"לא זמן למות" נדחה, וכל בתי הקולנוע של הרשת השניה בגודלה בעולם "סינוורלד" עשוים להיסגר

"לא זמן למות". דניאל קרייג.

"לא זמן למות". דניאל קרייג.

בעקבות הדשדוש – שלא לומר כישלון – של "טנט" בקופות בצפון אמריקה עקב מחלת הקורונה, אולפני יוניברסל החליטו לדחות את סרט הג'יימס בונד "לא זמן למות" מנובמבר הקרוב אל ה-2 באפריל 2021 (בארה"ב, אצלנו כנראה יום לפני כן) ואת "מהיר ועצבני 9" שבמקור החזיק בתאריך הזה אל ה-28 במאי, 2021 (יום הזיכרון האמריקאי, שהוא יום חגיגי). זה אומר ששובר הקופות הפוטנציאלי הבא שינחת על המסך הגדול הוא "וונדר וומן 1984" בשלהי דצמבר השנה (אם הוא לא יזוז שוב), על אף שבאמצע רשומים בלוח השנה עוד כמה סרטים כמו "נשמה" של פיקסאר, הסבירות שהם ידחו גבוהה מאד. למען האמת, אחרי דחיתו של "לא זמן למות", עולה גם הסבירות ש"וונדר וומן 1984" ידחה שוב.

שתי בעיות נחשבות לגורמים העיקריים בדשדוש של "טנט" בארה"ב: הקושי לייצר תחושת ביטחון אצל הציבור לרכוש כרטיס ולהתישב באולם בית קולנוע סגור יחד עם אנשים זרים שעשוים להדביק אותם במחלת הקורונה; והגבלות וסגרים כאלה ואחרים שמונעים את פתיחתם של בתי קולנוע רווחיים במיוחד, בערים כמו ניו יורק ולוס אנג'לס. כך יוצא שאמנם יש בתי קולנוע פתוחים ואמנם יש חלק בציבור שמוכן להתישב בקולנוע, אבל לא מוכן לנסוע שעות באוטו כדי להגיע לבתי קולנוע מרוחקים מביתו. האולפנים בוחנים את המצב של "טנט" בשבע עיניים כל העת. הם מעדיפים להימנע מהפסדי כספים בדומה לו, ולהמתין עם הסרטים שלהם לרגע שהסערה תישכח.

(עודכן ב-6.10) על כן, בהיעדר שובר קופות פוטנציאלי באופק, רשת בתי הקולנוע השניה בגודלה בעולם 'סינוורלד' של מוקי גרידינגר הישראלי, החליטה על סגירת כל בתי הקולנוע שלה בארה"ב ובבריטניה (בארץ, תת-הרשת של החברה 'יס פלנט' סגורה כבר חודשים ממושכים). בלילה של ה-4 באוקטובר (זמן ישראל) עוד יצאו הכחשות בטוויטר, אבל בלילה 'סינוורלד' כבר אישרה רשמית כי תסגור את 536 בתי הקולנוע שלה בארה"ב (תחת המותג 'ריגאל, Regal) ואת 127 בתי הקולנוע שלה בבריטניה ובאירלנד (תחת המותגים 'סינוורלד' ו'פיקצ'רהאוס', Picturehouse) כבר מיום חמישי הקרוב (8.10). על פי הרשת, להחלטה יש השפעה על 45 אלף עובדים שלה.

כסף רב הושקע בפתיחת בתי הקולנוע מחדש אחרי סגר הקורונה, ובעמידה במגבלות הריחוק הבריאותיות. בנוסף, אולפני האחים וורנר הזמינו את חלק מבתי הקולנוע ברשת עבור "טנט" ל-12 שבועות, וחלק מההכנסות הגדולות של הסרט מגיעות ממנה (למשל, בית הקולנוע של הרשת במחוז אורנג' שבקליפורניה הוא השני בגובה ההכנסות מסוף השבוע האחרון ל"טנט"). סגירת בתי הקולנוע של הרשת מעמידה בספק רב האם הם יפתחו מחדש לפני 2021.

נושא הסגירה בא פחות משבועיים אחרי ש'סינוורלד' דיווחה לבורסה על הפסד ענק של 1.6 מיליארד דולרים במחצית הראשונה של שנת 2020 (לעומת רווח של כ-140 מיליון דולרים במחצית המקבילה אשתקד), כתוצאה מירידה חדה בהכנסות, של כ-67 אחוזים. הקשיים גרמו לסינוורלד גם לסגת מעסקת רכישה של רשת 'סינפלקס' (Cineplex) הקנדית, שהיתה אמורה להפוך אותה לרשת בתי הקולנוע הגדולה בעולם. הנסיגה הזו גרמה לסכסוך משפטי בין שתי החברות, שמצטרפת לכתב האישום שהוגש נגד גרידינגר בישראל בעקבות סירוב למכור סרטים בהפצת חברת-הבת 'פורום פילם'.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?