התלונות על הטרדה מינית נגד השחקן זאב רווח נגנזו מחוסר ראיות

"בית"ר פרובנס". זאב רווח.

זאב רווח במרכז, מתוך "בית"ר פרובנס". צילום: יוני המנחם. לצילום אין קשר לפרסום.

נסגר תיק חקירת החשד בהטרדה מינית נגד זאב רווח מחמת "חוסר ראיות מספיקות", כך הודיעה הבוקר (א') פרקליטות מחוז תל אביב, על פי ynet ו-nrg. "לאחר בחינת הראיות שהצטברו בחקירת המשטרה," נכתב בהודעת הפרקליטות, "ובתום שימוע שנערך לרווח, הגיעה הפרקליטות לכלל מסקנה, כי לא ניתן יהיה להוכיח ברמה הנדרשת בפלילים – מעבר לספק סביר – כי המעשים בוצעו על ידי רווח לשם גירוי, סיפוק או ביזוי מיניים."

שתי התלונות הוגשו בידי שחקניות שונות על אותו המופע "בנים גידלתי ורוממתי" שרווח ביים ובו כיכב, כשהתלונה הראשונה היתה על אירועים לכאורה משנת 2005 ואילו השניה על אירועים שאירעו לכאורה באמצע 2006. המתלוננת הראשונה טענה בעדותה כי מאז המקרה היא מתקשה להופיע ואף פוטרה ממופע אחר מכיוון שמצבה הנפשי בעקבות ההטרדה אינו מאפשר לה לעשות את עבודתה. היא ביקשה יעוץ משפטי בקשר לפיטורים, ולאחר שגוללה בפני עורכי הדין את חוויותיה עוד מהמופע עם רווח, הם עודדו אותה להגיש נגדו תלונה במשטרה. על פי התלונה, רווח הטריד מינית את השחקנית הן במהלך החזרות, והן על הבמה, מששינה את הטקסט הנאמר מהתסריט והוסיף בהם ביטוים מטרידים מינית עבורה. באחת משורות האלתור הוא אף אמר לה לגעת באיבר מינו, ומשום שהמופע התקיים מול קהל של מאות אנשים שאינם יודעים כי זהו אינו התסריט המקורי, נאלצה השחקנית לשתף עימו פעולה. השחקנית השניה טענה כי רווח אמר לה הערות בעלות אופי מיני מאחורי הקלעים וגם במהלך ההופעה עצמה מול קהל הצופים הוא שינה את הטקסט מהתסריט למופע עם אילתורים שהטרידו אותה מינית.

פרקליטות מחוז תל אביב הזמינה את רווח לשימוע לפני כתב אישום בגין עבירות של הטרדה מינית ומעשה מגונה. פרקליטיו של רווח, עוה"ד פרופ' דוד ליבאי וגיל עשת, גרסו כי התלונה הראשונה "משוללת יסוד ונסתרת בשורה ארוכה של עדויות. התלונה מגמתית על פניה והוגשה למשטרה לאחר שהשחקנית פוטרה מעבודתה ונאמר לה שתוגש נגדה תביעה על הפרת הסכם."

נציגי הפרקליטות עדכנו את שתי המתלוננות בדבר ההחלטה שהתקבלה, ופרקליטת המחוז, רות דוד, הודיעה היום על ההחלטה לפרקליטיו של רווח.

תורך להביע את עצמך. מה תרצה להגיב בנושא?