שירות הסטרימינג "קוויבי" לתכנים קצרים הושק וזמין בישראל: 3 חודשים חינם

קוויבי (Quibi)

קוויבי (Quibi)

שירות הסטרימינג "קוויבי" (Quibi) המאפשר צפיה בתכנים קצרים של עד 10 דקות במכשירי סלולר בלבד, הושק הלילה (ב'-ג') רשמית בכל העולם וזמין גם בישראל עם 3 חודשי הצטרפות בחינם (90 יום). מאחורי השירות עומדים מג וויטמן (לשעבר מנכ"לית eBay ו-HP) וג'פרי קצנברג (לשעבר ראש אולפני דיסני ושותף-מייסד באולפני 'דרים-וורקס' יחד עם דיויד גפן וסטיבן שפילברג, שגם גויס להפיק תכנים עבור קוויבי).

שם השירות הוא קיצור של צמד המילים 'קוויק בייטס' (Quick bites), כלומר 'ביסים קטנים', וזהו בעצם היחוד של קוויבי בנוף שירותי הסטרימינג דוגמת 'נטפליקס' ו'דיסני פלוס': תוכן מקורי בן 10 דקות לכל היותר לסרטים ולפרקי הסדרות, שמותאם במיוחד לצפיה בסלולר מכל מקום. למען הסר ספק, התכנים אינם זמינים במחשב או אפילו בטאבלט, אלא רק במכשירי סלולר. באמצעות טכנולוגיה שקוראים לה 'טרן-סטייל' (Turnstyle) בקוויבי (ועומדת במרכזו של מאבק משפטי מול חברת 'אקו', לשעבר Intelude, של יוני בלוך על הפרת פטנט), הצפיה בסלולר מותאמת עד כדי כך שאפשר לצפות בתכנים גם במצב מאוזן של המכשיר. במצב זה, לא מתקבלים המקטעים השחורים שמופיעים בצפיה בכל שירות סטרימינג אחר, אלא התמונה מתמקדת באלמנטים החשובים בסצינה על פני כל המסך. בתכנים המקוריים הושקעו על פי דיווחים כמיליארד דולרים, והם מובאים מידי יוצרים ושחקנים כוכבים דוגמת סטיבן שפילברג כאמור, וגם ליאם המסוורת', כריסטוף וולץ, קווין הארט, קריסטן בל וביל מורי.

אורך התכנים הוא ללא ספק ניסוי חברתי מענין, והעובדה שכל התכנים בשירות מקוריים (ונוצרו מלכתחילה במטרה לעמוד בסטנדרטים של עד 10 דקות לסרט או לפרק בסדרה ושהסצינה מותאמת לטכנולוגית ה'טרן-סטייל'), איפשרה ככל הנראה לקוויבי להשיק באחת לכל העולם מבלי לעסוק בסוגיות של זכויות שידור בידי זכיינים מקומיים וכדומה, להבדיל מ'דיסני פלוס'. מכאן גם שעל אף שהשירות זמין בישראל, לא טרחו להתאים אותו במיוחד לקהל הישראלי, והן הממשק והן התכנים אינם מתורגמים לעברית.

לאחר 90 ימי החינם, המחיר יעלה, ובין החבילות שניתן לבחור בשירות אפשר למצוא חבילה בסיסית הכוללת פרסומות בכ-18 ש"ח, וחבילת פרימיום שאינה כוללת פרסומות בכ-28 ש"ח. כדי להתחבר יש להוריד את האפליקציה למכשיר הסלולר מחנויות האפליקציות Apple AppStore או Google Play.

[…] של עד 10 דקות במכשירי סלולר בלבד, הכריז רשמית על סגירתו בתום חצי שנה בלבד. בזמנו הקצר באויר, מוערך כי השירות שרף כ-1.8 מיליארד […]

[…] כאן מאד, ואחריה בפער ניכר בהצלחה, אמזון ואפל (ונתעלם מקוויבי ז"ל). כניסתם של 'דיסני פלוס' ו'פאראמאונט פלוס' הינם […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?