בתי הקולנוע בישראל קיבלו אישור רשמי לפתוח, אבל מתי הם יפתחו ומה יקרינו?

סינמה סיטי כפר סבא - מושבים

סינמה סיטי כפר סבא – מושבים

הממשלה אישרה היום (ו') תיקון לתקנות שעת החירום שיאפשר לקיים הקרנות סרטים בבתי הקולנוע בהשתתפות של עד 250 אנשים ובתפוסה מירבית של עד 75% מתפוסת המקום באולם. ההחלטה הובאה במשאל טלפוני בהמשך להחלטת קבינט הקורונה מיום רביעי ולסיכום בין משרד התרבות לבין משרד הבריאות (פעם בהובלת מירי רגב והמנכ"ל שי באב"ד, וכשבועיים אח"כ בהובלת חילי טרופר ויולי אדלשטיין, בהתאמה). היא נוגעת גם לקיום מופעים, קונצרטים והצגות תיאטרון בישיבה בלבד וללא מופעים בעמידה או שכוללים ריקודים.

מכירת הכרטיסים לאולמות הקולנוע ולמופעים תיעשה מראש באמצעות הזמנה טלפונית או אינטרנטית למושבים מסומנים בלבד, ומזמינים יחד יחשבו כקפסולה שיכולה לשבת יחד. בין קפסולות או מזמינים לא קשורים יפריד כיסא ריק. לאורך כל זמן השהות באולם, קהל הצופים והסדרנים יעטו מסיכות ולא יתקיימו הפסקות במהלך ההקרנה או המופע. בסמכותו של מנכ"ל משרד התרבות והספורט רז פרויליך להתיר להכניס עד 500 אנשים לאולם במקום 250, ובתנאי שהמספר לא יעלה על 75% מתפוסת המקום באולם. מספרי הטלפון של קהל הצופים ישמרו בהתאם למקומות הישיבה המסומנים, לתקופה של כ-20 ימים. פרטים אלה ימסרו לבקשת משרד הבריאות, במקרה שיתברר כי שהה חולה קורונה באולם, בהתאם להנחיות משרד הבריאות. הפרה של החובה לקיים את כללי ההפעלה על ידי מפעיל האולם, תהווה עבירה פלילית ועונשה יכול להגיע לחצי שנת מאסר או לקנס בסך 14,400 אלף ש"ח.

"עולם התרבות נפתח מחדש," בירך שר התרבות והספורט חילי טרופר, "וזו בשורה מרגשת עבור רבים. אני שמח שקבינט הקורונה נענה לבקשתנו לפתוח את אולמות התרבות באופן מידי, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות. חשוב לזכור שמדובר בתהליך זהיר ואחראי ותלוי מצב התחלואה. בכוונתנו להמשיך לפעול בכל דרך על מנת שתעשית התרבות, שמעצבת את הזהות הישראלית באמצעות יצירה ומפרנסת עשרות אלפי משפחות בישראל – תשוב לאיתנה בהקדם."

יאמר לזכותו של טרופר שהוא קידם את התיקון בתיאום עם גורמים בעולם התרבות, אבל זה לא אומר שהפתיחה תהיה מידית. ההחלטה מגיעה ביום שישי, וספק אם רשתות הקולנוע והסינמטקים ערכו הכנות מתקדמות מדי (כמו הוראה להשבה וגיוס עובדים כגון סדרנים) בטרם היא התקבלה. ההיערכות למצב תארך זמן מה, ונמתין להודעה הרשמית של רשתות הקולנוע והסינמטקים על התאריך שבו הם יפתחו.

ישנה גם השאלה של אילו סרטים יוקרנו. למשל הסרט "הכפר של ברברה" היה אמור לפתוח את בתי הקולנוע בישראל ביום שני האחרון (15.6), אבל ההתמהמהות בהחלטה של הממשלה דחתה אותו. וכמה אולמות כבר אפשר למלא איתו? מה יוקרן באולמות האחרים? עם אילו סרטים רוצים לקחת סיכון? אצל הסינמטקים הדיון אולי קל יותר, אבל ברשתות המסחריות צריכים מצד אחד סרטים שימשכו קהל לבוא, אבל שגם אם הקהל לא יבוא לא יהיו הפסדים כלכליים כבדים מדי. זו הסיבה ש"טנט" נדחה מעט בארה"ב, ופינה מקום להוצאה מחדש חגיגית של "התחלה" מאת אותו הבמאי.

[…] קיבלו בתי הקולנוע אישורים לפעול במתכונות שונות (למשל ביוני ובאוגוסט), המניעה מילדים לשבת באולמות (שהרי אינם […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?