"מלכת היופי של ירושלים" – קטע מאחורי הקלעים: ישראל אוגלבו ומיכאל אלוני בדרמה תקופתית

"מלכת היופי של ירושלים". סוול אריאל אור.

"מלכת היופי של ירושלים". סוול אריאל אור. צילום: נטי לוי.

yes מבטיחה כי הדרמה-התקופתית היומית "מלכת היופי של ירושלים" של שלמה משיח ("כבודו") ואסתר נמדר-תמם ("פמת"א") היא הפקת ענק, ומגבים את ההבטחה בסרטון מאחורי הקלעים שמציג את אתרי הצילום הירושלמים היפיפיים.

העלילה מבוססת על רב המכר מ-2013 מאת שרית ישי-לוי, שמכר כ-300 אלף עותקים (150 אלף מתוכם בתוך קצת יותר משנה בלבד) ומספרת על שלושה דורות במשפחת ארמוזה, משפחה ספניולית-ירושלמית שורשית, בתקופה שבין תחילת שנות ה-1920 עד שנות ה-1940. המשפחה האמידה שזורה בסיפורה של ארץ ישראל בתקופות של כיבוש, עצמאות ושגשוג, דרך תקופות שפל ומלחמה. מתחת לפולקלור ולפסאדת ה'כבוד' החשובה כל כך במשפחת ארמוזה, מסתתר סיפורה של משפחה מסוכסכת, שבניה ובנותיה סוחבים איתם 'קללה' של אהבה, אותה הם לא מצליחים להגשים.

במרכז הסדרה עומדים גבריאל ארמוזה (מיכאל אלוני), אשתו רוזה (הילה סעדה), ושלוש בנותיהם: בקי, רחליקה, ובתו הבכורה ובבת עינו, לונה (סוול אריאל אור, תפקיד ביכורים), שיש המכנים אותה "מלכת היופי של ירושלים" (שימו לב לסצינה החמודה והצפויה עם ישראל אוגלבו בסרטון). מערכת היחסים האובססיבית בין גבריאל לבין לונה, עומדת בניגוד מוחלט לחוסר אהבתו לאשתו. הקנאה שחשה רוזה כלפי בתה, מעבירה אותה על דעתה וגורמת לסכסוכים עמוקים בתוך המשפחה.

הסדרה מתרחשת בו זמנית בשני צירי זמן, סיפורי ההווה והעבר של המשפחה מובאים במקביל ובאופן סימולטני, ומכאן הסיבה שנבחרו השחקנים הצעירים אלוני וסעדה לככב בסדרה – פעם הם יהיו זקנים, כמו שניתן לראות בסרטון, ופעם הם יהיו בגרסה הצעירה האמיתית שלהם. עוד יופיעו בסדרה מוריס כהןעירית קפלןמלי לויעומר דרורתום חגימיקי קםדב נבון ודן מור, יובל שרף ואיציק כהןעודד דוידוף ("תיק נעדר", "אבא משתדל") ביים והפיקו דפנה פרנר ושי אינס דרך 'ארצה הפקות'.

צפו בקטע מאחורי הקלעים:

עוד תמונה מהסרט:

"מלכת היופי של ירושלים". ישראל אוגלבו, סוול אריאל אור.

"מלכת היופי של ירושלים". ישראל אוגלבו, סוול אריאל אור. צילום: נטי לוי.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?