שירות הסטרימינג "קוויבי" נסגר, אחרי ששרף 1.8 מיליארד דולר

קוויבי (Quibi)

קוויבי (Quibi)

שירות הסטרימינג "קוויבי" (Quibi) המאפשר צפיה בתכנים קצרים של עד 10 דקות במכשירי סלולר בלבד, הכריז רשמית על סגירתו בתום חצי שנה בלבד. בזמנו הקצר באויר, מוערך כי השירות שרף כ-1.8 מיליארד דולרים, את רובם הוא גייס ממשקיעים כגון אולפנים הוליוודים (דיסני, סוני, אם-ג'י-אם, וורנר, אן-בי-סי וסי-בי-אס) וחברות מימון וטכנולוגיה (כגון גולדמן סאקס). בראשו של קוויבי עמדו מג וויטמן (לשעבר מנכ"לית eBay ו-HP) וג'פרי קצנברג (לשעבר ראש אולפני דיסני ושותף-מייסד באולפני 'דרים-וורקס').

מוערך כי השירות הצליח להגיע בשיא לכמיליון מנוים, אבל מאז כבר דעך ל-710 אלף מנוים, והם יקבלו הודעות התראה על סגירתו של השירות כך שבפועל צפוים לו עוד כמה חודשי פעילות. מלבד ציבור המנוים שיפגע מהסגירה, לקוויבי יש כמובן עובדים שיאבדו את עבודתם, וגם חוזים מול יוצרים, חברות הפקה ושחקנים, בינהם קווין הארט, קריסטן בל, סטיבן שפילברג, ליאם המסוורת', כריסטוף וולץ וביל מורי.

החידוש של קוויבי, כפי שמעיד שמו 'קוויק בייטס' (Quick bites), כלומר 'ביסים קטנים', הוא באורך ובפלטפורמה: התוכן בו מקורי בלבד ומוגבל ל-10 דקות לכל היותר לסרטים ולפרקי סדרות, שמותאמים במיוחד לצפיה במכשירי סלולר אישיים – ומוגבלים לשימוש רק בהם. זו כנראה ההחלטה שהרגה את השירות: השירות הושק כשמחלת הקורונה כבר תקפה את העולם המערבי, והמוני אנשים מסביב לעולם נדרשו להישאר יותר בבית, מה שאיפשר להם לבחור בין צפיה בקוויבי על הטלפון או צפיה בשירותים מתחרים על מסכי הטלויזיה והמחשב הגדולים שלהם. האורך של 10 הדקות (בטח למול המריחה ברבות מהסדרות של נטפליקס למשל) לא הספיק כדי לקסום לצופים מול התחרות הזו.

עדכון: קוויבי הודיע למנוים כי הסגירה הסופית תתרחש ב-1 בדצמבר או בסמוך לו.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?