ספיידרמן עשוי לצאת מהיקום הקולנועי של מארוול בעקבות מחלוקת בין דיסני וסוני

"ספיידרמן: רחוק מהבית".

"ספיידרמן: רחוק מהבית".

אולפני סוני המחזיקים בזכויות על "ספיידרמן" ודמויות נוספות מעולמו הקומיקסי, הגיעו למחלוקת מול אולפני דיסני וחטיבת מארוול שלהם באשר למעורבותו של מפיק העל קווין פייגי בפרויקטים נוספים של איש העכביש אחרי "ספיידרמן: רחוק מהבית". בתזמון לא מקרי, זמן קצר אחרי שנודע כי "ספיידרמן: רחוק מהבית" עקף את "סקייפול" והפך לסרט המכניס ביותר של אולפני סוני, נודעו החדשות על המחלוקת באשר להמשכיו, והחל להתחולל קרב גרסאות על הנושא.

מרבית המקורות של אתרי הבידור בחו"ל מצביעים על רצונם של אולפני דיסני ומארוול להעלות את חלוקת הרווח (והעלות) על סרטי "ספיידרמן" עתידיים שיזכו למעורבותו של פייגי, הנחשב לאחד הנכסים האנושיים הגדולים שיש לדיסני. עד כה, במסגרת ההסכם שהביא את "ספיידרמן" ליקום הקולנועי של מארוול, האולפנים הסתפקו ב-5 אחוזים בלבד מההכנסות (החל מהדולר הראשון) ובעלות על כל המסחור של מותג ספיידרמן (מה שמקל גם בשימוש בו בפארקי השעשוע של דיסני ברחבי העולם). כעת, אחרי שפייגי ומארוול היו מעורבים בשני סרטי "ספיידרמן" האחרונים ואלה הצליחו בצורה מסחררת, דיסני-מארוול דורשים חלוקה של 50-50, וסוני לא מוכנה לכך. גרסה אחרת ופחות פופולרית שכנראה מקורה בסוני, גורסת כי דיסני מנסה לפרוש מההסכם עם סוני כדי למקד את פייגי במותגי הקומיקס שקיבלו ברכישה של פוקס כגון "אקס-מן".

בין אם פייגי ימשיך לפקח על פרויקטי "ספיידרמן" עתידיים ובין אם לא, הכוכב הנוכחי טום הולנד לא הולך לשום מקום: הוא חתום על שני סרטים נוספים ואין לו יכולת לשאת ולתת על תנאי ההסכם בינו ובין סוני עד אז. יתכן שסוני השיבה את הבטחון שלה בעצמה ליצור סרטי קומיקס נוספים, אחרי הצלחת "ונום" מעולמו הקומיקסי של ספיידרמן.

"ספיידרמן: רחוק מהבית". טום הולנד.

"ספיידרמן: רחוק מהבית". טום הולנד.

[…] מארוול ואולפני סוני הצליחו להגיע להסכמות ולהשלים אחרי הפיצוץ ביחסים שנסוב סביב הרווח העתידי מסרטי ספיידרמן, וכעת הן יעברו לעבוד יחד על סרט ספיידרמן שלישי בכיכובו […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?