שלושה פרסים ל"אסיה" הישראלי בפסטיבל טרייבקה 2020

"אסיה". אלונה איב, שירה האס.

"אסיה". אלונה איב, שירה האס.

סרט הדרמה הישראלי "אסיה" של רותי פרי-בר קטף שלושה פרסים בפסטיבל טרייבקה 2020 (ה-19 במספר) שבניו יורק, ארה"ב. שלושת הפרסים הם: הבימוי הטוב ביותר, השחקנית הטובה ביותר לשירה האס, והצילום הטוב ביותר לדניאלה נוביץ. הסרט השתתף בתחרות הרשמית של הפסטיבל, אשר חבר השופטים כלל את הבמאי דני בויל, העורכת סבין הופמן, השחקנים וויליאם הארט, דמיאן בישיר וג'ודית גודרש. בנימוקי הזכיה של האס כתבו השופטים כי "פניה הם כמו נוף, בו גם השינוי הקטן ביותר שובר את הלב, הנוכחות שלה כנה ומביאה עומק לכל מה שהיא עושה."

"אסיה" הוא סרט הביכורים באורך מלא של רותי פרי-בר, אשר סרט הגמר שלה בבית הספר סם שפיגל "שיחות אחרונות" זכה במספר פרסים והוביל לפיתוח של "אסיה" בחממת הרזידנטס של פסטיבל קאן. העלילה מספרת על עולה ותיקה מרוסיה (אלונה איב) שצריכה לקחת אחריות על בתה בת ה-17 (האס) כשמצבה הנפשי של האחרונה מידרדר. עוד מופיעים תמיר מולא וגרא סנדלר.

פסטיבל טרייבקה התקיים השנה במתכונת מקוונת, עקב משבר מחלת הקורונה. זו הפעם השניה שיוצרת ישראלית זוכה בפרס בתחרות הרשמית של טרייבקה: טליה לביא עשתה זאת עם "אפס ביחסי אנוש" לפני שש שנים, וזו אף היתה אמורה להשתתף בפסטיבל השנה עם "אחד בלב" במסגרת הלא-תחרותית 'נקודות מבט' (Viewpoints), אבל התוכניות השתנו עקב הקורונה כאמור.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?