"קדימה" – ביקורת: כל חלק בסרט זועק מבינוניות ועצלות

"קדימה".

"קדימה".

"קדימה", סרט האנימציה החדש של אולפני פיקסאר, הוא סרט כל כך בינוני וחסר ברק, ששניה לפני שתצאו מבית הקולנוע כבר תשכחו אותו.

האמת היא שזו לא צריכה להיות הפתעה גדולה מדי. פיקסאר איבדו את הייחודיות שלהם לאחר שניקנו על ידי חברת וולט דיסני ומאז הם מדשדשים. בעשור הראשון של המאה הנוכחית המצב עוד היה טוב: פיקסאר הוציאו 7 סרטים. חמישה מהם היו יצירות מופת ("מפלצות בע"מ", "משפחת סופר על", "רטטוי", "וול-אי" ו"למעלה"). נראה היה שהחברה הזו לא יכולה להוציא סרטים גרועים. ברם בעשור הקודם הוציאה פיקסאר 11 סרטים, מתוכם יצירת מופת אחת ("הקול בראש"), סרט טוב מאוד אחד ("צעצוע של סיפור 3") ועוד 9 סרטים שנעו בין החביב לבינוני.

עדיין, כל פעם מחדש אני מחכה לקסם המכשף שהיה לסרטי פיקסאר בעיני, לפני שהחלו להיות מכאנים. כך גם מתחיל סרטם החדש. בעבר, כך מספרים לנו, העולם היה מלא קסם. אבל הקסם אבד כשהטכנולוגיה הגיעה והצורך בו נעלם. העולם בו הסרט מתרחש מכיל שלל דמויות פנטזיה – חדי קרן, אלפים וכו', אבל זה עולם מודרני שבו הם שכחו את הכוחות שהיו להם בעבר.

אנו מלווים בסרט זה שני אחים, אלפים בשם ברלי ואיאן. כשאיאן מגיע לגיל 16 אימם מוסרת לאחים מתנה. אביהם השאיר להם אותה לפני שנפטר. זהו מוט קסם שבעזרתו הם יוכלו להחזיר את האב לחיים ליום אחד. עבור איאן, שאין לו זכרונות מאביו כלל, זוהי מתנה מושלמת. אבל אבוי. הם מבצעים את הקסם באופן שגוי והקריסטל לו הם זקוקים לביצוע הקסם לא מאפשר לבצע אותו מחדש. עכשיו הם צריכים למצוא קריסטל חדש. יחדיו הם יוצאים למסע ארוך בו ילמדו על עצמם וימצאו בתוכם כוחות שלא ידעו שיש בהם.

כל חלק בסרט הזה זועק מבינוניות ועצלות. התסריט הוא רצף קלישאות שמודבקות יחדיו לסיפור משעמם וחסר השראה. אין בדמויות שום דבר שיהפוך אותן לחביבות, מעניינות, והכי חשוב: כאלה שיסחפו אותנו איתן למסע ויגרמו לנו להתרגש. הכל מרגיש כמו תוצר של קורס לכתיבת תסריטים. במקום קסם קיבלנו מכניקה.

"קדימה".

"קדימה".

טום הולנד, כריס פראט וג'וליה לואי-דרייפוס מדבבים את הבנים ואימם. איזה בזבוז. גם כל כשרונם הרב לא יכול ליצור משהו אמיתי עם הדמויות החבוטות שניתנו להם. גם מבחינת האנימציה פיקסאר כבר הוציאה תחת ידה סרטים טובים בהרבה. איפה היופי הויזואלי של "קוקו" (שסבל קשות גם הוא בגזרת התסריט) ואיפה עולם הפנטזיה הדהוי של "קדימה". נראה שגם יוצרי הסרט לא התלהבו ממנו ורצו לסיים אותו מהר, שכן אפילו הסצינה המסורתית שמופיעה תמיד לאחר הסרט לא קיימת פה.

בקיצור, מיותר. עם זאת, עולם כמנהגו נוהג. לפני הסרט הוקרן קדימון לסרטם הבא של פיקסאר, "נשמה". זה נראה סרט נפלא. אני כל כך מחכה לו. סרט חדש של פיקסאר, הוא בטוח יהיה מעולה…

דירוג: ★★☆☆☆

קדימה (ארה"ב, 2020)
בימוי: דן סקנלון | תסריט: דן סקנלוןג'ייסון הדליקית' בונין | משחק: טום הולנדכריס פראטג'וליה לואי-דרייפוסאוקטביה ספנסרטרייסי אולמן | מוסיקה מקורית: ג'ף דאנהמיקאל דנה
הפצה: פורום פילם, החל מה-05.03.2020 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

"קדימה".

"קדימה".

אמונה

תקשיבו באמת שאני מופתעת ממש עכשיו סיימתי לראות את הסרט וישר אחרי שנגמרה הדקה האחרונה וגם בהלך הסרט אמרתי לעצמי שזה אחד הסרטים הטובים של פיקסר ורצתי ישר לקרוא הכול עליו בגוגל וממש הופתעתי לראות את הביורות המורידות לסרט ני לא יודעת מה אתם מחפשים בסרט אבל נראלי שהדרישות שלכם עקפואת הענייםכבר ראיתי אותו עם המשפחה וכולם נהנו אל תורידו לאנשים סתם

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?