"אהבה בוערת" – ביקורת: הקטע היחיד שמרגש מוקף בקטעים נדושים

"אהבה בוערת". אנייס דמוסטייה, פייר ניני.

"אהבה בוערת". אנייס דמוסטייה, פייר ניני.

"אהבה בוערת" (או בתרגום ישיר של שמו בצרפתית, "להציל או להיכחד") הוא סרט דרמה המבוסס על סיפורו האמיתי של כבאי צעיר בעל משפחה וההתמודדות שלו עם תאונה קשה. למרות שסיפורים על טרגדיות אנושיות בדרך כלל סוללים את הדרך הקצרה ביותר ללבו של הקהל, הסרט הזה מפספס את הנקודה כשהוא מאפשר להרבה רקע ופירוט יתר של אירועים ותהליכים לתפוס מקום עלילתי.

לא ברור אם הבמאי והתסריטאי פדריק טייה שם דגש נרחב על שגרת חיי צוותי החירום של פריז מתוך כבוד גדול ורצון לחשוף לצופים את ההכנות והאימונים המפרכים הכרוכים בתפקידם החשוב, אך מה שבטוח שהוא יכול היה לחתוך לפחות חצי ממה שהוא בחר להציג, אם הוא רק היה סומך על האינטליגנציה של קהלו. בניית המתח לקראת הרגע המכונן בסרט לא בוצעה כראוי ולמרות המהלך הדרמטי, הוא לא הצליח להוציא רגש או לעורר תחושת הזדהות. היה קטע יחיד בסרט שהצליח לגעת בי, אבל הוא מוקף בקטעים נדושים ומעייפים ובכך גם הוא לא מממש את הפוטנציאל שלו.

פרנק פסקייה (פייר ניניי, "הבטחה עם שחר", "איב סן לורן") הוא ראש צוות כבאים מצטיין. לא רק שהוא בכושר מעולה ופועל על פי ההנחיות הנוקשות של תפקידו, הוא גם רגיש, אנושי ומסור עד אין קץ לעבודתו לעזור ולהציל אנשים בצרה. מעבר לעבודתו השוטפת, הוא גם לומד בקורס כדי להתקדם בקריירה לראש צוות אירועי אש. מי שמקבלת זאת בהבנה ואהבה גדולה היא בת זוגו, ססיל (אנייס דמוסטייה, "בית ליד הים"), גם אם מסירותו באה על חשבונה. שגרת היומיום של צוותי החירום נחשפת באופן מלא ומפורט והסכנות שטמונות בהמשך קו העבודה הזה מהדהדות לחייהם כל הזמן.

"אהבה בוערת". פייר ניני.

"אהבה בוערת". פייר ניני.

זמן לא רב לאחר הולדת בנותיהם התאומות של הזוג הצעיר ובמשימתו הראשונה כראש צוות באירועי אש, פרנק מעורב בתאונה קשה. התאונה שמביאה אותו למצב אנוש, שממנו תהליך ארוך, כואב ומייאש של שיקום, משבשת את חיי המשפחה באופן קיצוני ושמה את הזוגיות המאוזנת למבחן האולטימטיבי. פרנק שכל שהכיר בחייו נלקח ממנו ברגע אחד, צריך למצוא דרך להתרכז בעיקר בחייו ולבנות את עצמו מחדש – משימה מורכבת שתוצאתה לא ידועה.

פייר ניניי משחק נפלא. הוא מביא איתו אמינות לתפקיד והיה מצליח לסחוף עמוק יותר לסיפור, אם הבימוי היה מוצלח יותר. הכאבים הפיזיים של דמותו מוצגים בצורה מאיימת ורגעי השבירה ברורים ונקיים. גם דמוסטייה צוללת לדמותה באופן מרשים, אך זהו לא מספיק בשביל ליצור עניין. שאר השחקנים עושים עבודה טובה, בעיקר קלואי סטפני, שמגלמת את נטלי, האחות האמונה על שיקומו של פסקייה, דמות שמשלבת מקצועיות וענייניות עם אנושיות רגישה ואמפתית.

"אהבה בוערת". קלואי סטפני.

"אהבה בוערת". קלואי סטפני.

הסרט מגוון מבחינה ויזואלית וכולל זוויות צילום מעניינות. צילומי האש ממחישים את הסכנה שאליה רצים כוחות החילוץ וההצלה והאפקטים של ההרס אמינים ביותר. איפור הפציעות של פסקייה נראה מוחשי והעזרים של תהליך השיקום נראים אותנטיים. על פניו נעשתה עבודה מחקר מעמיקה לשחזור בית חולים שיקומי.

סיפורי שיקום רפואי הם לא משהו חדשני וכדי ליצור משהו ששווה לצפות בו, הוא צריך להיות ייחודי יותר, או לפחות מעניין יותר, מהיצירה הזאת.

דירוג: ★★☆☆☆

אהבה בוערת (צרפת, 2018)
בימוי: פדריק טייה | תסריט: דיויד אולהופןפרדריק טייה | משחק: פייר נינייאנייס דמוסטייהוינסנט רוטייה | מוסיקה מקורית: כריסטוף לפינטהפדריק טייה | צילום: רנו שסיאג
הפצה: קולנוע חדש, החל מה-12.03.2020 בבתי הקולנוע. לחצו כאן לזמני הקרנה וכרטיסים לקולנוע. קדימון:

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?