נפגעי גל הקורונה השני: פסטיבל ירושלים לחנוכה, דוקאביב לאינטרנט, ובתי הקולנוע מחכים

לוגו פסטיבל ירושלים 2020 ברוח התקופה והדחיות. יוצר: מתן שליטא.

לוגו פסטיבל ירושלים 2020 ברוח התקופה והדחיות. יוצר: מתן שליטא.

עולם התרבות ממשיך להתמודד עם ההגבלות מפני מחלת הקורונה שפרסם משרד הבריאות: פסטיבל ירושלים 2020 (ה-37 במספר) נדחה לחנוכה, פסטיבל דוקאביב 2020 (ה-22 במספר) יתקיים רק במתכונת אינטרנטית, ובתי הקולנוע שקיוו לפתוח במהלך יולי בינתים לא מכריזים על תאריך חדש לפתיחה ומחכים כמובן להסרת ההגבלות ממשרד הבריאות.

פסטיבל ירושלים, שהיה אמור להתקיים כמדי שנה ביולי והתוכניה שלו כבר היתה מוכנה עם כ-150 סרטים, נדחה במקור ל-20 באוגוסט, ועכשיו נדחה שוב לתאריכים 10-20 בדצמבר השנה, שזו תקופת חג החנוכה. למהלך הזה (ולהמשך הסגר בארץ ובעולם שגם משפיע על פסטיבלים נוספים ובכך על היצע הסרטים) בודאי תהיה השפעה על פסטיבל חיפה, שבדרך כלל מתקיים בחג הסוכות. "בתקופה הקרובה," מסרו מהנהלת הפסטיבל, "נמשיך להשקיע מאמצים על מנת לקדם את אמנות הקולנוע בישראל. אנו מאמינים כי אין תחליף למפגש הממשי שמיצרים פסטיבלי הקולנוע בין קהל, יוצרים וקולנוע על המסך הגדול, ולכן נעשה כל שביכולתנו על מנת לקיים את מהדורת החורף בדצמבר."

פסטיבל דוקאביב, שהיה אמור להתקיים בנמל תל אביב ובאתרים נוספים, יעבור להתקיים באינטרנט באותם התאריכים של ה-3 עד ה-12 בספטמבר. הפסטיבל התנסה בהעברת תכניו באינטרנט, בשתי מהדורות מצומצמות שלהן קרא 'דוקוסטרים' ונחלו הצלחה.

בתי הקולנוע המסחריים בארץ קיוו לפתוח ב-9 ביולי, אבל חזרו בהם כשהבינו שלא יהיה להם מה להקרין לאורך זמן בגלל שבארה"ב (ובארצות רווחיות אחרות) עדין נמצאים בסגר ולא יוציאו בקרוב סרטים חדשים. אגב, ככל שהזמן עובר, גם עתידו של "טנט" לעלות במועד האחרון שפורסם לא בטוח. לפני שבועיים עוד קיוו לפתוח את בתי הקולנוע המסחריים בארץ בסוף החודש, אך נראה כעת כי התקוה הזו מתרחקת. בהנהלות יחכו לראות את עדכונים בהנחיות ובהגבלות של משרד הבריאות בטרם יפתחו.

[…] מהדורת 2021 שלו (ה-38 במספר) תעבור אל סוף אוגוסט, ולא תישאר במהלך חג החנוכה אליו עברה מהדורת 2020 בעקבות מגיפת הקורונה. למעשה, סוף אוגוסט היה הבחירה […]

[…] הבמאית ומייסדת פסטיבל דוקאביב אילנה צור הלכה הבוקר (ה') לעולמה בגיל 77, לאחר מאבק ממושך במחלה קשה. היא נפטרה ביום הראשון למהדורתו ה-22 של הפסטיבל, שלראשונה יתקיים באינטרנט בלבד. […]

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?