שחקנים שגילמו קרובי משפחה שלהם בסרט

"ילד דבש".

"ילד דבש".

את "ילד דבש", שיוקרן בפסטיבל חיפה בסוכות, כתב שיאה לה-באף והוא מגלם בסרט את אבא שלו. את התפקיד של שיאה (שנקרא בסרט אוטיס) מגלם לוקאס הדג'ס ("מנצ'סטר ליד הים", "ליידי בירד"). במקרה הזה מדובר בתסריט אוטוביוגרפי. יש לא מעט שמבוססים על סיפורים אמיתיים ששומרים על השמות המקוריים של הדמויות, ועם שחקנים שיש להם קשר משפחתי לדמויות שהם מגלמים, כולל שחקן שגילם את אביו בארבעה סרטים!

או'שיאה ג'קסון מגלם את אביו השחקן-זמר הידוע כאייס קיוב (Ice Cube) בסרט "היישר מקומפטון" (Straight Outta Compton) שהצליח מאוד בארה"ב ב-2015.
בסרט קודם שמתרחש בעולם הראפ, Notorious מ-2009 על הראפר .The Notorious B.I.G (שם הבמה של כריסטופר "ביגי" וואלס), מגלם אותו בפלאשבקים בנו כריסטופר ג'ורדן וואלס.

ב-2014 ריס וית'רספון כיכבה בסרט "הולכת רחוק" (Wild) שמבוסס על ספרה האוטוביוגרפי של שריל סרטייד. את שריל הצעירה בסרט מגלמת הילדה בת ה-6 של הסופרת, בובי סטרייד לינדסטרום.
"הולך בדרכי" (Walk the Line) מ-2005, שזיכה את וית'רספון באוסקר, הוא הסרט היחיד שבו מופיע שוּטר ג'נינגס, שמגלם בסרט את אביו ויילון ג'נינגס.

טרוי גאריטי, הבן של ג'יין פונדה וטום היידן, מגלם את אביו ב"סרט גנוב" (2000).

ג'רלדין צ'פלין גילמה את סבתא האנה שלה ב"צ'פלין" (1992), אמא של צ'רלי צ'פלין (בגילומו של רוברט דאוני ג'וניור).
אמנם מדובר במיני סדרה ולא בסרט אך נחשיב זאת הפעם: רות' וילסון (הסדרה "הרומן") גילמה את סבתה אליסון במיני סדרה בת 5 חלקים "גברת וילסון" (2018). אחרי שבעלה אלק מת ב-1963 גילתה אליסון שהיו לו חיים כפולים וסודות רבים.

"גברת ווילסון". איאן גלן, רות ווילסון.

"גברת ווילסון". איאן גלן, רות וילסון.

גורי ויינברג גילם ב"מינכן" (2005) של סטיבן ספילברג את אבא שלו המתאבק משה ויינברג, אחד מ-11 הספורטאים שנרצחו באולימפיאדת מינכן ב-1972.
בסרט הטלוויזיה "שתיקת הצופרים" (2003) על הימים לפני פרוץ מלחמת יום כיפור מגלם אסי דיין את אביו המפורסם משה, שר הביטחון דאז.

את הדאלי לאמה הבוגר ב"קונדון" (1997) של מרטין סקורסיזה מגלם הנכד שלו טנזין ת'ות'וב צארונג.

בסרט הצ'ילאני Endless Poetry מ-2016 שכתב וביים אלחנדרו ג'ודורובסקי על חייו כמשורר צ'ילאני, שאותו מגלם בנו אַדַן.

ב"גדולה מהחיים" (2000), שבו בט מילדר מגלמת את הסופרת ז'קלין סוזן, דיויד לורנס מגלם את אביו סטיב לורנס, שחקן וזמר שהוא ואשתו אידי גורמה הן דמויות בסרט.

עוד בתפקידים קטנים: ב-Three Little Words מ-1950, בכיכובו של פרד אסטר, גלוריה דה-הייבן גילמה בתפקיד משנה את אמה פלורה, שמתה חודשים ספורים אחרי בכורת הסרט; מליסה ריוורס גילמה את אמה ג'ואן בתפקיד אורח ב"ג'וי" (2015) בכיכובה של ג'ניפר לורנס; דזי ארנז ג'וניור גילם את אביו בתפקיד קטן ב"ממבו קינגס" (1992) עם אנטוניו בנדרס, שבו הוא מצלם פרק של I Love Lucy.
בסרט Unbroken: Path to Redemption, שלא הוקרן בבתי קולנוע בארץ, מגלם ויל גרהאם את סבו בילי גרהאם, שכמוהו הוא אוונגליסט. הסרט הוא המשך סיפורו של לואי זמפריני, ספורטאי אולימפי ואסיר מלחמה, שהחל ב"לא נשבר" (2014) המוצלח שביימה אנג'לינה ג'ולי.

השיאן הוא, ככל הנראה, אדי פוי ג'וניור שגילם את אביו (אדי פוי) -אמנם לא בתפקיד ראשי- ביותר מסרט אחד: Frontier Marshalי(1939), "ליליאן ראסל" (1940), "ינקי דודל דנדי" (1942; שזיכה את ג'יימס קאגני באוסקר) ו-Wilson מ-1944 שזכה ב-5 פרסי אוסקר והיה מועמד לסרט הטוב ביותר.

ב-Rush של רון האוורד מ-2013 מגלם ג'יימס נורטון את נהג המרוצים גיא אדוורדס בתפקיד משנה. הפעלולן שלו, הנהג שביצע את הנסיעות בסרט, היה שון אדוורדס, בנו של גיא. שון בן ה-26 נהרג בתאונת דרכים חודש אחרי בכורת הסרט.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?