HOT הציעה לרכוש את פרטנר: האם סוף סוף יהיה נוח לצפות בהוט?

הוט-פרטנר.

הוט-פרטנר.

חברת הכבלים HOT (דרך חברת האם 'אלטיס', Altice) הציעה לדירקטוריון חברת פרטנר לרכוש את השליטה בחברה תמורת 3 מיליארד ש"ח, ולמזג בינהן. זוהי ככל הנראה הצעה ראשונית והסכום הסופי עוד ידון. המשוכה העיקרית שיש להצעת הרכש הוא משרד התקשורת, הרואה בפרטנר חברת מחוללת תחרות, ובהקשר זה המשרד התנגד בעבר למיזוגים בשוק (לדוגמה מיזוג בין סלקום לגולן טלקום ב-2016). החשש העיקרי שעומד במשרד התקשורת הוא שמיזוג בין חברות בשוק יגרום לפחות שחקנים להשתדל לחולל תחרות, ובפועל כל פעם החברות תיגררנה אחת אחרי השניה להעלאת מחירים. בפרט, הוט ופרטנר הן שתי חברות הנחשבות חזקות וחשובות בתחום התשתיות בסלולר (דור 5) ובאינטרנט (סיבים).

השחקנים בשוק התקשורת הניחו בתקופה האחרונה את היסודות לשכנועו של משרד התקשורת באיחודים ומיזוגים בשוק, ונראה שהתפתחה תקוה כי יאושר מיזוג, אבל הוא יהיה לכל היותר אחד. לכן חברות התקשורת החלו במגעים שונים לאיחודים ומיזוגים, מי על אש נמוכה ומי על אש גבוהה יותר, והוט עושה את הצעד הרציני הראשון מאז 2016. המתחרה סלקום למשל ניהלה מגעים בעת האחרונה לרכישת חברת התקשורת אקספון-We4G אך המגעים עלו על שרטון בעקבות חילוקי דעות על המחיר מול הבעלים חזי בצלאל. בצלאל אגב לא התיאש מן המגעים, ומנסה לגרום לסלקום לקנא בעזרת מגעים עם 'קשת' בנוגע למיזם טלויזיה.

חזרה להוט ולפרטנר, אשר לשתיהן יש פעילות ענפה בשוק התקשורת: טלויזיה, סלולר, קוי טלפוניה נייחים ואינטרנט. השתים כבר משתפות פעולה בתחום הסלולר, בתשתית משותפת בין פרטנר לחברה הבת 'הוט מובייל'. עם זאת, ככל הנראה מה שמענין את הוט בפרטנר הוא תשתית הסיבים שלה לאינטרנט, שתחסוך להוט עלויות הקמה אדירות במסגרת המחויבויות הרגולטוריות שלה. יצא שהתנסיתי בתשתית האינטרנט של הוט לאחרונה, והריני לסכם שהיא די קלוקלת, עם שלל תקלות והאטות בלתי מוסברות, כולל של טכנאי החברה. אני שומע דברים טובים על תשתית הסיבים של פרטנר, אז בהיבט זה יתכן שלמיזוג בין הוט ופרטנר יהיה שיפור בחווית הלקוחות.

עיקר הכאב שלי מהוט הוא בטלויזיה: בכל פעם שאני נמצא בבית של מישהו המחובר לשירות הטלויזיה של הוט אני כואב את חווית השימוש האיטית והמסורבלת של הממירים שלה. התנסיתי בהרבה ממירים של הוט, ואפילו באפליקציה של מותג-הבן NextTV, ומעולם לא חוויתי מהירות תגובה ונוחות סבירות. זה תמיד בדיוק ההיפך, וכולי תקוה שהמיזוג יאפשר להוט להציע חוית טלויזיה טובה יותר. עם זאת, ישנו סיכוי גבוה יותר שאם משרד התקשורת יסכים לאשר את המיזוג בין הוט לפרטנר, הוא יחייב את החברה למכור את פעילות הטלויזיה של פרטנר כדי לא לוותר על התחרות שם (אשר מתחלקת בעיקרה כיום בין ארבעה שחקנים: יס, הוט, סלקום ופרטנר).

בראש הוט עומדת המנכ"לית טל גרנות-גולדשטיין והבעלים הוא פטריק דרהי. בראש פרטנר עומד המנכ"ל איציק בנבנישת והבעלים היא קרן האצ'יסון. השלב הבא בתוכנית המיזוג היא הגעה להסכם סופי ולאחר מכן בקשה לאישור רגולטורי.

[…] אחד בלבד. לכן, כל השחקנים בוחנים את האפשרויות, ולאחר ש-HOT פנתה רשמית בהצעה לרכוש את פרטנר (בבורסה, וטרם מול הרגולטורים), גם פלאפון וגם סלקום […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?