תקדים: פרסי המשחק של פסטיבל ברלין יוענקו ללא הפרדה מגדרית

"אלברט נובס". מיה ווסיקובסקה, גלן קלוז.

"אלברט נובס". מיה ווסיקובסקה, גלן קלוז.

פסטיבל הקולנוע הבינלאומי ברלין הודיע תקדימית כי יעניק את פרסי המשחק ללא הפרדה מגדרית, כלומר שחקניות ושחקנים יתחרו יחד על הפרס להופעה הראשית הטובה ביותר ועל הפרס להופעת המשנה הטובה ביותר. פסטיבל ברלין הוא אחד משלושת הפסטיבלים הנחשבים ביותר בעולם הקולנוע (לצד קאן וונציה), ובהחלטתו הזו הוא מסיר חסמים של קיטלוג מגדרי משחקנים ומשחקניות. עד כה בכל תחרויות הפרסים הנחשבות בעולם הקולנוע (וגם ברוב התחרויות בענף באופן כללי) חולקו פרסים שונים לשחקנים ולשחקניות, ולמעשה ארבעה פרסים (שחקן-שחקנית; ראשי-משני) אוחדו לשני פרסים בלבד.

הפרסים לשחקן ולשחקנית הוענקו מ-1956, והשינוי מיועד כבר למהדורה הבאה של הפסטיבל ב-11 עד ה-21 בפברואר 2021. עולה התהיה האם השינוי יפרוץ את הדרך קדימה מספיק, או שמא בגלל שאוכלוסיות מוחלשות לא בהכרח מקבלות מספיק יצוג לאורך כל השרשרת (בהפקת סרטים, בפרסום סרטים, בחבר הלקטורה של פסטיבלים ולבסוף גם בחבר השופטים של פסטיבלים), אזי השינוי יחליש את האוכלוסיות הללו עוד יותר?

עוד הודיעו בפסטיבל הגרמני כי הפרס על שם המייסד אלפרד באואר, שהואשם בנאציזם, הוחלף בשם הפשוט 'פרס דב הכסף של השופטים' (Silver Bear Jury Prize); מחקר היסטורי עליו יפורסם בהמשך הקיץ הנוכחי; והפסטיבל צופה כי המהדורה הבאה שלו שמיועדת כאמור לפברואר הקרוב, תהיה פיזית על אף מחלת הקורונה.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?