"גברים בשחור: אינטרנשיונאל" – ביקורת

"גברים בשחור: אינטרנשיונל". כריס המסוורת', טסה תומפסון.

"גברים בשחור: אינטרנשיונל". כריס המסוורת', טסה תומפסון.

הסרט "גברים בשחור: אינטרנשיונאל" מוכיח שגם עם תסריט חלש מאוד סרט יכול להיות מהנה. כל מה שהוא צריך זה שחקן כריזמטי מאוד מאוד, שחקנית שיודעת את העבודה ושהכימיה בין השניים תהיה מושלמת.

סרט זה הוא ריבוט (התחלה מחודשת) לסדרת סרטי "גברים בשחור" שבה כיכבו ויל סמית וטומי לי ג'ונס. הפעם מגלמים את תפקידי שני הסוכנים כריס המסוורת' וטסה תומפסון, שעבדו כבר כצוות ב"ת'ור ראגנרוק", הוא כת'ור והיא כוואלקירי.

"גברים בשחור: אינטרנשיונאל" מספר את סיפורה של מולי (טסה תומפסון). כילדה היתה מולי עדה למפגש עם חייזר. הזיכרון של הוריה נמחק עלי ידי הגברים בשחור, אותה סוכנות בינלאומית שתפקידה לנהל את התקשורת עם החייזרים ולהציל את כדור הארץ. מולי, שכולם חשבו שישנה באותו זמן ולכן לא נמחק זכרונה, הסתובבה במשך 20 שנים כשהיא מחפשת את אותם גברים בשחור שלכאורה לא קיימים. כשהיא סוף סוף מוצאת את הסוכנות, היא מצליחה לשכנע את הסוכנת O (אמה תומפסון הנהדרת) לגייס אותה.

במקביל אנו נחשפים לסוכן H (המסוורת'), שהוא מצד אחד הסוכן הטוב ביותר של הסוכנות בלונדון, ומצד שני מדובר אדם שחצן שהשתן עלה לו לראש. אחד כזה שמרשה לעצמו הכול, ובטוח שהמנהל שלו, הסוכן T (ליאם ניסן) תמיד ימשיך לחפות עליו.

התסריט שכתבו מאט הולווי וארט מארקום הוא הבעיה המרכזית של הסרט. ניתן היה לחשוב שכשהסוכנים H ו-M יתחילו לעבוד יחד, הסיפור באמת יתחיל. למרבה הצער, זו הנקודה שבה הסרט מאבד כיוון. מזמן לא ראיתי סרט, שלמרות מטרתו המוצהרת לבדר – התסריט שלו מתאמץ לסבך כל דבר אפשרי, ועושה זאת בצורה מגושמת וחוסר חן. לא אספר יותר מדי, בעיקר כי זה יבלבל, אבל אומר רק שכשההגנה על חייזר משתבשת, אנחנו נכנסים למלחמת כל בכל. התסריט זונח את ההיגיון הפנימי והסיפור הופך פשוט למשעמם. הסרט מצחיק, אבל גם את זה הוא עושה במשורה.

"גברים בשחור: אינטרנשיונל".

"גברים בשחור: אינטרנשיונל".

האפקטים בסדר. לא יותר. גם האקשן הרב והמהוקצע לא מסעיר או מרשים במיוחד. גם בחלקים אחרים של הסרט עושה הבמאי פ. גארי גריי עבודה סבירה ולא יותר.

אז למה אני בכל זאת חושב שזה סרט מהנה, אפילו מהנה מאוד? כי אבק כוכבים הוא לא עניין של מה בכך. כשראיתי לראשונה את כריס המסוורת', ניתן לומר שהייתי רחוק מלהתפעל. השחקן האוסטרלי, שהתחיל כשחקן באופרות סבון, היה עצי וחסר קסם. לעומת הכריסים האחרים שהתחילו לשלוט בעולם הבלוקבאסטרים (כריס פיין ב"סטאר טרק" וב"וואנדר וומן", כריס פראט ב"שומרי הגלקסיה" וכמובן כריס אוונס הנהדר כקפטן אמריקה), נראה כי מדובר בשחקן שייעלם מהר. אבל ככל שעבר הזמן משהו בו השתנה. ככל שהסרטים בהם שיחק נתנו לו להפגין את הצד הקומי והקליל שלו, כך הוא הפך לרב קסם. בסרט הנוקמים האחרון, "סוף המשחק", הוא כבר ממש גנב את ההצגה.

"גברים בשחור: אינטרנשיונל". כריס המסוורת', טסה תומפסון.

"גברים בשחור: אינטרנשיונל". כריס המסוורת', טסה תומפסון.

הדמות של סוכן H כמו נתפרה למידותיו. הוא רב קסם, החיוך שלו כובש והוא מצחיק מאוד. כוכב אמיתי. בקלות ניתן לראות אותו נכנס לנעלי ג'יימס בונד או אולי סדרת אינדיאנה ג'ונס מחודשת. גם תומפסון מוצלחת מאוד בתפקידה. הכימיה ביניהם טובה מאוד ונוצר צמד שכיף לראות אותו, גם אם מה שמתרחש סביבו חסר היגיון או עניין.

כדי להפוך אותם לשלישיה, מצטרף אליהם יצור נוסף, פיוני, שמשרת את מלכתו, הסוכנת M. הוא משעשע מאוד (בגילומו המוצלח, בקול בלבד, של קומיל ננג'יאני) ומוסיף אתנחתא קומית נוספת כשהסרט ממש הולך לאיבוד. תוסיפו הופעות סולידיות של ליאם ניסן ואמה תומפסון, וקיבלתם בידור פגום אך מהנה.

"גברים בשחור: אינטרנשיונל". ליאם ניסן, טסה תומפסון.

"גברים בשחור: אינטרנשיונל". ליאם ניסן, טסה תומפסון.

בסופו של דבר זהו סרט שאפשר להעביר מולו את הזמן בכיף, בזכות ההנאה של צפייה בכוכבים שלו. אני לא יודע אם זה מספיק, אבל זה לא מעט.

דירוג: ★★★½☆

גברים בשחור: אינטרנשיונל (ארה"ב, 2019)
בימוי: פ. גארי גריי | תסריט: לוול קאנינגהם, מאט הולוויי, ארט מרקום | משחק: כריס המסוורת', טסה תומפסון, רבקה פרגוסון, אמה תומפסון, ליאם ניסן | צילום: סטיוארט דרייבורג
הפצה: החל מה-13.06.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?