"המלאכיות של צ'רלי" (2019) – ביקורת #2: מלהיב ומשעשע לבאים עם הציפיות המתאימות

"המלאכיות של צ'רלי". נעמי סקוט, אלה בלינסקה, קריסטן סטוארט.

"המלאכיות של צ'רלי". נעמי סקוט, אלה בלינסקה, קריסטן סטוארט.

"המלאכיות של צ'רלי" הוא סרט פעולה מהסוג החדש – כזה שמצד אחד מנסה להרגיש אותנטי, מסוכן ועוצמתי ומן הצד השני להיות הומוריסטי ומודע לעצמו, תוך העברת מסר חברתי, כשכמובן, במקרה הזה הוא העצמה נשית. הסרט על סוכנות הריגול היפהפיות והמיומנות סוחף, מלהיב ומשעשע, אבל צריך להגיע אליו עם ציפיות מותאמות לסרט שלא מספק איזשהי הבנה עמוקה יותר על העולם, שזה, כמובן, לא דבר רע ("ניקוי הראש הוא הכרחי", ככה לימדו אותי).

אליזבת' בנקס ביימה, כתבה, הפיקה ומשחקת בסרט והוא מתאים כמו כפפה ליד למישהי שחרטה על דגלה קידום תפקידים נשיים עגולים. כמו בסרט הארוך הראשון אותו ביימה, "פיץ' פרקפט 2" משנת 2015 (שלא היה טוב), היא דאוגת לשלב הומור שנון, ברמה זו או אחרת, והומור פיזי. שלא כמו בסרטים הקודמים בזיכיון (מהשנים 2000 ו-2003), האווירה הקאמפית נחתכה מסרט זה ופינתה מקום לסצינות פעולה בסגנון "משימה בלתי אפשרית" שכמעט ולא עוצרות לקחת אוויר.

הסרט נפתח במניפסט פמינסטי שסבינה (קריסטין סטיוארט, סרטי "דמדומים", "העננים של סילס מריה") אומרת למטרה גברית, כשהיא לבושה ומתנהגת באופן פתייני, כדי להבהיר שהסרט לא הולך להוות השראה לפנטזיה לצופים הגברים בקהל. כמו שני הסרטים הקודמים בזיכיון, סרט זה לא מוחק את העבר (Reboot), אלא ממשיך ממנו קדימה.

סוכנות הריגול טאוסנד של צ'רלי התפתחה מלהיות סניף מקומי בלוס אנג'לס לרשת בינלאומית עם סוכנות בכל מקום. אחת מהן היא ג'יין (אלה בלינסקה) הבריטית, סוכנת לשעבר של MI6 (סוכנות הביון הבריטית) קשוחה, יפה ועניינית, שמהווה את הצלע השנייה במשולש הקבוע. אלנה (נעמי סקוט, "אלאדין", "פאוור ריינג'רס") היא מהנדסת גאונה בחברת אנרגיה של אלכנסדר ברוק (סאם קלאפלין, "ללכת בדרכך", "משחקי הרעב: התלקחות"), שהוא בעצמו גאון צעיר ויפה, שהייתה מבין מתכנני מוצר שהולך לשנות את העולם, רק שיש בו בעיה קטנה – הוא יכול להרוג אנשים בקלות.

כשהיא נתקלת בהנגדות בתוך החברה לעצור את שיווק המוצר עד לתיקון הליקוי, היא פונה לסוכנות טאוסנד לעזרה ומוצאת את עצמה על הכוונת של מתנקש מוכשר במיוחד (ג'ונת'ן טאקר, ששיחק בסרט הקצר זוכה האוסקר "סקין" של גיא נתיב, שחלקו עובד לסרט באורך מלא בכיכובו של ג'יימי בל). בעזרתם של סבינה וג'יין היא ניצלת ולמרות שהיא לא סוכנת, היא סוגרת את משולש הסוכנות המלאכיות. הסרט משובץ אזכורים לסדרה ולסרטים הקודמים, מה שבקלות יכול היה להיחסך מהצופים, ולהתמקד באיכות דיאלוגים טובה יותר.

"המלאכיות של צ'רלי". אליזבת' בנקס, קריסטן סטוארט.

"המלאכיות של צ'רלי". אליזבת' בנקס, קריסטן סטוארט.

ורסטיליות של שחקנים היא מעלה שאני מעריך מאד וסטיוארט מראה שהיא הרבה יותר מבלה סוון השמרנית והעצורה (והמעצבנת) מסרטי "דמדומים". בהיפוך מוחלט היא משדרת חופשיות וסקסיות טבעית ונטולות מאמץ, מבלי לשדר זולות. נעמי סקוט מקסימה ומעוררת הזדהות מיידית. בלינסקה יותר סטנדרטית מבחינת יכולות המשחק, אבל מפצה בפעלולי לחימה מרשימים. אליזבת' בנקס מצחיקה כתמיד ולוקחת על עצמה את תפקיד המחנכת הנשית לחוסן המלווה ברגישות – במסר ברור שנשים לא צריכות לחקות את הקשיחות של הגברים בשביל להפגין חוזק.

האפקטים לכל אורך הסרט טובים ולא מוגזמים, באופן שבו שני הסרטים הקודמים היו. הם שולבו בצורה נכונה ולא נדחפו כדי לייפות או לנפח את העלילה. סצינות הקרבות היו טובות ומדודות, ולא היה נראה שהנשים ניצחו את הגברים שמולם באמצעות כח, אלא במיומנות. דווקא העיצוב הטכנולוגי נראה קצת מגוחך וצעצועי.

"המלאכיות של צ'רלי". אלה בלינסקה.

"המלאכיות של צ'רלי". אלה בלינסקה.

הסרט לא יגרום לכם לחשוב על מהות החיים, אך יש בו פוטנציאל לעורר תחושת כח אצל נשים, ובעיקר מהנה לצפות בו. למרות שהוא סרט פעולה עם אפקטים, הוא יכול דווקא להתאים יותר לצפייה בבית עם חברים.

דירוג: ★★★☆☆

המלאכיות של צ'רלי (ארה"ב, 2019)
בימוי: אליזבת' בנקס | תסריט: דיויד אוברןאליזבת' בנקסג'יי באסו | משחק: קריסטן סטוארטנעמי סקוטאלה בלינסקהאליזבת' בנקסג'ונתן טאקר | צילום: ביל פופ
הפצה: החל מה-14.11.2019 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?