הוכרזו הסרטים הזרים בפסטיבל דוקאביב 2020, שיפתח עם "רוקפור: מכונת הזמן"

"רוקפור: מכונת הזמן".

"רוקפור: מכונת הזמן".

"רוקפור: מכונת הזמן" של גד אייזן על להקת הרוק הישראלית יפתח את פסטיבל דוקאביב 2020 (ה-22 במספר), בליווי הופעה של הלהקה עצמה באולפן שישדר אותה דרך האינטרנט. עוד הכריז הפסטיבל על סרטיו ואורחיו מהעולם, אשר בצל הקורונה, הסרטים יוקרנו באמצעות האינטרנט ובהקרנות דרייב-אין והאורחים יעבירו וובינרים (הרצאות המועברות באינטרנט).

אל "רוקפור: מכונת הזמן" ואל "אמא מלכה" של יעל אבקסיס על אימה השחקנית והזמרת ריימונד אבקסיס, מצטרפים סרטים זרים מז'אנר האמנות "מרגרט אטווד: מילים הן כוח" על הסופרת בת ה-80 שספרה "סיפורה של שפחה" היכה גלים והפך לסדרה מדוברת מאד; "אנדריי טרקובסקי: תפילה קולנועית" שביים בנו של הקולנוען הרוסי המוערך; "בילי" על הזמרת בילי הולידיי; "ללכוד את לי מילר" על הצלמת והדוגמנית שתיעדה את מלחמת העולם השניה והצטלמה באמבטיה של היטלר; "אזנבור, המבט של שארל" על השאנסונר והשחקן הצרפתי; ו"בעינייך, אני רואה את ארצי" של קמאל אשקר המלווה את המוסיקאים נטע אלקיים ועמית חי-כהן במסע שורשים במרוקו.

אורחי הפסטיבל יכללו את הבמאי האוקראיני סרגיי לוזניצה עם סרטו "הלויה ממלכתית" שמאגד את חומרי הארכיון מהלויתו של סטאלין בברית המועצות, לין סאקס האמריקאית עם שני סרטים, בינהם סרט על אביה האקסצנטרי שאותו תיעדה במשך 30 שנה, הוברט סאופר ("הסיוט של דארווין") עם סרטו זוכה פסטיבל סאנדנס "אפיצנטר", מייטה אלברדי הצ'יליאנית עם מותחן הריגול "החפרפרת" שגיבורו נשלח למשימה חשאית בבית אבות, אלכסנדר ננאו" הרומני עם "קולקטיב" ששערוריית השריפה במועדון הרומני בשם זה הוביל לחשיפת שחיתויות והתפטרות מהממשלה, ועוד.

עוד, יקיים הפסטיבל מחוות לבמאים פטריסיו גוזמן עם זוכה פסטיבל קאן האחרון "רכס החלומות" כמו גם קודמיו בטרילוגיה הצ'יליאנית שלו "נוסלגיה לאור" ו"כפתור הפנינה"; ואנייס ורדה עם "שלום לקובנים!" ו"הפנתרים השחורים" שביימה בשנות ה-1960 על המהפכות בארה"ב ובקובה.

יוזמה מצוינת של הפסטיבל בשיתוף קרן תל אביב של עיריית תל אביב לתמיכה ביוצרים, תכפיל כל תרומה שתוענק דרך הפסטיבל ליוצרים וליוצרות הסרטים הישראלים בפסטיבל.

בתחרות הפרס החדש 'מעבר למסך' לשינוי המציאות החברתית, הסביבתית או הפוליטית, ישתתפו מהעולם "המאבק" מפסטיבל סאנדנס על משפטני האגודה לזכויות האזרח בארה"ב אשר נלחמים למען הדמוקרטיה ונגד תקנותיו של טראמפ; "המערה" המועמד לאוסקר על רופאה המנהלת בית חולים מחתרתי במחילות סוריה; "אסוואנג" על המלחמה האגרסיבית של שליט הפיליפינים בסמים שנהפכה למלחמה כנגד אוכלוסיותיה החלשות של המדינה; ו"קוד מוטה" שמתעד את מאבקן של חוקרות ואקטיביסטיות לצדק בתחום הבינה המלאכותית והאלגוריתמים ששולטים בחיינו.

פסטיבל דוקאביב יתקיים השנה בין ה-3 ל-12 בספטמבר, כאמור בהקרנות אינטרנטיות ודרייב-אין.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?