שכיכבה ב"טומב ריידר", "אקס-מכינה" וזכתה באוסקר על "הנערה הדנית". כמו שחקנים רבים, הלכה על משחק מילים עם שמה. במקרה הזה ויקנדר ו-vicarious (לחוות משהו דרך מישהו).

Appian Way
של ליאונרדו דיקפריו. "ויה אפיה" הוא שם הדרך שנסללה בין רומא לברונדיסיום במאה הרביעית לפני הספירה. כן, שם חברת הפקה יכולה להיות מראה ליומרנות של בעליה.

Scott Free
של רידלי סקוט (ואחיו המנוח טוני), במאי "הנוסע השמיני", "בלייד ראנר", "תלמה ולואיז" ו"להציל את מארק וואטני". שם המשפחה שלו הוא חצי מביטוי שפירושו "לצאת נקי".

Nine Stories
של ג'ייק ג'ילנהול, חובב ג'יי-די סלינג'ר, קרא לחברת ההפקות על שם הספר "9 סיפורים".

Bad Hat Harry
של בריאן סינגר, במאי "החשוד המיידי" ו"רפסודיה בוהמית". ב"מלתעות" (1975) השריף ברודי (רוי שריידר) אומר למישהו על החוף: .That's some bad hat, Harry [זה כובע מכוער, הארי.]

Section Eight (נסגרה ב-2005)
של סטיבן סודרברג וג'ורג' קלוני. "סעיף 8" דומה ל"פרופיל 21": שחרור של חייל על רקע בעיות נפשיות.

ריס

ולא תכתוב מה שם חברת ההפקות של ריס ווית'רספון?

נטע

Section 8
זה אישור לדיור ציבורי,.זו הוכחה שאתה עני וצריך לחיות על דמי סעד של המדינה

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?