צרפת משנה זמנית את מדיניות ההפצה הנוקשה לקולנוע בשל הקורונה

"התקופה היפה בחיי". דניאל אוטיי, דוריה טילייה.

"התקופה היפה בחיי". דניאל אוטיי, דוריה טילייה.

סגירת בתי הקולנוע בצרפת עקב משבר מחלת הקורונה גרם לפורום הסרטים הארצי (CNC) לשנות זמנית את מדיניות חלון ההפצה של סרטים בצרפת, הידועה בנוקשותה. השינוי דרש תקנה מאשרת מידי שר התרבות הצרפתי. וריאציות של מדיניות החלון הזו, בזכות חוזקה של תעשית הקולנוע ובתי הקולנוע במדינה, השתרשו גם בפסטיבל הקולנוע קאן הנחשב בעולם, שחסם את נטפליקס מהקרנת סרטיה בו.

השינוי גורס כי סרטים שהוקרנו בבתי הקולנוע עד ה-14 במרץ (היום שבו נסגרו בתי הקולנוע בעקבות הקורונה), גם אם היה זה סוף השבוע הראשון שלהם בבתי הקולנוע, יוכלו לעלות לשירותי ה-VOD בתשלום במדינה. המדיניות עד כה היתה שסרטים שמומנו בידי ערוצי הטלויזיה הצרפתים יכולים לעלות לשירותי ה-VOD בתשלום רק אחרי 4 חודשים, ואילו לשירותי סטרימינג גלובלים מבוססי מנוי (דוגמת נטפליקס) רק אחרי 3 שנים (36 חודשים).

לבד מאובדן ההכנסות שגרם גם לאולפני הסרטים בארה"ב לשבור את הסכמי ההפצה עם בתי הקולנוע שם, בצרפת חוששים שצבר הסרטים הגדל יחנוק את בתי הקולנוע ביום שאחרי הקורונה. עשרות סרטים בתמיכת הערוצים המקומיים כבר בחרו לדחות את ההפצה שלהם לסתיו, ואלה כמובן יצטרכו גם להתחרות בשוברי הקופות ההוליוודים שנדחו גם הם.

שיוכים: חדשות סרטים
תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?