ג'יימס גאן הוחזר לביים את "שומרי הגלקסיה 3": האם דיסני צבועה ומה עם "יחידת המתאבדים 2"?

"שומרי הגלקסיה". ג'יימס גאן.

"שומרי הגלקסיה". ג'יימס גאן.

הבמאי והתסריטאי האמריקאי ג'יימס גאן ("שומרי הגלקסיה 1" + 2) הוחזר לביים את "שומרי הגלקסיה 3" על אף שפוטר לפני כמעט שנה. הסיבה לפיטוריו היו ציוצי טוויטר מ-2008-2009 שהתבדחו על אונס ועל פדופיליה. גאן התנצל ולקח אחריות על הציוצים באומרו כי התבגר מאז, אבל בזמנו דיסני לא עשו איפה ואיפה (למשל בהמשך לפיטוריה של רוזאן בר מ"רוזאן" בערוץ ABC של דיסני בעקבות ציוצים גזעניים), ופיטרו אותו על אף ההתנצלות.

הבדל מענין מרוזאן בר, הוא שג'יימס גאן לא התבטא כמוה כנגד דיסני וקברניטיו – המנכ"ל בוב יגר והנשיא אלן הורן – בעקבות הפיטורים. להיפך, גאן המשיך להיפגש מדי פעם בפעם בנושא עם נשיא דיסני, הורן, וזאת למרות שהאולפנים המתחרים DC (של האחים וורנר) חטפו אותו כדי לביים את סרט ההמשך "יחידת המתאבדים 2". על פי הדיווח של דדליין, אולפני דיסני ומארוול מעולם לא נפגשו עם במאי אחר במטרה לקחת את המושכות של "שומרי 3", וזהו צעד מפתיע מאד. הוא מעיד שדיסני הבינו שעשו טעות מהר מאד. קשה להאמין שחשבו את אותו הדבר על רוזאן בר הרפובליקנית, שגם כן התנצלה, אבל לאחר מכן התנגחה עם האולפנים ואף טענה כי מישל אובמה (אשת הנשיא לשעבר) גרמה לפיטוריה. גם קווין הארט הסתבך בעקבות בדיחות ישנות שלו על רקע האפשרות להנחות את טקס פרסי האוסקר, וגם הוא המשיך להיות מועמד לתפקיד אחרי שהתנצל, אבל זה לא הבשיל ולבסוף טקס האוסקר היה נטול מנחה.

החזרתו של גאן לתפקיד הבמאי-תסריטאי של "שומרי הגלקסיה 3" היא כנראה צעד תקדימי בתעשית הקולנוע הפופולרי, בטח באווירה הנוכחית של תנועת #ME2 וכדומה. אלא שדיסני ינסו להפחית את גודל התקדימיות והצביעות בכך שינמקו את המעשה בהתנצלות של גאן. צריך לזכור שבדיחות אינן מעשים (ולהבדיל, לואי סי-קיי גם כן חזר להופיע, על אף שהטריד מינית נשים), אבל יש מי שיגיד שהן מכשירות את הקרקע.

"שומרי הגלקסיה: חלק 2".

"שומרי הגלקסיה: חלק 2".

על כל פנים, נראה איך חזרתו של גאן תתקבל בציבור, אך בינתים המצב הוא שגאן צפוי להתחיל לביים את "יחידת המתאבדים 2" בסתיו, מה שאומר שצילומי "שומרי הגלקסיה 3" יכולים להתחיל רק לקראת סוף 2020, מה שאומר הגעה לאקרנים לא לפני 2022 – כשנתיים לפני השנה שיועד לה במקור. גם זה כנראה יהיה תקדים: היו במאים-תסריטאים ושחקנים שדילגו בין מארוול למתחרה די-סי (ג'וש ווידון למשל, וגם יש משא ומתן בין אידריס אלבה שהופיע ב"ת'ור" לעבור ל"יחידת המתאבדים 2" במתחרה), ברם מעולם לא חזרו.

שיוכים: חדשות סרטים

[…] מעברו שגרמו לבערך-פיטורין-בערך-התפטרותו (בסוף הוא אגב הוחזר). מצטרפים להרפתקה שלו בדי-סי השחקנים החוזרים מהסרט […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?