מירי רגב הודיעה על תאריך פתיחת בתי הקולנוע אחרי הקורונה

סינמה סיטי כפר סבא - מושבים

סינמה סיטי כפר סבא – מושבים

שרת התרבות מירי רגב הודיעה כי ב-14 ביוני יפתחו בהדרגה לקהל אולמות הצפיה בבתי הקולנוע ברחבי הארץ, לצד התיאטראות והיכלי התרבות. משרד התרבות ומשרד הבריאות סיכמו כי הושבת הקהל באולם תתבצע תוך שמירה על מרחק של שני כיסאות בין אדם לאדם ותתאפשר תפוסת קהל בהתאם לגודל האולם. מענין יהיה לראות כיצד בתי הקולנוע יפעלו בהתאם להוראה, אשר מורידה את הכנסותיהם בצורה משמעותית. יתכן ויש צידוק רווחי לפתוח אולמות ענקיים לקהל, אבל לא בטוח שהדבר נכון גם לגבי אולמות קטנים. מצד שני כדאי לזכור כי בתי הקולנוע, ובכללם גם הסינמטקים, ניסו להריץ את ההפעלה של אולמותיהם במרחק של שני כסאות כבר מתחילת משבר מחלת הקורונה, אבל בתוך ימים בודדים החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו לסגור אותם יחד עם כלל מקומות הבילוי.

ה-14 ביוני יסמן שלושה חודשים שלמים (בדיוק) מאז נסגרו בתי הקולנוע. למפיצי הקולנוע בארץ יש מספיק זמן להיערך, אבל אין להם את הפריבילגיה להציג סרטים חדשים שטרם עלו לאקרנים בארה"ב. הקולנוען כריסטופר נולן היה דובר נלהב שהסרט שלו "טנט" (Tenet) ישיב את הקהל לבתי הקולנוע, אבל נכון לעכשיו אין תאריך ברור וידוע שבו בתי הקולנוע בארה"ב ישובו לפעול וגם הוא עשוי להידחות. כך יוצא שרוב הסיכוים שהמפיצים ישיבו לאקרנים סרטים שיצאו לפני שנסגרו, על אף שיחלפו שלושה חודשים מאז. זו עשויה להיות גם הזדמנות לקולנוע הישראלי לפעול, עם סרטים שאנשים לא הספיקו לראות, ובכללם "מאמי" שיצא בדיוק בסופה"ש שאחריו נסגרו בתי הקולנוע (ואמנם עלה בשירותי ה-VOD בתשלום בטלויזיה), או "שעתו האחרונה של מר קול" שהיה אמור לצאת זמן קצר אחרי.

"אני שמחה לבשר על חזרת הקהל לאולמות התרבות באופן הדרגתי החל ממחצית יוני," מסרה רגב. "זוהי בשורה של ממש למוסדות התרבות, לאמניות ולאמנים, שניזוקו קשות ממשבר הקורונה, כמו גם מענה ישיר לצמאון של הקהל הישראלי לפקוד את אולמות התרבות וליהנות באורח ישיר מהעושר התרבותי שלנו כחלק מהחזרה ההדרגתית לשגרה. אני ממשיכה לפעול בכל דרך כדי שהיוצרים והיוצרות ישובו לפעילות מלאה בהקדם האפשרי. פתיחתם של האולמות לקהל היא שלב הכרחי במתן מענה של ממש למצוקתם של האמנים שלנו, להבראת הכלכלה, לצמאונו של הקהל הישראלי ולחידושה של היצירה הישראלית."

"מאמי".

"מאמי".

"טנט (ש.ל.ר)". ג'ון דיויד וושינגטון, רוברט פטינסון.

"טנט". ג'ון דיויד וושינגטון, רוברט פטינסון.

[…] מיום רביעי ולסיכום בין משרד התרבות לבין משרד הבריאות (פעם בהובלת מירי רגב והמנכ"ל שי באב"ד, וכשבועיים אח"כ בהובלת חילי […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?