קופות: "אפסייד" מצליח בנוסחה של "מחוברים לחיים" ו"אקוומן" חצה את רף המיליארד

"אפסייד". קווין הארט, בריאן קרנסטון.

"אפסייד". קווין הארט, בריאן קרנסטון.

סרט הקומדיה "אפסייד" הפתיע בכמות ההכנסות שלו בצפון אמריקה, וזה הספיק לו כדי להדיח את סרט הקומיקס "אקוומן" מצמרת טבלת שוברי הקופות שם, ברם "אקוומן" הכי חזק מחוץ לצפון אמריקה ובזכות כך הוא חצה את רף מיליארד הדולרים.

"אפסייד", המעבד בצורה ההוליוודית את "מחוברים לחיים" הצרפתי המצליח, נכנס לסוף השבוע בצפון אמריקה עם ביקורות מעורבות ובפער של הרבה מעל שנה מאז הוקרן לראשונה בפסטיבלים ב-2017. בהתאם לכך, הציפיה היתה שהוא יכניס בבכורתו רק כ-10 מיליון דולרים בקופות, אבל בפועל הוא הכניס כמעט כפול מכך: 19.6 מיליון דולרים בקרב 3,080 בתי קולנוע. יתכן שזוהר הכוכבות של קווין הארט תרם להצלחת הסרט, משום שהשחקן חזר שוב לכותרות בשבוע האחרון על רקע ניסיון חוזר להנחות את טקס פרסי האוסקר של 2019 (אחרי שהערות פוגעניות שלו מהעבר נקמו בו בניסיון הראשון להנחות את הטקס).

סרט הקומיקס "אקוומן" ירד כצפוי ב-44.3 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר והוסיף 17.3 מיליון דולרים בקרב 3,863 בתי קולנוע. בסך הכל ב-4 שבועות גרף הסרט 287.9 מיליון דולרים. כוחו של "אקוומן" הוא בעיקר מחוץ לצפון אמריקה, שם הוסיף 27.9 מיליון דולרים וסך צבירתו הגיעה ל-1.02 מיליארד דולרים – הסרט השני הכי מכניס של מותג הקומיקס DC בקולנוע, אחרי "עלייתו של האביר האפל" (1.0849 מיליארד).

"אקוומן". ג'ייסון מומואה.

"אקוומן". ג'ייסון מומואה.

במקום ה-3 בצפון אמריקה ניצב סרט המשפחה "כלב מוצא את הדרך הביתה" (ש.ל.ר, A Dog's Way Home) שהכניס בבכורה 11.3 מיליון דולרים בקרב 3,090 בתי קולנוע. אחריו סרט האנימציה "ספיידרמן: מימד העכביש" ירד ב-31.4 אחוזים בהכנסותיו מהשבוע שעבר והוסיף 9 מיליון דולרים בקרב 3,029 בתי קולנוע. בסך הכל ב-5 שבועות גרף הסרט 147.8 מיליון דולרים. וחותם את החמישיה העליונה סרט האימה "אסקייפ רום" שירד ב-51.2 אחוזים בהכנסותיו והוסיף 8.9 מיליון דולרים בקרב 2,717 בתי קולנוע. בסך הכל בשבועיים גרף הסרט 32.4 מיליון דולרים.

שיוכים: שוברי קופות

[…] השנה יצא החלק האחרון של "הנוקמים" בגלגול הנוכחי של הסרטים האלה, שתפס את מקומו כסרט המצליח ביותר אי פעם. היקום הקולנועי שיצרו "מארוול" הוא אירוע שלא היה כדוגמתו. "די-סי", חברת הקומיקס המתחרה של "מארוול", לא הצליחה לשחזר זאת עם סרטים על באטמן וליגת הצדק, על אף שגם להם סרטים מצליחים מאוד כמו "אקוומן" שהרוויח מעל מיליארד דולר. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?