דיווח: "דיסני פלוס" יגיע לישראל בספטמבר 2021, "פאראמאונט פלוס" במחצית הראשונה של 2022

"לוקי". טום הידלסטון.

"לוקי". טום הידלסטון.

שירות הסטרימינג האמריקאי 'דיסני פלוס' (Disney+) מבית דיסני יושק בישראל בחודש ספטמבר הקרוב, בסמוך לחגי תשרי, ואילו שירות הסטרימינג האמריקאי 'פאראמאונט פלוס' (Paramount+, שמותג-מחדש/אוחד עם CBS All Access) יושק בישראל ברבעון הראשון או השני של 2022, כך על פי דיווח של כלכליסט. אין בינתים אישור רשמי או תאריך נקוב שבו יושקו השירותים, או פרטים על התמחור שיונהג בארץ, אך הדיווח מוסיף כי דיסני כבר העבירה לתרגום ולדיבוב כ-5,000 שעות תוכן לאולפני 'דאבידאב' שעובדים עם החברה על סרטי הקולנוע שלה.

הצטרפותו של 'דיסני פלוס' תהפוך אותו לשירות הסטרימינג העולמי הרביעי שיפעל בישראל, אחרי נטפליקס המצליחה כאן מאד, ואחריה בפער ניכר בהצלחה, אמזון ואפל (ונתעלם מקוויבי ז"ל). כניסתם של 'דיסני פלוס' ו'פאראמאונט פלוס' הינם מהלך שצפוי להשפיע באופן ניכר על שוק התקשורת בישראל: כיום הן דיסני והן פאראמאונט (כולל דרך אולפני-האב 'ויאקום-סי-בי-אס', ViacomCBS) מוכרים שלל תכנים לשירותי הטלויזיה הישראלים yes, HOT, סלקום ופרטנר. לדיסני יש ערוצים במותג שלה, סרטיה הקלאסים, סרטי "מלחמת הכוכבים", "מארוול" וכן הלאה, בעוד לפאראמאונט-סי-בי-אס יש את "מיליארדים", "בובספוג" וכן הלאה. עוד שני שירותי סטרימינג אמריקאים עשוים לבוא בעקבותיהם: HBO Max עם תכני וורנר ו-HBO, ו'פיקוק' (Peacock) של NBC.

גם אם לא באופן מידי, סביר שהחברות האמריקאיות תפסקנה למכור את תכניהן לשירותים הישראלים, או לפחות לשידור ב-VOD. המשמעות היא פגיעה קשה בכמות התוכן שיש לחברות הישראליות להציע לצופיהן. גם כך דיסני לא מוכרת את תכניה הבלעדיים של 'דיסני פלוס' לחברות הישראליות, ובינהן אפשר למצוא את הסדרות של מארוול "וונדה-ויז'ן", "הפלקון וחייל החורף", "לוקי" והסדרות של מלחמת הכוכבים כמו "המנדלוריאן". סביר שהברז לא יסגר כאן, ועם הזמן יהיה קשה יותר ויותר למצוא גם תכנים ישנים יותר של דיסני ופאראמאונט מחוץ לסטרימינג שלהן.

"המנדלוריאן (ש.ל.ר)".

"המנדלוריאן".

התמחור של 'דיסני פלוס' בארה"ב נועד להיות תחרותי וזול יותר אל מול נטפליקס, ולכן הוא מתחיל בכ-8 דולרים לחודש. דיסני גם מציעה חבילות באנדל עם שירותי סטרימינג אחרים בבעלותה ללקוחות אמריקאים וללקוחות במדינות אחרות (Hulu, ESPN, Star, Hotstar), אבל בישראל לא פועלים אף אחד משירותיה האחרים, והם לא צפוים להצטרף ל'דיסני פלוס'. אזכיר שבישראל מתחיל מחירה של נטפליקס ב-32.90 ש"ח. כאמור טרם נודע על מחירו של 'דיסני פלוס' בישראל.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?