פרסי האוסקר 2020 לראשונה לא ידרשו הפצה לבתי הקולנוע

פסלוני אוסקר בתצוגה בשיקאגו. צילום: Richard Harbaugh / ©A.M.P.A.S

פסלוני אוסקר בתצוגה בשיקאגו. צילום: Richard Harbaugh / ©A.M.P.A.S

בשל סגירת בתי הקולנוע בארצות הברית (ובשאר העולם) מפאת מחלת הקורונה, הוציאה הנהלת האקדמיה האמריקאית לאמנויות הקולנוע על שינוי שתקף לשנה הזאת בלבד בנוגע לפרסי האוסקר: סרטים לא חייבים להיות מוקרנים בבית קולנוע בלוס אנג'לס כדי להתמודד על הפרס. מספיק שהיתה כוונה להיות מופץ בבתי הקולנוע ולהיות זמין בסטרימינג.

מספר הקטגוריות הנוכחיות ירד ל-23 עם האיחוד הצפוי של קטגוריות הצליל ("עריכת צליל" ו"ערבול צליל") לקטגוריה אחת, כפי שהודיעו מראש שהם מתכוונים לעשות.

כמו כן, הקשיחו את החוקים בנוגע לקטגוריית הפסקול. על 60% מהמוזיקה המלווה את הסרט להיות מקורית כדי להתמודד על הפרס, ובמקרה של סרטי המשך: 80% מהמוזיקה צריכה להיות מקורית.

טקס האוסקר ה-93 צפוי להתקיים ב-28.2.21. חלוקת הפרסים השנתית מתקיימת ברציפות מאז 1929, שלוש פעמים הטקס נדחה אך מעולם לא בוטל לחלוטין חרף מלחמות: ב-1938 בשל הצפות באזור לוס אנג'לס נדחה הטקס בשבוע, ב-1968 נדחה ביומיים כדי להתקיים יום אחרי ולא יום לפני הלוויה של מרטין לותר קינג ג'וניור, וב-1981 נדחה ביום אחרי ניסיון ההתנקשות בנשיא רייגן.
עדכון מה-15.6: הטקס ה-93 נדחה ליום ראשון ה-25.4.21, ויתמודדו גם סרטים שיצאו בינואר-פברואר 2021.

[…] בחודשיים (עד לסוף פברואר) טווח הזמן שבו על הסרטים להיות "מוקרנים", שגם לכך יש הגדרות רופפות השנה, בתקווה שבשנה הקרובה תהיה התקדמות לכיוון הנורמליות […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?