שימוע לפני כתב אישום: פורום פילם סירבה למכור סרטים למתחרים

אחרי חקירה של קרוב לשנה, רשות התחרות זימנה לשימוע בטרם הגשת כתבי אישום, בכירים בחברת הפצת הסרטים 'פורום פילם' בחשד שהפרו את תנאי המיזוג של החברה עם 'א. ד. מטלון' דרך סירוב להפיץ סרטי קולנוע בבתי קולנוע מתחרים, כך על פי דיווחים של דה מרקר וגלובס. הבכירים בפורום פילם הם בעל השליטה, מוקי גרידינגר, וכן שתי מנהלות בחברה, אילנה נוזיק-עזר (המנכ"ל מאז 2016, במקום ניר שטיינר) ואילת ניר-שטייר.

פורום פילם מבית חברת 'תיאטראות ישראל' (לצד רשתות הקולנוע 'יס פלנט' ו'רב חן') נחשבת היום לחברת הפצת הסרטים הגדולה בישראל, בכך שארבעה מתוך ששת האולפנים הגדולים מפיצים את סרטיהם דרכה: דיסני, פוקס, סוני ופראמאונט. הקשר עם חלק מהאולפנים נובע מהמיזוג עם חברת 'א. ד. מטלון' שאירע בשנת 2010, אז הגבילה רשות התחרות את החברה באמצעות "חובת אספקה", במסגרתה היא מחויבת למכור סרטים שלה להקרנה בבתי קולנוע מתחרים בתנאים מסוימים. על פי כתב החשדות סירבה פורום פילם למכור סרטים לקולנוע לב תל אביב בדיזנגוף סנטר, למשל בטענה: "הסרטים משובצים ברב חן דיזינגוף, אנחנו לא רואים מקום להעתק נוסף בתל אביב." בכתב החשדות תועדו שמונה מקרים החל מ-2015, ובעיקרם של סרטי ילדים מבית דיסני (כגון "הדינזאור הטוב").

חקירת הרשות על הפרת תנאי המיזוג הפכה גלויה בפברואר 2019, עת פשטו חוקרי הרשות על משרדי פורום פילם בהרצליה. השלב הבא הוא עריכת השימוע, ולאחריו יוחלט אם להגיש כתב אישום. עוה"ד נתי שמחוני וטליה סולומון, המייצגים את החברה ונושאי המשרה, מסרו לדה מרקר בתגובה: "לא דבק כל רבב בהתנהלותם של מרשינו ומשכך נכון היה שלא לזמנם לשימוע, כלל ועיקר. עם זאת, אנו סמוכים ובטוחים כי אחרי שנשטח עמדתנו תתקבל החלטה מושכלת בדבר סגירתו של התיק. זאת גם בשל היות העניין שולי וקל ערך."

[…] חצי שנה של הליך שימוע, הרשות לתחרות הגישה כתב אישום נגד מוקי גרידינגר, בעל […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?