"ג'וקר" הוא הסרט הראשון בהגבלת הגיל R שחצה את רף מיליארד הדולרים

"ג'וקר". חואקין פיניקס.

"ג'וקר". חואקין פיניקס.

סרט הקומיקס הדרמתי "ג'וקר" של טוד פיליפס ובכיכובו של חואקין פיניקס הפך לסרט המוגבל למבוגרים (דירוג R של איגוד הקולנוע האמריקאי MPAA) הראשון בהיסטוריה שחוצה את רף מיליארד הדולרים (1,016,599,593 דולרים). ההישג הזה מצטרף להישגים רבים וחשובים אחרים שהשיג הסרט, כגון סרט הקומיקס הראשון שזכה בפרס הראשי של פסטיבל ונציה (אחד מבין שלושת פסטיבלי הקולנוע החשובים בעולם), והיותו אחד מהסרטים הרווחיים ביותר בהיסטוריה (ביחס בין הכנסות להוצאות), משום שעלות הפקתו היתה רק 62.5 מיליון דולרים.

זהו הסרט השלישי בהיסטוריה שהצליח לפרוץ את רף מיליארד הדולרים בלי להיעזר בהפצה בסין, אחרי "האביר האפל" (2008) ו"שודדי הקאריביים 2: תיבה של איש מת" (2006). כמו "האביר", גם "ג'וקר" מבליט מאד אנרכיה, ולכן גם לא סביר שיעלה בעתיד בבתי הקולנוע בסין. ועוד מענין לדעת כי זהו הסרט הרביעי שיצא ממותג הקומיקס DC והצליח לפרוץ את רף המיליארד, אחרי "האביר האפל", "עלייתו של האביר האפל" ו"אקוומן" מאשתקד.

"ג'וקר" מספר על קומיקאי כושל בשם ארתור פלק, שסובל מבריונות בעיר גות'האם של שנות השמונים. הניכור של החברה סביבו הולך ודוחף אותו לאבד את שפיות דעתו בהדרגה אל עבר מחוזות הטירוף וחיי פשע בעצמו. לצידו של פיניקס מככבים בסרט זאזי ביץ ורוברט דה נירו.

שיוכים: שוברי קופות

[…] דרמת הספורט הסימפטית "פורד נגד פרארי" התעלתה בהרבה על ציפיות האנליסטים והציגה בכורה מעולה בקופות הקולנוע של צפון אמריקה, בעוד סרט הפעולה הנשי "המלאכיות של צ'רלי" נפל הרחק מהציפיות והדרמה "השקרן הטוב" פגעה בהן בול. ואם לא שמתם לב למאמר המיוחד, אז דרמת הקומיקס "ג'וקר" הפכה לסרט הראשון בהיסטוריה עם הגבלת הגיל R שחצה את רף מיליארד …. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?